Annons:
Etikettövrigt
Läst 1977 ggr
tusstuss
2013-02-26 21:07

Pokemon roleplay.

Dethär har jag set att fler siter har havt, tyckte det var coolt, så jag testar här! Du är en pokemon/tränare, du fantisera vad som ska hända, sedan skriver du vad som händer här.

 Te.x (tränare) Milly gick på vägen ut från hennes hemstad, idag var det första dagen på hennes pokemon resa! Hon hade valt en söt liten tepig som första pokemon. Nu hade Milly gått in i skogen, i längtan efter att hitta och fånga nya pokemon.

Nästa person kanske skriver om hen är en tränare) Kim såg Milly vandra omkring i skogen, "Hej du tjejen!" skrek kim och sprang fram till Milly, "Hej jag heter Kim, är du ny tränare? jag kan visa dig var det finns mest pokemon i denhär skogen." Kim pekade mot en stig som ledde lite djupare in i skogen. "Där inne finns det en sjö, med MASSOR av vatten pokemon, perfekta för nya tränare, kom vi går!" Kim började springa in i skogen.

Pokemon) Den lilla pichun hörde att någon gick på vägen. Försiktigt smög hon fram för att se vem det var. En människa! Det var inte vanligt med att människor i skogen. "Jag måste varna mina vänner!" Den lilla pichun sprang iväg genom gräset. Hennes tassar lämnade avtryck i en mjuka jorden.

Ok, det var några exemple, men nu till reglerna. Det finns några regler som jag vill att ni följer för att detta ska bli ett trivsamt spel.

1. Du kan inte skada eller döda en pokemon/tränare utan tillåtelse från den som spelar pokemonen/tränaren.
2. Pokemon kan prata med pokemon, men människor kan inte förstå vad de säger.

3. Självklart gäller alla sitens regler även i denna tråd!

4. du kan ha flera karaktärer, både pokemon och tränare.

Senare idag kommer jag att skriva mitt första Roleplay inlägg, men självklar kan du skriva dina roleplay inlägg innan.

Ha roligt!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Mitchika
2013-02-26 21:23
#1

I egenskap som Sajtvärd har jag läst igenom detta, funderat och bestämt mig för att godkänna detta på prov. 🙂

Jag rollspelar själv mycket utanför iFokus och tycker det är riktigt kul. Så länge som allt sköts bra utan bråk, tjafs och att ingen känner sig utanför så tycker jag att det här låter som en riktigt rolig aktivitet! :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
2013-08-21 20:11
#2

Det här verkar kul. Är det tillåtet att vara en fakemon? 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
2013-08-21 20:16
#3

#2 Det är tillåtet. Denhär tråden har varigt död i typ… 100 år… xD

Sorry att jag aldrig gjorde mitt första inlägg, förut. >.< Jag får göra ett, snart.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2013-08-21 20:32
#4

Jag funderade på om jag skulle skriva ihop lite regler för rollspel på Pokémon iFokus. Så man har något att följa i allmänhet, annars starta upp en rollspelstråd där reglerna står. 🙂

Det finns regler och saker att ta hänsyn till för att inte bråk och osämja ska uppstå under rollspelanden och det kan vara svårt att känna till om man är ny på det. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
2013-08-21 20:37
#5

Det skulle nog vara lättare att starta upp en ny tråd…xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
2013-08-21 21:08
#6

#5 Jag jobbar på en artikel om bra regler att ha med och saker att tänka på. Sen kan vi starta en ny tråd. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
tusstuss
2013-08-21 21:09
#7

#6 Ok! Kul! ^.^

Portal Is Love, Portal Is Life.

Upp till toppen
Annons: