Annons:
Etikettmedlemmarnas-presentationer
Läst 2240 ggr
CaptainBunchie
2013-03-06 12:26

"Nykomling"

Jag har nu nyligen börjat spela Pokémon, yellow kör jag och jag sitter fast! Någon som har lite tips på spelfronten vore ju härligt att få veta. 😃

Gammal pokémon-nörd, eller tja, jag hade min period när jag var mindre då jag samlade på mig oerhört mycket kort och ritade pokémons. Fast jag visste inte ens hur man spelade. Har även någon gammal VHS här hemma som jag sett många gånger. 👍
Kan ju säga att jag egentligen inte har så stor koll ännu!

Ville mest kika förbi och säga hej antar jag. 👋

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Emmetem
2013-03-06 12:28
#1

Hejdu! Själv så älskar jag Pokémon Silver till Gameboy - kan inte med att spela de nyare versionerna ;)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Hallonsmurfen
2013-03-06 14:45
#2

Välkommen! 😃

Tyvärr har jag ingen koll på spelen, så jag kan inte hjälpa dig.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Druiden
2013-03-06 14:55
#3

Vart sitter du fast någonstans? :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Gerbilles
2013-03-06 14:56
#4

Har inte spelat det spelet så kan inte hjälpa dig, men välkommen i alla fall! 🙂

Mitchika
2013-03-06 15:27
#5

Välkommen hit! 😃

Vad kul att du spelar Pokémon Yellow, mitt gamla favoritspel. Jag hjälper gärna till om du bara talar om vad det är du behöver hjälp med. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

CaptainBunchie
2013-03-06 16:09
#6

Åh vad roligt med massa välkomnande.  😂

Sitter inte fast direkt, men har en pokémon som jag fångade och rentav vill få väck, kan man ta bort pokémons?
Och sen dedär små träden, Bulbasaur skulle ju kunna äta dem, men jag råkade göra då att han blev en Ivysaur, kan jag inte gå egenom träd då? D:

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Mitchika
2013-03-06 16:21
#7

#6 Det går att bli av med oönskade Pokémon eller Pokémon som man inte vill ha kvar längre. :) 

För att släppa en Pokémon fri så måste du gå till ett Pokémoncenter. Det finns en dator/PC där som man kan använda. Går du in på Bills PC så kommer du till Pokémon Storage System, där man hanterar sina Pokémon. Välj Deposit Pokémon och välj sedan den Pokémon som du inte vill behålla. 

Den läggs då in i PC:n och kan därifrån släppas fri. Gå till alternativet "Release Pokémon" och välj den Pokémon du inte vill behålla, som du precis lade in i PC:n. När du valt den så behöver du bekräfta att du vill släppa fri din Pokémon och du får varningstexten om att den försvinner för evigt. Väljer du "Yes" på alla alternativ så släpps den Pokémon du inte vill ha fri igen och ut i det vilda. Glad

Jag har aldrig sett en Bulbasaur äta små träd i något Pokémonspel, varken mitt egna eller andras. Däremot så kan olika Pokémon hugga ner dessa små träd med hjälp av en speciell teknik som heter Cut. Glad

Cut kallas för "HM01" och det är ett föremål som du får när du är i Vermillion City (staden med det tredje Pokémongymmet) och besöker båten SS Anne. Kaptenen på båten ger dig HM01 efter att du har pratat med honom och efter det så åker båten iväg. 

Bulbasaur, Ivysaur och Venusaur kan lära sig Cut så det är inget problem. Glad Annars kan du fånga en ny Pokémon (till exempel Oddish) och lära den Cut om du inte vill lära Ivysaur den tekniken. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

CaptainBunchie
2013-03-06 16:42
#8

#7 - Åh, tack så jättemycket! Var till stor hjälp. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Mitchika
2013-03-06 16:45
#9

#8 Vad bra! 😃

Lycka till! 🙂🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: