Annons:
Etikettpokemonspel-till-gameboy-gbc-gba
Läst 3295 ggr
Mitchika
2/16/13, 6:18 PM

En Surfing Pikachus historia (Yellow)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skryter jag nästan lite, men jag kände att jag ville visa upp min gamla Pikachu från Pokémon Yellow som är lite speciell. För många, många år sedan när jag startade den sparfilen (måste vara närmare 8-9 år sedan nu) så spelade jag mycket Pokémon Stadium. 

Jag jobbade i evigheter på att få tag i Surfing Pikachu, då man måste slå Prime Cup Round 2 i Master Ballklass med ett team direkt från ens Pokémonkasett och med Pikachu i åtminstone sista striden. Man måste slå alla tränarna direkt efter varandra, vilket betyder att man inte kan spara, pausa och fortsätta senare. 

I början lånade jag min brors Mewtwo och Pokémon i nivå 100, men deras moves var inte dom bästa och brorsan lät mig inte ändra dom. Så säkert ett tjugotal försök gick åt skogen, vilket var aningen frustrerande. 

Det enda jag kunde göra var att levla upp mitt egna team, inklusive Pikachu, till nivå 100. Sedan fick jag lära dom moves via TM, speciellt Mewtwo så att han skulle kunna ta sig an det mesta. Efter det var jag redo att ta mig an Round 2 igen. 

För att vara på säkra sidan så hade jag min Yellow Pikachu med i varje strid och skickade ut honom först hela tiden. Hans attacker kunde ge en kraftig första smäll, men gav också mig ett litet övertag för att se vad motståndaren skickade ut. Pikachu backades alltid upp av min Charizard/Blastoise och min Mewtwo. 

Och tror ni inte att jag lyckades efter att par envisa omgångar? 😃

Min Surfing Pikachu var min största skatt på den tiden och jag har kvar honom än idag, då jag inte velat sudda sparningen och förlora allt hårt arbete och alla minnen som den sparfilen gett mig. Någon dag lär batteriet ta slut och sparfilen försvinna ändå, men tills dess behåller jag den precis som den är. 🙂

Min Surfing Pikachus attacker i dagsläget är: Thunder, Thunderbolt, Mimic och Surf. 

Ursäkta dålig bildkvalité, men det är inte lätt att fota ett Gameboy Color. Om jag bara hittar sladdarna till Nintendo64:an så kan jag ta en bättre, ljusare och större bild via TV:n. 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2/26/13, 8:01 PM
#1

Åh, vad sööt!!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2/26/13, 8:20 PM
#2

Aww så söt! 😍

tusstuss
2/26/13, 8:26 PM
#3

coolt! Har inte gameboy, men skulle vara coolt att ha.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2/26/13, 8:53 PM
#4

#1, #2 & #3 Tack, surfing Pikachu tackar också! :D

Det går att få en Surfing Pikachu på HeartGold/Soul Silver också, på lagligt vis. Jag har tre stycken där, alla fångade i Yellow Forest via PokéWalkern. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

skycap
3/21/13, 1:49 PM
#5

TS, vad roligt det det låter när man läser det du skrivit:)

Nästan så man blir lite sugen på att ge det ett försök, haha!

hoppetossan
3/21/13, 4:48 PM
#6

Vilken fräck surfing Pickachu! Visste inte ens att den fanns! Känns som jag missat mycket när jag hade mitt pokémon uppehåll!

Annons:
Mitchika
3/21/13, 5:27 PM
#7

#5 Tack så mycket! 😃

Det är en rolig utmaning, även om jag misslyckades oräkneliga gånger vilket ledde till massa svordomar, kontroller i golvet, kast med föremål och både utegångsförbud och spelförbud… 😇

#6 Pikachu tackar för komplimangen! 🙂

Dom gamla Pokémonspelen hade många mysterier och hemligheter i sig. Glad

Nu när Nintendo 64:an funkar igen så ska jag försöka ta bättre bilder på honom och lägga upp. Jag måste bara orka tömma kameran och rensa lite bland bilderna… *lat*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

skycap
3/21/13, 5:49 PM
#8

7# HAHAHA, min mamma brukade skälla på mig för hur jag slängde spelen runt mig:)

luckydragonriderkin
1/17/14, 9:03 AM
#9

OO, jag har precis fått låna pokemon yellow och blue av min kusin. man får den på yellow right? hur gör man? jag är fortf på första gymet xDD

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Mitchika
1/17/14, 9:12 AM
#10

#9 Du behöver mer än bara Pokémon Yellow tyvärr. Man låser upp Surfing Pikachu på Pokémon Stadium till Nintendo 64 genom att koppla upp sitt spel till det och vinna en av dom tuffare turneringarna i Pokémon Stadium. Då lär sig ens Pikachu Surf och man kan använda honom i spelet som surfPokémon, spela minispelet med Surfing Pikachu och Pikachu kan då givetvis använda Surf i strider. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/17/14, 2:16 PM
#11

Den där försökte jag också att få alltid, alltid!

Men jag hart givit upp xD Kanske ska försöka nu när man är äldre och ändå har yellow, blue och red som fortfarande funkar samt 64'an och både pokemon stadium 1 och 2 xD Men man får se

Samt att jag altid örsökte få tag på "buggen" som var utanför nånstans i vattnet den fick jag tag på tonvis av gånger men minns inte om jag fångade den 😮

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
1/17/14, 2:58 PM
#12

#11 Menar du Missingno? 😃

Den var awesome, enklast att hitta i Red eller Blue version. Den sabbar spelet fullständigt, men den är häftig att stöta på ändå. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/17/14, 4:16 PM
#13

#12 JAaaaa Missingno var dess namn xD

Jagade alltid den där xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: