Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 5271 ggr
Mitchika
2013-02-19 00:32

Demonstration: Pokémon Blue Nuzlocke Challenge!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitchika's Demonstrations Blue Nuzlocke Challenge!

Jag tänkte att det kanske vore kul att demonstrera hur en Nuzlocke går till och fungerar genom att göra en själv och publicera en på sajten också! Jag kommer att spela Pokémon Blue och följa dessa regler: 

  • Om en Pokémon svimmar (faints) så räknas den som död och måste släppas fri. 

  • Fånga första Pokémon man möter i varje area, misslyckas jag vid första mötet så får jag inte fånga något. 

  • Dubletter är inte tillåtna. (Jag har fem försök på mig att möta en Pokémon som jag inte har fångat i varje ny area, eller så räknas det som misslyckat och jag får inte fånga något) 

  • Döpa alla Pokémon efter medlemmar på Pokémon iFokus som gett sitt godkännande! (Jag kan dock inte garantera vilken Pokémon man blir) 

  • Kasta tärning om startern (1-2 Bulbasaur, 3-4 Charmander, 5-6 Squirtle)

  • Förbjudet att använda items. Enda undantaget är Pokéballs, TMs och HMs. 

Utmaningen kommer att skrivas som en journal, dag för dag men även med hopp mellan dagarna. Jag försökte döpa tränaren till Mitchika, men A:et på slutet fick inte plats, så istället döpte jag tränaren till "Mitch". 

Okej, då kör vi väl igång! 

Vill du ha en Pokémon döpt efter dig, så skriv bara i tråden så att jag vet att det är okej! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-02-19 01:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Journalen: Dag 1

Mitch blir utkastad ur sitt hem för att bli Pokémontränare, som alla andra barn blir när dom fyllt tio år. Kort och gott, föräldrarna låter sina tioåriga barn ge sig ut ensamma i en värld fylld av monster i alla tänkbara storlekar och även andra faror och som beskydd har dom bara en liten Pokémon i nivå fem. 

Det kallas "bra föräldraskap" i Pokémonvärlden! 

Så för att klara sig ute i världen själv så beger sig Mitch till professor Oak, den berömde Pokémonforskaren som bor i stort sett granne med henne, för att få sin första Pokémon. Efter lite ole-dole-doff så väljer Mitch en Charmander, som hon döper till "Vildungen". (Tärningskastet visade fyra) 

Professor Oaks barnbarn, "Glitch", som också blir utkastad för att bli tränare idag, väljer självklart en Squirtle. Träskallen… Självklart så vill ju träsk… Glitch, ha en Pokémonmatch efteråt också. 

Vildungen har inga problem med att slåss mot Squirtle (den här gången) och har snart slagit ut den. Glitch blir jätteupprörd och skyller på att han valde fel Pokémon, medan Mitch och Vildungen lugnt går ut ur labbet för att påbörja sin resa ut ur staden.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Vildungen]
2013-02-19 01:12
#2

''Det kallas "bra föräldraskap" i Pokémonvärlden! ''
En av anledningar till att jag önskar att Pokémon fanns på riktigt 😃

Yay!! Go Mitch!! 😃 😃 😃 Ni gick ut ur labbet ''like a boss'' Cool

Lycka till! 🙂

Mitchika
2013-02-19 01:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Journalen: Dag 2

Team:
Vildungen, level 7

Mitch och Vildungen anländer till Viridian City, grannstaden norr om Pallet Town där deras äventyr börjar, bara för att göra den frustrerande upptäckten att dom måste gå tillbaka igen. Tydligen så förväxlar butiksbiträdet Mitch med en springpojke, för hon måste leverera ett paket till professor Oak och biträdet vill inte ha med henne och göra förrän hon har gjort det. 

Ilsket svärande så stampar Mitch ut ur butiken och tillbaka mot Pallet Town, med Vildungen tätt i hälarna. Det enda positiva med det här är att Vildungen får mer chans att träna och dom båda får en chans att lära känna varandra lite bättre.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-19 01:20
#4

#2 Tack, Vildungen, för en kommentar som fick mig att le! 😃 

"Like a boss", det borde jag nästan ha skrivit… 😎

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-19 01:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Journalen: Dag 4

**Team:
**Vildungen, level 8 SimsBrooke, level 4

Efter att ha förlorat en hel dag på rusa fram och tillbaka till Pallet Town (för att lämna av ett paket och få en PokéDex, som Mitch i frustration slängde i havet utanför labbet) så återvänder hon och Vildungen till Viridian City för att köpa Pokéballs. 

Den här gången går det bättre och Mitch lämnar affären med Vildungen för att gå tillbaka till Route 1, vägen mellan Pallet Town och Viridian City, för deras första officiella möte med en potentiell ny teammedlem. 

En Pidgey är det första som dyker upp och Vildungen sköter striden galant! Mitch lyckas fånga Pidgey och ger den namnet "SimsBrooke", den första Pokémon som hon någonsin fångat! 

Nöjd med resultatet så lämnar Mitch Route 1 bakom sig med SimsBrooke på axeln och Vildungen glatt skuttandes framför sig. Äventyret går bra hittills!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-02-19 09:36
#6

åååh! vad roligt! :D

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Annons:
Mitchika
2013-02-19 16:16
#7

#6 Kul att du tycker det! :D 

Jag ska försöka spela vidare senare. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-19 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Journalen: Dag 5

Team:
Vildungen, level 9 SimsBrooke, level 6 SallyPigge, level 6

Den här dagen börjar huvudsakligen med träning av SimsBrooke, så att hon kommer ifatt Vildungen. Mitch styr in siktet på Route 22, väst om Viridian City, för både träning och chansen att möta en ny teammedlem. 

Första steget ut i gräset så blir den lilla gruppen påhoppad av en Nidoran (hona). SimsBrooke får visa vad hon kan för Mitch och imponerar stort när hon slår ner Nidoran tillräckligt för att Mitch ska kunna fånga henne. Den nya medlemmen får namnet "SallyPigge". (För att S:et i SallysPigge gjorde namnet för långt…) 

Lilla SallyPigge ser så söt, nervös och hjälplös ut efteråt och Mitch tycker lite synd om henne. Nu blir det hårdträning för att se till att hennes självförtroende ökar lite, samt se till att både SallyPigge och SimsBrooke blir starka nog för att inte vara rädda för något!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-02-20 00:15
#9

Ohh vad söt "jag" blev haha… ELler vad man ska kalla det :P

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-02-21 00:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Journalen: Dag 6

Team:
Vildungen, level 10 SimsBrooke, level 9 SallyPigge, level 8

Träningen på Route 22 fortsätter idag. SallyPigge har gjort stora framsteg och även SimsBrooke har blivit mycket starkare. Alla tre Pokémon kommer bra överens och Vildungen har jättekul åt att vägleda, lära och hjälpa sina två yngre lagkamrater. 

Mitch är jättenöjd och glad över sitt team, men deras glädje ska självklart behöva förstöras av Glitch, som dyker upp för att vara en träskalle igen. Han babblar något om Pokémonligan och Badges, men Mitch lyssnar inte så noga. 

Det gör Glitch förbannad och snart är en Pokémonstrid i full gång! Ett samarbete mellan Vildungen och SimsBrooke gör att Glitchs Pidgey och Squirtle inte har mycket till chans. SallyPigge, som tittat på sina kompisar i strid, känner sig modig nog och redo för att delta i en seriös strid mot en tränare nästa gång som tillfälle ges. 

Mitch är stolt över sin lilla grupp och belönar dom med ledigt resten av dagen, så att dom bara kan springa runt och leka och ha kul.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-21 00:46
#11

#9 Hihi, jaa! 😃

Ditt Pokémonalias, kan man kalla det. :) Jag ska göra mitt bästa för att se till att hon överlever, precis som dom andra tre! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-02-21 10:43
#12

#11 Ja det får du allt göra :D haha

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Namiko
2013-02-22 15:42
#13

Åh! Jag vill också vara en pokémon :D

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Hallonsmurfen
2013-02-22 15:48
#14

Jag vill också det! :D

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-02-22 16:01
#15

#13 & #14 Gud, så kul! :D 

Då kan jag fortsätta med rundan! :D 

Jag som satt fast just för att jag inte kunde fånga fler. :) 

Jag har fortsatt lite och ska skriva klart det senare under dagen, men nu kan jag fortsätta ännu mer och fånga ett helt team. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Journalen: Dag 7

Team:
Vildungen, level 10 SimsBrooke, level 10 SallyPigge, level 10 Druiden, level 3

Viridian Forest är gruppens största utmaning hittills. Mitch är nervös som sjutton, då hela skogen är fylld av giftiga insekter som kan förgifta henne och hennes Pokémon, vilket kan leda till en ren katastrof! 

Nervöst så tar hela gänget första stegen ut i skogen, mest rädda för den ökända Pokémon Weedle och dess Poison Sting. Den enda som inte är så orolig är SallyPigge, som är en gifttyp själv och inte kan bli förgiftad. 

Vildungen har täten, beredd att skrämma iväg alla gifttyper med sina eldattacker om dom skulle komma för nära. Men till gruppens förvåning dyker en liten Caterpie upp! Mitch blir jätteuppspelt och säger åt Vildungen att ta det försiktigt i striden. 

Teamets första dag i Viridan Forest slutar upp med en ny lagmedlem, en Caterpie vid namn Druiden, som det är dags att träna upp så att hon kommer ifatt dom andra!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 16:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Journalen: Dag 8

Team:
Vildungen, level 12 SimsBrooke, level 10 SallyPigge, level 11 Druiden, level 10

Nu satte Mitch ut i Viridian Forest på allvar. Det är dags att ta sig igenom skogen och vidare på resan. Druiden hårdtränades med hjälp av Vildungen och det visade sig snart att Druiden inte bara var lättlärd utan växte även ruskigt snabbt! 

Innan gruppen visste ordet av hade Druiden utvecklats från en söt liten larv till en vacker, ståtlig Butterfree och blev därmed den första Pokémon att utvecklas av dom alla! 

Men sen mitt i skogen få inträffade katastrofen som Mitch var så livrädd för… Under en strid mot en tränare så blev SimsBrooke förgiftad! Med den lilla Pidgeyn i famnen så vände Mitch om och rusade tillbaka till Pokémoncentret i ett desperat försök att rädda den lilla Pidgeys liv…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 16:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

… 😭

Jag har inte svurit så mycket på evigheter som när det här hände… 😢

Jag trodde verkligen att hon hade en chans att klara sig…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-02-22 16:34
#19

Whee!! :D Jag är en Carterpie  xD

Stackars Simsbrooke! :/ *Tyst minut*

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2013-02-22 16:35
#20

#19 En Butterfree nu! :D

Ja, det var hemskt… precis utanför Pokémoncentret, där hon kunde ha blivit räddad… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-02-22 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

R.I.P SimsBrooke

Pidgey, level 4 - 10

Hela laget står samlat runt Mitch inne i Pokémoncentret. Sjuksköterskorna kunde inget göra för den lilla fågeln, hon var redan borta. Vildungen och SallyPigge ser lika ledsna ut som Mitch. Även Druiden är ruskigt nedstämd och ledsen, trots att hon inte kände SimsBrooke like länge som dom andra. 

Mitch begraver SimsBrooke på vägen där dom möttes, Route 1, och svär på att återvända när resan är över… 

SallyPigge lägger försiktigt en liten blomma på graven med tårfyllda ögon, Vildungen gråter vid Mitchs sida och Druiden sitter på Mitchs axel och ger henne en tröstande klapp på huvudet. Hela laget gjorde vad dom kunde. 

Det är en otroligt sorgsen och nedstämd grupp som lämnar Route 1 och går tillbaka till Pokémoncentret i Viridian City.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 19:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Journalen: Dag 15 Dödsfall: 1

Team:
Vildungen, level 14 SallyPigge, level 14 Druiden, level 14

En hel vecka har gått efter SimsBrookes död och Mitch har inte lyckats fortsätta på sin resa. Teamet har varit på Pokémoncentret i Viridian City hela tiden och sörjt, men även för att Mitch har haft svårt för tanken att gå tillbaka till Viridian Forest. 

Men efter lite push från Vildungen, SallyPigge och Druiden så står nu hela teamet i början av Viridian Forest igen. Mitch vill vända om, men Druiden tar täten och drar hela gruppen genom skogen i stort sett helt oskadda. 

Mitch är oerhört lättad och tackar den stolta Butterfree rejält. Framför dom ligger nu Pewter City, staden där det första Pokémongymmet ligger samt även det enda museet i regionen. Eftersom Mitch inte är det minsta kulturell så ignorerar hon museet fullständigt, läker upp sina Pokémon och bestämmer sig för att lämna staden. 

Hon är inte ett dugg sugen på att slåss mot någon gymledare och riskera livet på dom tre Pokémon hon har kvar. Men tyvärr så är livet inte alltid så enkelt. Särskilt inte när utomstående personer ska lägga sig i allt man gör och blockera ens väg ut ur staden och vägrar flytta sig förrän man har slagit gymledaren…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 19:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Journalen: Dag 16 Dödsfall: 1

Team:
Vildungen, level 15 SallyPigge, level 14 Druiden, level 14

Finns det inget annat val så gör det inte det. Mitch blir bortsläpad till gymmet av en okänd kille som lade sig i utan att ha något med henne att göra och inser snart att killen inte kommer att låta henne passera förrän hon har slagit gymledaren Brock. 

Inne i gymmet så försöker Mitch lista ut hur hon ska lösa det här. Brock kommer att använda stentyper och ingen i hennes team är bra emot den typen av Pokémon. Hon velar och funderar en stund, innan hon skickar ut Vildungen mot Brocks Geodude och Druiden mot hans Onix. 

Striden är över oväntat fort och en nöjd och glad Mitch går ut ur gymmet med sin första Badge, alla sina partners vid god hälsa vid hennes sida och viktigast av allt: vägen ut ur staden är nu öppen. Deras resa kan fortsätta och dom behöver inte oroa sig för fler strider mot gymledare…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Bonussida i journalen!

Vildungen utvecklades till Charmeleon på Route 3, utanför Pewter City!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 19:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Bonussida 2 i journalen!

SallyPigge utvecklades till Nidorina på Route 3!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-22 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Journalen: Dag 17 Dödsfall: 1

Team:
Vildungen, level 16 SallyPigge, level 16 Druiden, level 16 Namiko, level 16

Route 3 visar sig bli en trevlig upplevelse, för omväxling skull. Hela laget behövde verkligen det, då SimsBrookes död fortfarande är färskt och jobbigt för dom. Förutom att Mitch fick visa upp sig rejält med sina Pokémon och slå ett antal tränare så utvecklades både Vildungen (se inlägg #24) och SallyPigge (se inlägg #25). 

Så plötsligt, när Mitch vandrade glatt och självsäkert längs vägen med sitt team, landar en Spearow framför dom! Förvånat och glatt drar Mitch fram en Pokéboll och kastar den på Spearow så fort hon bara kan. Väldigt odramatiskt så blev Spearow fångad och Namiko, den nya lagmedlemmen, gjorde sig snabbt hemmastadd i tjejteamet! 

Den växande gruppen fortsätter sin resa, spända och ivriga på vad som väntar dom härnäst.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-02-22 22:46
#27

NEEEEEEEEJ :( *gråter*

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Mitchika
2013-02-22 22:48
#28

#27 Jag håller med, det var hemskt!! 😭

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-02-22 22:49
#29

#28 What happend ?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-02-22 22:51
#30

#29 Det står i inlägg #17… :(

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-02-22 23:03
#31

Suck, varför var "jag" tvungen och dö först(?) *gråter* Man blir ju nästan ledsen när man läser vad som hänt =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-02-22 23:21
#32

#31 Det var inte min avsikt alls… 😢

Men i en Nuzlocke Utmaning, oavsett hur mycket man än förbereder sig, så finns det alltid en stor risk att Pokémon dör…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2013-02-25 17:06
#33

Kan du döpa en pokemon till tusstuss? hoppas att jag blir en eevee.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2013-02-25 17:53
#34

#33 Självklart, det kommer jag göra! :D 

Nu kan jag fortsätta på utmaningen, då jag kan fånga ett fullt team igen. 🙂

Tyvärr är jag långt ifrån platsen där man får Eevee och jag kan inte garantera vad jag man blir för Pokémon.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Gerbilles
2013-02-25 18:39
#35

Åh va spännande, följer! :D

Mitchika
2013-02-25 18:51
#36

#35 Jätteroligt!! :D 

Du vill inte ha en Pokémon döpt efter dig? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-02-25 19:13
#37

#36 Jo visst! :D Skulle själv aldrig vilja döpa en pokémon till "Agnes99", men du kan göra det om du vill! 🙂

Får hoppas att "jag" inte dör för snabbt … 😛

Mitchika
2013-02-25 19:16
#38

#37 Agnes99 blir ett jättefint namn på en Pokémon! :D 

Målet är att inga fler ska dö… Ledsen

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-02-25 19:21
#39

#38 😃

Då får vi hålla tummarna att inga fler ska dö! 👍 Väldigt hemskt när lilla Simsbrooke dog precis utanför Pokémoncentret … 😕

Mitchika
2013-02-25 19:28
#40

#39 Det får vi göra! :D

Ja, det var fruktansvärt!!! :( Jag var SÅ säker på att jag skulle hinna dit i tid och så precis utanför dörrarna till Pokémoncentret så ploppar meddelandet upp… 😢Aldrig mer!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2013-02-25 20:25
#41

Jag vet att man inte kan få den pokemon man vill ha, tycker bara att eevee är riktigt  söt.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Mitchika
2013-02-25 22:06
#42

#41 Kunde jag så skulle jag göra alla till den Pokémon dom vill vara, men det vore emot utmaningens regler… :( 

Jag måste fånga det jag möter. Men det tror jag kommer bli bra ändå i slutändan! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-27 16:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Journalen: Dag 18 Dödsfall: 1

Team:
Vildungen, level 16 SallyPigge, level 16 Druiden, level 16 Namiko, level 16 Hallonsurf, level 5

Mitch har hittills visat sig vara en någorlunda kompetent tränare, trots det som hände med SimsBrooke. Döden är en sorglig del av livet, speciellt för en Pokémontränare under en Nuzlockeutmaning. Men hon förlorade lite respekt hos sina Pokémon när hon lät sig luras så pass. 

Hela laget tog en paus i ett Pokémoncenter efter att ha vandrat längs Route 3 ett långt tag och en man närmade sig Mitch med ett erbjudande. Han berättade om en helt otrolig, fantastisk och svårfångad Pokémon vid namn Magikarp, som han faktiskt hade haft turen nog att fånga och som han var villig att skiljas från till en så ung och lovande tränare för bara 500 PokéDollar. 

Namiko försökte förgäves att picka på Mitch och få henne att inse bluffen, men det tjänade inget till. Mitch svalde det hela och köpte den lilla orangea fisken. Strax insåg hon dock att Magikarp, trots att namnet antydde att den skulle kunna ha magiska förmågor, inte kunde göra mycket annat än att sprattla. 

Men Mitch bestämde sig för att göra det bästa av situationen. Magikarp fick namnet "Hallonsurf" (jädra äldre spel med mycket kortare namnmöjligheter…) och välkomnades in i laget. Alla Pokémon tog glatt och vänligt emot lilla Hallonsurf, även om deras respekt för Mitch hade sjunkit väsentligt…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-02-27 17:02
#44

Gahahaha XD

Hallonsurf XD

Wohoo, jag surfar på hallon! :D

Bästa namnet ever! :D

Jag älskar små Magikarps, de är så söta när de sprattlar runt 😍

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-02-27 17:06
#45

#44 Haha, jaa! 😃

Eftersom Hallonsmurf inte fick plats så stod jag och velade lite över "Hallonsurf" och "Halonsmurf", men jag ser att jag valde rätt där! :D 

Fick även lite åsikt från Namiko och min bästis på den punkten. :D

Ja, Magikarp är en av mina favoritPokémon! :D Jag kör en Nuzlocke i Pokémon Black med en Magikarp som starter… :D

Hallonsurf är jättesöt, men otroligt jobbig att träna. Men det vet vi alla att det kommer vara värt det i slutändan. 😉

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-27 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Journalen: Dag 19 Dödsfall: 1

Team:
Vildungen, level 18 SallyPigge, level 18 Druiden, level 18 Namiko, level 18 Hallonsurf, level 18

Det stora hindret som nu står i lagets väg är Mt. Moon, det stora berget som är den enda vägen framåt för gruppen. Även om Mitch har förlorat lite respekt i sina Pokémons ögon så är dom villiga att ge henne en ny chans. 

Även om den skadade disciplinen i laget gjorde så att SallyPigge slog ihjäl den potentiella nya medlemmen till gruppen, en Zubat. Mitch tog det hela med ro, även om hon kände sig lite besviken. Deras huvudfokus är att överleva resan genom berget, alla tränare därinne och alla vilda Pokémon. 

Samt även att träna lilla Hallonsurf, som till teamets stora glädje lärde sig Tackle och kan slåss på egen hand! Även om han fortfarande behöver lite hjälp till och från. 

Men deras vandring genom Mt. Moon stoppas snart av en mystisk man klädd i svart som pratar något om Team Rocket, en grupp av Pokémongangstrar. Vildungen gillar honom inte ett dugg och efter ett par Emberattacker så flyr mannen och hans Pokémon hals över huvud därifrån.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-27 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Bonussida 3 i journalen!

Hallonsurf utvecklades till Gyarados under resan genom Mt. Moon!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-02-27 18:17
#48

Oh yeah! Jag älskar Gyrados!! De är så coola!! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Mitchika
2013-02-27 18:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

**Journalen: Dag 20
**Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 20
__SallyPigge, level 20
__Druiden, level 19
__Namiko, level 18
_Hallonsurf, level 20

Gruppen är fortfarande fast i Mt. Moon. Det är en enda stor labyrint, fylld av tränare, aggressiva vilda Pokémon och även den här gruppen kallad Team Rocket. Mer än en gång så tvingas Mitch ta sina Pokémon i försvar och retirera ut till Pokémoncentret för att läka dom. 

Resultatet blir att resan genom det stora berget tar längre tid, men relationen mellan tränare och Pokémon förbättras. Även relationerna mellan alla Pokémon blir bättre och bättre. Namiko tycker att Hallonsurf är ruskigt praktisk som "sittpinne" och sitter mer än gärna på hans huvud och spejar högt ovanför alla andra när dom reser. 

SallyPigge är fortfarande nedstämd över SimsBrooke och även över att hon slog ihjäl den Zubat som Mitch tänkte fånga, men Druiden muntrar upp henne och försöker få henne att rycka upp sig. Vildungen, som tidigare tog Hallonsurf under sin vinge, är nu lite smårädd för honom. Stor vattendrake som han är. 

Men det som stör Mitch mest just nu är medlemmarna ur den här oranisationen Team Rocket. Hon är inte ett dugg road av dom och undrar om det kan finnas fler av dom ute i världen och i så fall var…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-27 18:21
#50

#48 Det gör jag med! :D 

Dom är så söta och bedårande och charmiga och ruskigt starka! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-27 18:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Bonussida 4 i journalen!

Namiko utvecklades till Fearow strax utanför Mt. Moon!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-27 18:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

**Journalen: Dag 21
**Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 20
__SallyPigge, level 20
__Druiden, level 20
__Namiko, level 20
_Hallonsurf, level 20

När Mitch vandrar i godan ro genom gångarna i Mt. Moon så flyger en glasögonprydd kille fram från ingenstans och börja vråla om att det är hans fossiler och ingen annans! Det får Hallonsurf att flyga fram och tackla till killen för att skydda Mitch, som står där som ett frågetecken och inte förstår någonting. 

Killen reser sig upp på darrande ben, tittar nervöst på Hallonsurf och stammar fram att dom kan dela på fossilerna och ta en var. Mitch förstår fortfarande inte vad killen pratar om, förrän SallyPigge puffar lätt på hennes ben och håller upp någonting i munnen. 

Mitch tar förvånat Dome Fossilen och stoppar i sin ryggsäck. Sedan berömmer hon SallyPigge för att ha hittat den och gruppen fortsätter. 

Äntligen ser dom ett ljus i slutet av tunneln! Äntligen har dom nåt slutet av det otroligt kämpiga berget och kommer ut på andra sidan! Äntligen är Mt. Moon bakom dom och vägen leder vidare mot nya, spännande platser.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-02-27 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

**Journalen: Dag 22
**Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 21
__SallyPigge, level 20
__Druiden, level 20
__Namiko, level 20
_Hallonsurf, level 20

Cerulean City, staden som omges av en mystisk blå aura enligt all information som Mitch hittar. Varken hon eller hennes Pokémon kan se den påstådda auran. Det enda dom ser är Pokémoncenter, Pokémart och ett Pokémongym som Mitch inte vill gå i närheten av. 

Det finns inte mycket att se i staden, så teamet bestämmer sig för att gå norrut och fortsätta sin resa. Där möts dom alla av ett gammalt bekant ansikte. Ingen mindre än träskallen Glitch, som pladdrar på om något som Mitch inte lyssnar på för fem öre. 

Vilket leder till en Pokémonstrid, som Vildungen och SallyPigge teamar upp på och vinner utan större problem. Glitch beter sig och pratar lika arrogant som om han precis hade vunnit och går sedan därifrån med en dryg kommentar. Mitch är frestad att bussa Hallonsurf på honom, men bestämmer sig för att låta det vara för den här gången.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

kaninsköld
2013-03-12 11:52
#54

Döp en pokemon till kaninsköld, eller kanske kaninskold funkar bättre !

Mvh Kaninsköld

Mitchika
2013-03-12 17:26
#55

#54 Det ska jag definitivt göra, när jag fångar fler under resans gång! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-03-14 14:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

**Journalen: Dag 23
**Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 22
__SallyPigge, level 21
__Druiden, level 20
__Namiko, level 20
_Hallonsurf, level 20

Resan fortsätter norrut i ett försök att fortsätta på äventyret. Mitch upptäcker snabbt att bron som hon försöker korsa består av massa tränare som hon tydligen måste besegra för att vinna ett fantastiskt pris. Hon tackar inte nej till träningen och SallyPigge tar hand om tränarna på bron utan större ansträngning. 

Det fantastiska priset som det pratades om får hon reda på när hon når andra sidan bron. Där står en medlem från Team Rocket, dom svartklädda männen som hon mötte i Mt. Moon, och erbjuder henne medlemskap i deras grupp. 

Mitch, som kommer ihåg sitt senaste möte med Team Rocket mycket väl, säger högt att om hon vill ta över världen så klarar hon det bättre på egen hand. Team Rocket hade inte mycket att skryta med i Mt. Moon och skulle bara sinka henne. 

Mannen från Team Rocket blir jätteupprörd och går till attack mot sina Pokémon. Än en gång så briljerar SallyPigge med sin styrka och sina stridstekniker och striden är snabbt vunnen. Team Rocketmedlemmen backar ner och deras resa fortsätter vidare!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-03-14 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

**Journalen: Dag 24
**Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 22
__SallyPigge, level 21
__Druiden, level 20
__Namiko, level 20
__Hallonsurf, level 20
_Akiraka, level 12

SallyPigge har verkligen gjort stora framsteg! Från en liten, söt och rädd Nidoran till en kraftig, vacker och självsäker Nidorina som mer än gärna tar sig an utmaningar och hjälper sina lagkamrater. Hon ställde verkligen upp för Mitch och gruppen när dom hamnade i strid med en Bellsprout i det höga gräset. 

Med en enkel Scratch så hade hon Bellsprout nere och Mitch kunde kasta en Pokéboll och fånga den! Akiraka fick den heta och är den nyaste medlemmen i Mitchs Pokémonlag. Vildungen är jätteintresserad av att bli kompis med henne, men Akiraka är livrädd för Vildungens brinnande svans och eldiga andedräkt, så det blir en komplicerad vänskap.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-03-14 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Äntligen ett fullt team! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2013-03-14 17:25
#59

#58 Not me :(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2013-03-14 17:42
#60

#59 Nej, stackars SimsBrooke… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-03-14 19:21
#61

Yaay! Butterfree :D 
Jag hänger fortfarande med i spelet xD

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2013-03-14 19:25
#62

#61 Jag vill verkligen inte förlora fler. 🙂

Så jag kämpar med att hålla gruppen i hög nivå så att det inte blir några fler olyckor! 😃 

Men Critical Hits kan vara förödande…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Yoshi11
2013-03-18 07:28
#63

Håller tummarna att alla i gruppen klarar sig nu!! :D Skulle de inte göra det har jag inget emot att bli pokemon heller ;)

Mitchika
2013-03-18 10:58
#64

#63 Jag kommer fånga reserver, utifall att något händer med nuvarande gruppen (hoppas, hoppas, hoppas inte!) så jag kommer definitivt behöva namn! 😃

Jag lägger till ditt namn på listan! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[[AcsJulia]]
2013-03-18 14:43
#65

Du får gärna låna mitt namn också! ❤️

Mitchika
2013-03-18 15:44
#66

#65 Okej! 😃

Det börjar bli en lång lista med reserver! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-04-01 03:41
#67

Blir grymt sugen att testa på nuzlocke nnu :P

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-04-01 03:46
#68

#67 Åh, det vore jättekul om du gjorde det! 😃

Jag har skrivit ett par andra av mina Nuzlockeutmaningar som inte är "Screenshotruns" som den här och har läst tonvis med andras. 🙂

Om du gör det får du jättegärna posta om din Nuzlocke här på forumet! Jag älskar att följa Nuzlockeutmaningar! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-04-01 11:52
#69

Då ska jag posta den här ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2013-05-09 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Journalen: Dag 25
Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 22
__SallyPigge, level 22
__Druiden, level 22
__Namiko, level 22
__Hallonsurf, level 20
_Akiraka, level 20

Akiraka fick utstå samma hårdträning som alla nyblivna kamrater i teamet och hon blev stöttad hela vägen av Mitch och resten av gruppen. Träningen grundar sig inte i att Mitch vill vinna till varje pris. Hon vill bara inte förlora någon mer till varje pris… 

Efter att Akirakas träning är klar så vandrar gruppen vidare. Bortom det grästäckta området på andra sidan bron så fortsätter vägen västerut och den bokstavligen KRYLLAR av tränare. Mitch får förklarat för sig att det här är en lokal träningsplats för stadens tränare och att alla kommer dit för att träna. Det passar henne utmärkt! 

Druiden, Namiko och SallyPigge tar täten och ungefär ett dussin tränare senare kommer Mitch fram till det sista hon ville. En återvändsgränd vid havet. Det går inte att fortsätta vidare, inte ens med hjälp av Hallonsurf. Vågorna är för starka och alla stora klippor och stenar gör vattnet förrädiskt och hotfullt… 

Namiko pickar lite i Mitchs huvud med näbben för att påkalla hennes uppmärksamhet, innan den majestätiska Fearow riktar huvudet norrut. Mitch följer hennes blick och märker att det finns ett litet hus där. Kanske den eller dom som bor där kan ge dom några tips till hur dom ska fortsätta sin resa?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-05-09 21:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Journalen: Dag 26
Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 22
__SallyPigge, level 22
__Druiden, level 22
__Namiko, level 22
__Hallonsurf, level 20
_Akiraka, level 20

Nu har Mitch sett och hört allt, känner hon. Inne i huset fanns det en talande Pokémon, en Clefairy för att vara exakt, som påstod att dess namn var Bill och att han var en människa. Vildungen, Namiko och Druiden kände sig lite skeptiska till denna udda Pokémon. SallyPigge och Akiraka var mest förvirrade, medan Hallonsurf funderade på om den rosa, irriterande lilla filuren kunde smaka gott. 

Mitch fick kalla in Hallonsurf i Pokébollen för att vara på säkra sidan, vilket Bill var oerhört tacksam för. Bill förklarade att han klantat till sig i ett experiment och fått sitt DNA kombinerat med en Pokémons DNA och bad om hjälp. Han bad om Mitchs hjälp och berättade hur hon skulle göra för att aktivera han cellkombinerare när han var inuti den så att han skulle bli sig själv igen. 

Det var lite frestande för Mitch att bara gå ut därifrån och lämna honom till sitt öde, men innerst inne är hon en snäll person (någorlunda snäll i alla fall) och hon gick bort för att följa Bills instruktioner på datorn. Det hela hade gått felfritt och bra, om inte Druiden hade dykt upp bredvid Mitch och nyfiket tryckt på flera tangenter för att se vad som hände. 

Maskinen aktiverades och det hördes en massa konstiga, skarpa ljud. Efter något minut öppnades dörren och en människa, Bill, klev ut ur maskinen. Mitch var lättad över att det gått så bra ändå, tills Vildungen började gestikulera häftigt och peka bakom Bill. Mitch tittade lite diskret och märkte att Bill fortfarande hade en präktig och fin Clefairysvans. Hon blängde ilsket på Druiden, som gjorde sitt bästa för att hålla tillbaka en kraftig fnissattack. 

Tacksamt nog så märkte inte Bill av sin rosa, fluffiga extra kroppsdel utan var jättetacksam mot Mitch och ville återgälda henne på något sätt. Efter lite funderande så drog han fram en biljett till den kända lyxkryssaren S.S. Anne, där det årligen hålls en fest som enbart Pokémonvärldens kändisar och speciellt utvalda Pokémontränare är inbjudna till. Bill tror att Mitch kommer ha roligare på den festen än vad han skulle ha. 

Med tanke på den nya svansen kunde Mitch inte annat än att hålla med, men det sa hon inte högt. Hon tog emot biljetten, tackade artigt och skyndade sig därifrån med sina Pokémon för att hinna undan innan Bill hunnit upptäcka att han fortfarande är delvis Clefairy.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-05-09 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Journalen: Dag 27
Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 22
__SallyPigge, level 22
__Druiden, level 22
__Namiko, level 22
__Hallonsurf, level 20
_Akiraka, level 20

Fast i Cerulean City. Det låter konstigt, men det kan inte vara mer sant. Mitch har gått runt i staden och frågat en massa invånare om hur hon ska kunna gå vidare härifrån och alla säger samma sak. Antingen har vägarna växt igen eller byggts igen. Det var tydligen länge som som Cerulean City varit en genomfartsled. 

Mitch får plötsligt nys om att en familj haft inbrott i sitt hus och blivit rånade. Hon skyndar dit för att se vad som står på och blir informerad av en poliskonstapel att det är Team Rocket som ligger bakom det. Personen ifråga har brutit sig in i familjens hus, stulit ett värdefullt föremål och sedan använt sin Pokémon för att göra ett stort hål i ena väggen och fly ut. 

Hålet i väggen leder ut bakom byggnaderna och ut från Cerulean City. Mitch ser genast sin chans och ber om att få gå igenom huset för att ta sig vidare på sin resa. Poliskonstapeln vägrar och säger att dom fortfarande samlar in bevis från brottsplatsen, men att dom säkerligen kommer vara klara efter att hon slagit andra gymmet. 

Hon kan inte tro vad hon hör, men poliskonstapel är obeveklig och flyttar sig inte från familjens ytterdörr. Skakande av ilska och arg bortom ord över att utpressas till ännu en gymstrid stampar Mitch iväg med teamet bort till Mistys gym för att få det överstökat…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2013-05-10 00:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Journalen: Dag 28
Dödsfall: 1

**Team:
**_Vildungen, level 22
__SallyPigge, level 22
__Druiden, level 22
__Namiko, level 22
__Hallonsurf, level 21
_Akiraka, level 20

När Mitch kliver in i gymmet är det som att gå rätt in i ett badhus. Det består till största delen av en enorm pool, där tränare simmar runt och badar med sina Pokémon. Ett vattengym, toppen. Mitch kallar in Vildungen i Pokébollen och ger en nick åt Hallonsurf. Han kommer att få sköta det här. 

Hallonsurf sopar bokstavligen banan med alla tränare i gymmet innan han och Mitch når fram till Misty. Ett vattengym borde vara en barnlek för den stora, kraftiga vattendraken som Hallosurf har blivit. Misty babblar något om vattenPokémon och sen är striden igång! 

Två Bite på Staryu, tre Bite på Starmie och sedan är striden över. Hallonsurf sträcker stolt på sig och ser lite nonchalant ut. Det där var nästan för enkelt, tyckte han. Druiden suckar och Namiko skakar på huvudet åt Hallonsurfs attityd. 

Mitch tar emot både Cascade Badge och en TM från Misty, innan hon vänder sig om mot Hallonsurf och säger: 
"Bästa 500 spänn jag spenderat i hela mitt liv!"

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-10 00:39
#74

Härligt hallonsurf! Det är så det ska va!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-05-10 00:43
#75

#74 Hallonsurf rockar! 😃

Gyarados är sjukt over-powered i dom första spelen. Men jag klagar inte! Det är bara bra med en nästan oslagbar tank. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-05-10 07:27
#76

Precis!

Tyvärr så har jag aldrig gillat Gyarados, men vet inte varför.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Hallonsmurfen
2013-05-10 08:11
#77

Hallonsurf-power!! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-05-10 15:19
#78

#76 Magikarp och även Gyarados har alltid varit ett par av mina favoriter. 😃

Extra mycket efter att jag började rita en serie om en väldigt speciell liten Magikarp. 🙂

#77 Japp, Staryu och Starmie hade inte skuggan av en chans! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

kaninsköld
2016-02-14 07:06
#79

Synd att du slutade, minns när du började tråden for tre (!) år sen 😃

Mvh Kaninsköld

Mitchika
2016-02-14 07:29
#80

#79 Wow, det är så länge sen… 😮🤦‍♂️

Jag tror jag har kvar spelet.. Jag skulle kunna fortsätta på den, tror jag. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DogeLove
2016-02-14 08:25
#81

Kan du töpa någon till mitt namn

DogeLove
2016-02-14 09:15
#82

Allså om du börjar igen

LottaV
2016-02-14 10:51
#83

#80 Du får använda mitt med om du ska fortsätta👍

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Upp till toppen
Annons: