Annons:
Etiketterpokemon-scarletpokemon-violettera-raid-battlesevent
Läst 27 ggr
Mitchika
2023-03-18 13:35

Pokémon SV "Decidueye the Unrivaled" 7 Star Tera Raid Battle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Eventet kommer att vara nu i helgen, den 17:e mars till den 19:e mars 2023 (slutar vid midnatt) och därefter kommer Decidueye tillbaka en gång till om ett par veckor, helgen den 24-26:e mars 2023 där alla som missade att fånga den kommer få en till chans.

Denna speciella Decidueye kan bara fångas en gång per sparfil, men du kan delta i Tera Raid Battles mot den hur många gånger du vill och få föremålsbelöningar från det så ofta som du lyckas delta och vinna i dom. Den har Flying som sin Tera Type och kommer med ett unikt märke kallat "Mightiest Mark," vilket är ett unikt märke för en Pokémon som fångat i ett 7-stjärnigt Tera Raid Battle. Decidueye får därmed tillgång till titeln "Decidueye the Unrivaled."

För att hitta dom svarta Tera Raid crystals som innehåller denna event-Pokémon i ditt eget spel behöver du:

  1. Ha kommit så pass långt i spelet att du har låst upp 6-stjärniga Tera Raid Battles, vilket du gör först efter att ha klarat ut spelets huvudhandling (eftertexterna rullat) och tagit dig vidare i post-gamestoryn till den punkt att du får ett telefonsamtal som berättar om ovanligt starka Tera Raids som dykt upp. Black Tera Crystal lär nämnas, då vet du att du har nåt den punkten.
  2. Ladda ner dom senaste nyheterna från Poké Portal News, vilket kräver att du kopplar upp din Switch till Internet och laddar ner dom. Detta är gratis och det krävs inget betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att göra det.

Har du inte gjort det än kan du dock ändå hoppa in i dessa strider mot Cinderace via online Tera Raid Battles i Poké Portal och fånga den om en annan tränare söker onlinegrupp för den striden. Det krävs dock ett betalt Nintendo Switch Online-medlemskap för att kunna delta i dessa onlineaktiviteter.

Om det är några på sajten som vill samarbeta för att besegra den här besten är det bara att posta och skriva i tråden så får vi se om vi kan lyckas få ihop något tidsmässigt.

Lycka till alla som bestämmer sig för att försöka ta sig an den här kaxiga fågeln! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2023-03-18 13:36
#1

Länk till Draknästets tråd med en informativ video angående raiden:

https://pokemon.ifokus.se/discussion/1559903/decudieye.-7-stjarnig-tera-raid.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Mitchika
2023-03-18 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#2

Jag hade rejäla problem med den här fågeln, men jag är sjuk och min hjärna känns som mos så det kan mycket väl vara orsaken. Efter lite nötande med min Bellibolt Chonky lyckades jag dock till sist få till det och fånga eländet, så nu kan jag krypa tillbaka ner i sängen tills jag mår bättre. 😅

Jag är dock jätteglad över att jag lyckades fånga den till sist då jag älskar Decidueye och ville verkligen inte missa den. 🥰

Den är häftig i strid och häftig i overworld där den flyger runt efter min tränare. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2023-03-19 13:05
#3

Jag hade inte så stora svårigheter med den faktiskt. Men så är min Kilowattrell hårt boostat också 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2023-03-19 14:43
#4

#3: Det var min Bellibolt också, men det hjälpte inte. Det krävdes flera försök för att det skulle gå vägen. 😅

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2023-03-22 10:37
#5

#4: Fick en försmak igår på hur det kan bli att få tag på Blizzey 7 stjärner. Jag hade en 5 och en 6 stjärner igår. Hon har ju en defens som går till världshistorien. Men jäklar vad bra grejer man fick av henne 😁

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: