Annons:
Etikettnyheter
Läst 4902 ggr
Druiden
2/12/13, 10:37 AM

Ny Eeveelution!

Nu har CoroCoro magasinet släppt ut information om den nya Eevee utvecklingen till Pokémon X & Y 

Denna Pokémon anses vara mystisk och ingen vet hur den utvecklas. 

Vad tror ni?

Bilder kommer när Nintendo släpper dem under helgen eller under nästa vecka.

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Annons:
Mitchika
2/12/13, 1:41 PM
#1

Åååh, vilken fantastisk nyhet!!! 

Jag LÄNGTAR tills Nintendo släpper bilderna! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2/12/13, 5:49 PM
#2

Jag har sett bild på den i magasinet :)

Men väntar tills Nintendo släpper dem

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2/12/13, 6:07 PM
#3

#2 Nu har jag också sett bilden och jag är grymt besviken… :( 

Söt är den, i all ära, men den passar inte in som en Eeveelution tycker jag..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2/12/13, 8:10 PM
#4

#3 Jag håller med om att den är annorlunda. 
Men jag är definitivt inte besviken :) 
Jag tycker den verkar väldigt intressant

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2/12/13, 8:40 PM
#5

#4 Jag är besviken just för att den är så annorlunda.. :( 

Den ser inte ut att höra hemma i familjen. Jag lär vänja mig, men som sagt, jag är fortfarande besviken. :(

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2/14/13, 3:40 PM
#6

Den nya Eeveeutvecklingen kommer att heta Sylveon i dom engelska spelen och det är fortfarande okänt vad den är för typ och hur man får Eevee att utvecklas till den. 

I videon nedanför får ni se den i action i Pokémon X/Y och även se den utföra några attacker. 

Jag är fortfarande inte förtjust i att se den som en i Eeveefamiljen, men jag börjar vänja mig lite vid dess utseende…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2/22/13, 3:19 PM
#7

#6 den var fruktansvärt söt, men jag håller helt med om att den inte passar in!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2/22/13, 3:27 PM
#8

#7 Den skulle passa jättebra in i generation 6 som en annan Pokémon, men som en av Eeveefamiljen… 

Jag har börjat vänja mig vid tanken, men jag är inte förtjust i att se den som en Eeveelution.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2/22/13, 3:29 PM
#9

Kom igen ni två! Var inte sådär :D 
Det kommer bli superbra!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2/22/13, 3:31 PM
#10

#9 Det kommer det säkert att bli. 🙂

Det handlar om en vanesak, helt enkelt. Är man van vid att se Eeveefamiljen på ett visst sätt så är man. Du får vara lite tålmodig med mig på den punkten. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2/25/13, 5:45 PM
#11

Jag tyckte att den var riktigt söt, längtar efter den.

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2/25/13, 5:47 PM
#12

Jag tror att det är någon slags magic-typ. Vad tror ni?

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2/25/13, 5:55 PM
#13

#12 Jag har undrat länge och spekulerat kring att den kan var en Normal type som Eevee, men jag tror att jag kommer bli rätt förvånad av vilken typ den verkligen kommer vara. 

Tyvärr är det okänt än så länge, men jag har ögon och öron öppna och försöker se om det släpps någon ny info om Sylveon. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
2/25/13, 6:37 PM
#14

Den va grymt söt! Men håller med om att den inte passar in jättebra med resten av Eeveefamiljen. Fast tycker nog ändå om den … 😇🙂

Mitchika
2/25/13, 6:54 PM
#15

#14 Jag tycker den är rätt söt, men ja, som en Eeveelution… min åsikt är redan sagd där. 🙂

Så fort som X och Y släppts så ska jag försöka få tag i en. Det bästa sättet att lära sig tycka om en Pokémon är att skaffa sig en och lära känna den. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/27/13, 12:53 PM
#16

Passar inte riktigt in i Eevee-familjen, men som ni säger, man vänjer sig väl så småningom ;)

Vilken typ den är, är vida diskuterad, men om jag skall vara ärlig, efter att ha sett filmsnutten, s¨skulle jag gissa på en multityp, som Arceus exempelvis. Den ändrar typ efter vilken Plate …eller liknande….den håller i ;) men det är min gissning :p

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
3/27/13, 12:59 PM
#17

Jag är redan kär i den, men jag har fortfarande svårt att se den som en eeveelution. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
3/27/13, 1:10 PM
#18

#16 Det vore  häftigt om den var en multityp! 😃

Men jag tror att dom bara visade Normal Type attacker i videon som den kan lära sig som Eevee… eller så är den kanske en Normal type fortfarande? 😮

#17 Jag har inte riktigt vant mig heller. Men den är söt och jag funderar redan på namn på min första. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/27/13, 1:19 PM
#19

Jag tyckte det såg ut som den gjorde både eld, el och dark-attacker på filmen, men jag kan ju ha fel också ;) Det var därför jag gissade på en multityp, och det vore faktiskt riktigt häftigt om den var det 😃. Jag skall gå med den när spelet kommer i varje fall, så får vi se vad jag tycker om den ;) Kommer köpa både X och Y. Men det är så lääääänge kvar till Oktober 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
3/27/13, 1:22 PM
#20

#19 Det tänkte jag inte på, jag tyckte mest jag såg Normal type attacker…! 😮

Jag hoppas det är en multityp, det skulle verkligen göra det hela intressant! 🙂

Jag kommer börja med X och köpa Y när jag har råd. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
3/27/13, 1:25 PM
#21

jag kommer att köpa bägge två, jag tar Y och min dotter ville ha X ;) Sedan byter vi eftyer ett tag, så får bägge två prova det andra spelet :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
3/27/13, 2:12 PM
#22

#21 Så smart! Nu måste jag hitta någon som kan köpa Y när jag köper X. 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
3/27/13, 2:18 PM
#23

Jag har mina ljusa stunder ibland ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
3/27/13, 2:50 PM
#24

eller så kanske Sylveon kan vara en helt ny typ som dom har kommit på att detta ska finnas med i nästa generation

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
3/27/13, 2:54 PM
#25

#22 En av mina vänner kommer köpa Y, så jag har någon att byta med när det gäller versionsPokémon. 🙂

#24 Det är också en tanke! 😃

Jag har inte sett någon bekräftelse på nya typer än, men det är så mycket som hålls hemligt om X och Y så man vet ju aldrig. Glad

*Hoppas på en Lighttyp*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/27/13, 3:05 PM
#26

Aa det är väldans mycket som hålls hemligt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
3/27/13, 3:59 PM
#27

Jag har hört via internet att Light, och Sound yyper ska dyka upp i X och Y.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Yoshi11
3/27/13, 3:59 PM
#28

Oooh, den ska jag ha i mitt team!! ^^ Så söt! Funderar även på en Glaceon då jag aldrig haft den tidigare, men det beror nog på vilken typ denna kommer vara :))

Mitchika
3/27/13, 4:11 PM
#29

#27 Jag har hittat många spekulationer på nätet, men ingen officiell källa har bekräftat det än. 😕

#28 Jag kommer med största säkerhet ha en Sylveon i mitt team också. Det är bästa sättet att börja tycka om och fästa sig vid en Pokémon. Lär känna en! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
3/28/13, 7:19 AM
#30

Den är så söt! 😍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
3/28/13, 7:20 AM
#31

Jag kommer nog kunna vänja mig vid den ändå. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
3/28/13, 9:45 PM
#32

Jag gissar på normaltyp!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
5/13/13, 10:16 PM
#33

Den här videon hittar jag av en slump. Den är fangjord och visar egentligen inget nytt, men det är häftigt att se en Sylveon i action! 😃

Kort animation med Sylveon VS Umbreon! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
5/13/13, 10:38 PM
#34

Umbreon är ju bara för vacker ❤️ älskar den 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
5/13/13, 10:46 PM
#35

Det gör jag med men Sylveon ser ju gullig ut med sitt oberörda "leende" medans Umbreons blick säger "Döda!!!" 😂

Draken
5/13/13, 10:52 PM
#36

Jo, Sylveon är gullig, och jag kommer förmiodligen att gå med den vid tilfälle, men jag har inte riktigt vant mig vid den ännu ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
5/13/13, 11:10 PM
#37

#34 Jag håller med till fullo! Umbreon är min älskling och favorit av alla Eeveelutions. 😃😍

#35 Jag är fortfarande inte helt förtjust i Sylveon, men söt var den ändå. Den såg dock lite för kaxig ut i min mening och jag hade gärna sett Umbreon golva den… 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
5/14/13, 12:04 AM
#38

#37 Jag gillar den inte riktigt heller men ändå, den där kaxigheten var nästan lite av dess charm om man får säga så. 🙂

Draken
5/14/13, 11:09 AM
#39

Fortfarande ingen som vet vilken typ den kommer att bli ?? Jag hoppas fortfarande på en multityp jag, det skulle vara fräckt. Eller kanske en Flying, som kan lära sig fly, det skulle vara lite roligt. då kan man gå med ett fullständigt Eevee team 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Xpredate
5/14/13, 12:04 PM
#40

Sylveon kommer vara inom en ny kategori som kommer klassas som "Fairy" Även den nya Mewtwo formen.
Finns äldre pokemon som kommer bli inom denna kategorin så som äldre pokemon även blev dragon type när det blev nytt.

Det är ännu inte bekräftat men det än en källa som sägs jobba inom pokemon och har haft rätt hittills om allt så varför inte detta? :P

Gillar att det kommer en ny type! =)

Men hade föredragit om det kom typ Flying eller Ice.

Tyckte BTW att den såg så spöklik ut så jag hade hoppats p en Ghost type :P

Hallonsmurfen
5/14/13, 2:34 PM
#41

Är det inte Sound och Light som är de trodda nya typerna? Det är i alla fall vad jag har hört. 🙂  Men det är ju inte bekräftat än. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
5/14/13, 3:43 PM
#42

Okej, om det läggs till en Fairy-typ i Pokémon så finns det en chans att jag kommer lägga ner… vad är det för fånerier? Vilar huvudet i handen🤔

Fast… jag tycker alltid det är kul att lära sig nya strategier och planer med nya typer som läggs till… så ja, okej, jag kommer likväl att köpa spelet. Men jag hoppas att den nya typen får ett bättre namn än just "Fairy", åtminstone på engelska. Hellre "Light" då, snälla…! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
5/14/13, 4:18 PM
#43

#42

Det håller jag faktist med om. "Fairy" Låter ju like knäppt. Tänk dig att st och ska strida mot en tränare, och du ska använda Sylveon. "Jaha efter som du ska använda en Vad-nu-sylveon-är-stark-mot-typ använder jag en FAIRY typ! Kör, sylveon!" Det låter ju helknäppt.🤦‍♂️ Jag kansske håller på att byta sida nu 😃

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Blue_Lugia]
5/14/13, 4:25 PM
#44

#42  Låter ju lite My little pony eller nåt spånt. 😃

Men kanske skaparna riktar sig mot främst barn och inte tänker på att det finns ungdommar och vuxna som spelar okså.🤔 Jaja…

Gerbilles
5/14/13, 4:25 PM
#45

Usch om den skulle vara en Fairy-typ då tycker jag verkligen inte om Sylveon särskilt mycket … 🤐 Hela Fairy-typ grejen låter ju hur fånig som helst! *sätter sig och muttrar i ett hörn*

molam
5/14/13, 4:32 PM
#46

#40 Men alltså är du säker på att fairsy är en Typ. Jag menar det kanske är en Fairy pokemon. Som Pikachu, han är en Fairy pokemon men han är en eltyp. Eftersom Fairy är en pokemon, så låter det fel om Fairy också ska bli en typ.

Tror ju mer på light jag ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
5/14/13, 4:47 PM
#47

Fairy-typ vore helt hemskt! Pokémons är pokémons inga påhittade fantasivarelser! 😡

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
5/14/13, 5:52 PM
#48

#43 Haha, ja, jösses… XD

Fairy-typ, undrar vad den kommer vara svag mot? Den nya typen som heter "Reality-typ" eller "Skeptic-typ" som inte tror på sagoväsen och anser dom påhittade och därmed slår ut dom ur existensen? 😇

#44 Faktiskt, undrar om det var lite så dom tänkte… 

Mewtwo + My Little Pony = Ny Mewtwoform! 😃

Mewtwo är otroligt populär som han är redan och har fått hur mycket ljus på sig som helst. Varför göra så här mot honom? Stackarn, mina Mewtwos måste hållas borta från den här formen… 

#45 Jag hoppas att det inte kommer vara en Fairy-typ utan mer en Light-typ. Bättre Light än Fairy i alla fall. 🙂

#46 Det har inte bekräftats ännu från en officiell källa, så vi kan ju alltid hålla tummarna och hoppas att det inte blir Fairy utan Light istället. 🙂

#47 Nej, att göra Fairy till en typ istället för en grupp (som molam sa i inlägg #46) vore ett stort misstag tycker jag. Blir inte Pikachu och Clefairy bland andra dualtypes i såna fall? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
tusstuss
5/14/13, 5:57 PM
#49

#48

Jag fick nyss reda på att "Fairy" är stark mot "Bug-types"

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
5/14/13, 5:58 PM
#50

#49 Jo, det var väl den motivation som fanns till att göra Fairy-typen… 

Kan man inte göra Light som kan vara stark mot Bug och svag mot Dark istället? 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
5/14/13, 6:01 PM
#51

#50 Det önskar jag med…

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Blue_Lugia]
5/14/13, 6:23 PM
#52

#50 Det vore ju en jättebra idé tycker jag.

Draken
5/15/13, 7:56 AM
#53

Jag har ockå hört att den skall vara väldigt stark mot Bug-typ, det är väl iofs bra eftersom det inte finns många pokemon som står emot Bug.attackerna, men jag håller med andra att kalla typen för Fairy, nej det låter inte bra. Hellre då Light eller liknande 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LajvKrattan
5/15/13, 1:02 PM
#54

#44 Om du fortsätter skämta om MLP så kommer brony-kollektivet besegra dig. Du har blivit varnad >:)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
5/15/13, 1:29 PM
#55

#54 Alla Bronies och Pegasisters får hålla hovarna i styr här på sajten och leka snällt. 😉

Kan vi skämta om Pokémon så kan vi skämta om My Little Pony, men naturligtvis inte göra narr av varken Pokémonfans eller Bronies/Pegasisters. 🙂

Men om Pokémon börjar med Fairy-typer så fattas det väl bara en renodlad Magic-typ och en Friendship-typ så har vi kombinerat Pokémon med My Little Pony, i stort sett… XD

Och det vill vi ju inte. Pokémon och My Little Pony är bra som dom är var för sig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
6/13/13, 5:36 PM
#56

Gud vad glad jag är att Sylveon är en Fairy-type, not. 😟

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
6/13/13, 5:46 PM
#57

Tänk positivt Hallonsmurfen! En Fairy-typ kanske kan locka fler flickor att spela Pokémon. Åtminstone på min tid var det bara killar som spelade Pokémon. Dessutom tycker jag det är bra att de gulliga, rosa pluffarna som förut inte kunde göra en fluga förnär (läs jigglypuff) får en egen stark typ som till och med kan slå drakar! 😮

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
6/13/13, 5:50 PM
#58

#57 Jag är tjej och jag har spelat Pokémonspelen, samlat korten, leksakerna och gosedjuren i 14 år nu. 😛😎

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
6/13/13, 7:10 PM
#59

#57 Jag tror att det är ganska lika mellan könen, faktiskt. Sen skulle ju älvor lika gärna kunna locka killar som tjejer.

Men det är ändå på tiden att drakarna får sig en rejäl match. 😃

Fast jag är ändå väldigt sugen på en pokémon som inte alls är sådär liten och söt, men som ändå är Älv-typ. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
6/13/13, 7:44 PM
#60

#58 Jag sa som sagt på min tid, jag kanske borde ha lagt till att det var där jag bodde. Visst vet jag att det finns flertalet tjejer här på forumet. Det är väldigt trevligt! Skrattar

Du hade rätt Mitchika, det är här den hör hemma! 😉

#59 Kanske som pixies i Harry Potter! En Fairy/Dark som gör kaoz med alla drakar. 😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
6/13/13, 7:49 PM
#61

#60 Det hade varit jättebra! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
6/13/13, 8:21 PM
#62

#60 Tack, där gav du mig namnet till min första Fairy-typ jag fångar i spelet! 😃

"Pixie"… jag hade en fisk som hette så en gång i tiden… *Försvinner in i minnen*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: