Annons:
Etikettnyheter
Läst 4640 ggr
Druiden
2013-01-31 15:09

Pokémon X & Y

Pokémon X & Y är den sjätte generationen av Pokémon och kommer att släppas ut i butiken runt Oktober 2013.  

Spelet kommer att vara i full 3D  
Med nya spel karaktärer och starter Pokémon. 
Än så länge så finns det inte mycket information om spelet, men vi uppdaterar så fort vi hör något nytt!    

Det som är färskt just nu är namnen på dem nya legendariska Pokémon.

Renen Xerneas & Fågeln Yveltal

Jag länkar till en trailer så ni får se spelet med egna ögon :)

_**Notera att spelet endast kommer släppas till Nintendo 3DS

**_

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Annons:
Mitchika
2013-02-01 01:53
#1

Min favorittrailer för stunden. :D

Åh, vad jag längtar tills det släpps mer info om spelet. Det vore härligt om man verkligen kan modifiera sin tränare, som det spekuleras om! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-02-01 11:24
#2

Känns som en evighet till Oktober :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Hallonsmurfen
2013-02-22 15:24
#3

Det verkar superkul! Är helt förälskad i Xerneas :D

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-02-22 15:28
#4

#3 Det är jag med! Skrattar

Jag kan knappt vänta tills oktober! Jag går nöja mig med att eventuellt kunna importera det nya Myster Dungeonspelet i mars.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-03-27 13:23
#5

Fennekin vill jag absolut prova på :) Är mycket förtjust i eld-nybörjarna ;)

Men det lär bli så att eftersom jag kommer att köpa båda spelen, så kommer jag och min dotter se till att bägge två får gå med alla tre nybörjarna första gången :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-03-27 13:30
#6

#5 Lyckostar! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-03-27 13:38
#7

😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
2013-03-27 14:08
#8

Det här kommer nog bli det första pokémonspelet jag köper! 😃

Jag gillar fennekin, och dess sista utveckling. Jag gillar också froaki, men jag är inte alls förtjust i den sista utvecklingen. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2013-03-27 14:15
#9

#8 Hur ser deras utvecklingar ut?! 😮

Jag är extremt förtjust i både Fennekin och Chespin, har jättesvårt att välja mellan dom två. Fast det är ju ett tag kvar till oktober förstås … 😃

Hallonsmurfen
2013-03-27 14:33
#10

#9 Det var nog inte de riktiga, jag såg bara en bild på google i all hast igår… 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2013-03-27 14:43
#11

Jag har fastnat så hårt för Chespin, Sylveon (är totallt nere i Eeveehundarna) och Xerenas

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-03-27 14:59
#12

#8 Vad kul! 😃

Jo, jag lär bli en Fennekinväljare också, den påminner mig om en spetsörig, rävlik variant av min hund så det kommer definitivt bli den jag väljer. 🙂

Fast jag är så förälskad i Froakie också, då jag har en svag punkt för allt som är det minsta likt en reptil/amfibie. Glad

Men Chespin är så bedårande söt, påminner om en blandning mellan råtta, marsvin och bäver och jag älskar små gnagare… jag tror jag har målat in mig ett hörn när det gäller startern… 🤐

#9 & #10 Det finns tonvis med "Fakemons" därute, som är spekulationer på hur deras utvecklingar kan se ut! Glad

Dom flesta är ruskigt läckra och jag hoppas att dom riktiga kommer att vara lika häftiga. Skrattar

#11 Yay, en till som säger Eeveehundarna, som jag gör! Skrattar👍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-03-27 15:02
#13

#12 De är ju hundar! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
molam
2013-03-27 15:06
#14

Självklart dom är ju hundar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-03-27 15:17
#15

#13 & #14 👍❤️

Jag var i bråk en gång för jättelänge sedan med ett par klasskamrater, som insisterade på att Eeveefamiljen var katter och att Espeon var beviset med sitt kattlika utseende. 

Självklart får man tycka vad man vill, men i mina ögon är dom så uppenbara hundar. Eventuellt kan jag sträcka mig till rävar, men dom kommer alltid vara hundar i mina ögon. Även Espeon. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-03-27 15:30
#16

#15 ja vist kan det vara så att Espeon är lite lik en kissekatt, men det bryr jag mig inte om ända sedan de första spelen, men Eevee, Vaporeon, Flareon och Jolteon har jag kallat dom Eeveehundarna och har inte tänk sluta med det då i mina ögon är dom hundar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-03-27 15:42
#17

#16 Samma här! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-03-27 17:31
#18

Jag kommer nog välja Fennekin… Såvida den inte utvecklas till en tvåbent fire/fighting xD Då lär det nog bli bojkott :P 

Ser verkligen fram emot spelet, men oktober känns än så länge alldeles för långt borta, och det har ju rådit total nyhetstorka nu ett tag. Jag gissar att nyheterna kommer komma igång rejält under sommaren, men hoppas att vi får åtminstone något att gå på under våren.

Än så länge gillar jag pokémonen som avlöjats, tror visserligen inte dom kommer slå de första 3 generationerna (enligt min åsikt då), men kan förhoppningsvis slå 4:e och 5:e iaf.

Mitchika
2013-03-27 17:35
#19

#18 Jag hoppas att dom släpper lite mer information i slutet av mars, början av april. Har hört svaga rykten om det men inget annat än lösa rykten tyvärr. 🙂

Jag är också positivt överraskad över hur mycket bra idéer och nya Pokémon dom hade på lager. Men jag håller med, första tre generationerna var bäst. Det var bättre förr! 😉

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-03-27 18:30
#20

Själv har jag alltid drömt om ett sätt att projicera Pokémon på verkligheten. Kanske ett par Virtual-reality-glasögon som förvandlar vardagen till ett Pokémonuniversum. Jag tycker att 3D-tekniken är ett stort steg på väg, och jag sitter tålmodigt här och väntar på min dröm.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Mitchika
2013-03-27 18:37
#21

#20 Det… vore så häftigt att jag saknar ord! 😃

Jag kan redan se skolgården på rasterna, alla barnen springer runt i skogen med sina Virtual Reality-glasögon och fångar Pokémon, slåss i strider och klappar om och leker med sina Pokémon! 

Vilket måste se otroligt bisarrt och kul ut för den som inte har några glasögon på sig… Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

hoppetossan
2013-03-28 13:45
#22

Som jag längtar efter dessa spel! Blev överlycklig när jag såg att de ska släppa nya😃

Jag är nästa hundra på att jag kommer att välja Fennekin! Älskar eldpokémon!

Mitchika
2013-03-28 13:56
#23

#22 Jag älskar också eldtyper! 😃

Men det har varit mest grässtarters som jag har tyckt om i dom tidigare spelen. Charmander, Chikorita, Mudkip, Turtwig och Snivy. I det här spelet lär det nog bli Fennekin eller Froakie, dock. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
2013-03-28 22:32
#24

Jag började alltid med vattenpokémon när jag började spela. Squirtle var min favorit länge. Sen gick jag över på grässtarters och har fastnat där. Har aldrig börjat med en eldpokémon men Fennekin är så underbart söt att jag måste ha den. Jag älskar ökenräven som den är inspirerad av. Kommer bli spännande att börja med en eldpokémon för första gången.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
2013-03-28 22:40
#25

#24 Jag tror större delen av Pokémon iFokus kommer börja med Fennekin, inklusive mig! 😃

Vi får göra en stor Fennekintråd sen, där vi kan uppdatera om våra Fennekins och hur dom mår och växer. 😉

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-03-28 22:45
#26

Oj, så pinsamt! Först nu fattar jag grejen med X och Y och de nya legendarerna och deras färger och former och allt. Aajajajajaj… 🤦‍♂️

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
2013-03-29 11:00
#27

#25 Alla förutom jag som tänker börja Chespin! XD

Jag har jättesvårt att välja, tycker om både Chespin och Fennekin väldigt mycket, men har ju alltid varit förälskad i igelkottar så därför  lutar det åt Chespin just nu. 🙂

Annons:
molam
2013-03-29 15:27
#28

JAg och mamma kommer att köpa både X och Y så vi dåda kommer att börjar med alla tre nybörjare men jag tror att jag kommer föredra Chespin för jag har allid under alla spel gillat gräs-nybörjaren bäst

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-03-29 15:48
#29

#27 Vi gör det rättvis och skapar en officiell Pokémon X/Y startertråd där vi kan skriva om våra starters! 🙂

#28 Jag funderar på att göra samma sak med någon av mina vänner, men jag hade tänkt att eventuellt köra en Nuzlocke på Pokémon X/Y och det vore lite fuskigt att börja med alla starters då…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-03-29 16:09
#30

Som Molam säger, så kommer vi att köpa båda spelen, och vi kommer bägge två att gå med alla tre nybörjare :) Jag gör detta för att "känna mig för" vilken jag gillar bäst, när jag har hittat min favorit bland dem, så kommer jag förmodligen att  resetta spelet och börja om med den :)

Jag tycker det låter som en jättebra ide att vi gör en X/Y -starter tråd när det blir dags. Men istället för att bara berätta om nybörjarna, så tycker jag vi skall berätta om de vi fångar, byter bort och de som blir våra favoriter under spelet. Även om man är nyfiken, men väldigt osäker på en viss typ, så kanske någon annan kan berätta för-/ nackdelar med den pokemonen, innan man tar med den i teamet :)

Jag misstänker, om jag känner mig själv rätt, att jag kommer förmodligen att byta ut en eller flera i teamet under spelets gång, första gången jag kör spelet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-03-29 16:12
#31

#30 Jättebra idé och jag hade tänkt något liknande! 😃

Skapa en "Pokémon X/Y Journal" som vi alla skriver i och berättar hur det går för oss, vilka Pokémon vi har med oss, om dom utvecklas, hur vi upplever dom, tips och förvarningar om gymledare, svåra tränare eller utmaningar till exempel. 🙂GladGlad

Vi måste självklart varna om vi skriver spoilers, men det kommer bli en bra tråd där vi kan hjälpa varandra. Och illustrera med bilder på våra Pokémon, naturligtvis! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-03-29 16:17
#32

Det låter som en toppenbra ide 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-03-29 16:17
#33

JAg har funderat på om nybörjarna på X och Y kommer få några andra och tredje steg, för dim bilderna ja har tittar på så är det nybörjara, men sen är det sånna som är fanmade.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-03-29 16:29
#34

#32 Yay! 😃🤗

Nu vill jag att det ska bli oktober NU…! 😕

#33 Jag väntar otåligt på att få se dom officiella utvecklingarna på dom tre nya starterna, även om dom flesta fanmade tolkningarna är sagolikt vackra! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-03-29 16:34
#35

Jag vill ockdå spela fram tiden några månader, det vore inte alls dumt :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-03-29 16:36
#36

#34 Ja gud ja dom som är fanmade är ootroligt vacka/fräna, men vill ju se dom äkta *väntar otåligt*

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-03-29 16:38
#37

#36 Då är vi två! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-03-29 17:54
#38

Något som jag ser otroligt mycket fram emot med X och Y är att man slipper japanska spoilers eftersom det släpps i hela världen åtminstone samma månad. Jag tror inte jag har spelat ett enda pokémon-spel utan att känna till alla pokémon i spelet först.

Jag kommer inte kunna hålla mig från att kolla alla officiella nyheter och dom pokémon som lär bli avslöjade innan släppet. Men om det skulle släppas någon lista på alla pokémon innan jag får mitt spel kommer jag definitivt inte titta på den! Annars brukar jag alltid kolla upp alla pokémon, var man fångar legendarys och massa andra spoilers, men nu när det släpps samma månad, och förhoppningsvis samma dag ska jag banne mig hålla mig! :)

Draken
2013-03-29 21:28
#39

jag kommer inte att kunna hålla mig ifrån att kolla listan om det skulle komma en sån innan spelet släpps ;) är alldeles för nyfiken för det :p

Molam och jag kommer att lusläsa hela listan.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: