Annons:
Etikettövrigt
Läst 2504 ggr
tusstuss
3/7/13, 10:16 PM

Hur upptäckte du pokemon?

Hur upptäckte du pokemon? Du kan skriva det här, det skulle vara roligt att veta! Jag upptäckte pokemon när jag var fem år, jag ville kolla på film, och hittade det första pokemonavsnittet på VHS i min filmlåda. Jag hade ärvt filmen av min bror som gillat pokemon i tidigare ålder. Jag visade filmen för pappa, och han hjälpte mig att sätta på den. Jag blev helt fängslad av den söta pikachu, med sin fina gula färg och coola åsk-krafter! Jag och min pappa hittade en affär där de sålde begangnade pokemonfigurer. Min första pokemonfigur var en gul raichu med röda kinder, de hade nog inte så bra koll på färgerna XD. Nu har jag över 200 st!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Hallonsmurfen
3/8/13, 6:31 AM
#1

Jag är inte helt säker… men jag tror det var i början av skolan ettan eller tvåan, höll alla på med pokémonkort, och därifrån började väl intresset växa.

Jag kommer ihåg att jag bytte den sista utvecklingen av Chimchar (har glömt bort namnet X)) mot en vulpix, och den som jag bytte mot och hans "gäng" började skratta åt mig för att det var ett EX.

Jag sa bara "vadå då? får inte jag samla på vilka jag vill?".

Sen kom läraren och sa till de 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
3/8/13, 2:28 PM
#2

Min lillebror fick Pokémon Platinum i födelsdagspresent när det hade släppts och då ville jag också prova spela det. Blev helt fast efter att bara ha kört i en kvart, så några dagar senare köpte jag också det. Sen dess har det bara rullat på och intresset har blivit större och större. 🙂

Fast var lite intresserad innan också, hade lite pokémonkort och leksaker, men det var nog då mitt stora intresse för pokémon startade. 👍

Namiko
3/8/13, 7:28 PM
#3

Det var min syster som fick mig intresserad av pokémon. Det var på den tiden då bara röd och blå fanns. Hon köpte pokémon röd och ville att jag skulle köpa den blå versionen så vi skulle kunna byta med varandra. Samma sak när silver och guld kom ut. Sen svalnade hennes intresse för spelen men mitt fanns kvar och gör det fortfarande. Har spelat pokémon i ungefär 12 år nu. Hade lite pokémonkort i början också men intresset för den delen gick över ganska snabbt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[[AcsJulia]]
3/8/13, 10:06 PM
#4

Jag vet inte riktigt om jag började med spelen, korten eller tv-serien. Men jag spelade Pokémon Yellow redan när jag var fyra-fem, har så länge jag kan minnas samlat på diverse prylar och kollat på tv-serien under hela min uppväxt! ❤️

[Momiji]
3/10/13, 2:15 PM
#5

Serien började visas vårterminen då jag gick i 3:an. Så jag såg den precis som alla andra på skolan. Sen köpte jag korten och sen sparade jag ihop till ett GameBoy Colour och köpte Pokémon Röd och sedan Gul. Har fortfarande kvar dom och brukar sitta och spela ibland på jobbet(då blir det antingen Pokémon eller Super Mario) om vi är klara tidigt och får en extra lång rast. Nog blir man lite nostalgisk 🙂

Mitchika
3/12/13, 5:13 PM
#6

Första gången jag någonsin såg en Pokémon så var det en Pikachu. Men då visste jag inte det. Allt jag såg var en gul, elektrisk mus i Super Smash Bros till Nintendo 64 och hur jag slogs mot den med Yoshi, min älskade lilla dinosaurie! 💋

Det var hemma hos mina kusiner när jag var tio år gammal och dom precis hade skaffat in det nya Super Smash Bros. Jag var inte bra på det, men på den tiden så var Yoshi mitt allt och att kunna spela och slåss som honom gjorde spelet superkul oavsett. 🙂

Men jag fortsatte att tänka lite på den elektriska musen till och från och undrade var den kom ifrån. Bara någon månad senare fick jag reda på det, när Pokémonkort började dyka upp i skolan och jag fick även mitt första Pokémonkort, Arcanine. 

Inte långt efter det så började Pokémonserien sändas på TV (på min födelsedag!) och jag var fast från första början. Pikachu blev den omedelbara favoriten och Raichu kom genast på andra plats. Jag hade inget eget Gameboy, men kunde låna syrrans och spela Pokémon Röd ibland. 

Sen fick jag reda på att Pokémon Gul skulle släppas, som handlade just om Pikachu i huvudfokus. Jag tror aldrig mina föräldrar hade sett mig så galen som innan. Det fanns inga diskussioner, jag SKULLE ha spelet! Jag hade råd med själva spelet, men inte med ett Gameboy. Efter att ha hört mig för med alla som jag känner fick jag låna ett Gameboy från min mammas barndomsväns son och sen den dagen var jag okontaktbar efter skoltid… XD

Åh, så jag älskade min lilla Pokémon Gul Pikachu och alla andra Pokémon som jag fångade där. Det var en underbar tid i livet och jag får samma nostalgikick när jag startar upp spelet. 

När jag väl köpte min egen Nintendo 64 så var det inte Super Smash Bros som införskaffades utan Pokémon Stadium och mitt Pokémonspelande gick över till nästa nivå. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[LemonLime_]
3/12/13, 5:21 PM
#7

Jag va kring 8-9 år när pokemon kom till Europa och jag hade redan ett stort spel, tecknat, film, manga intresse så att undgå Pokemon då blue/red släpptes var oundvikligt för vilken unge somhelst xP Pokemon promotades och syntes nästan överallt på den tiden.

Såg den första filmen på bio och med det fick man ju också ett promo kort (CCG) 

Körde CCG några år och besökte pokemon ligan nästan varje vecka som fanns i närheten, där man kunde träffa andra, spela eller byta kort. Spelar inte längre men har kvar alla kort, skulle vara roligt att spela lite ibland men känner tyvärr ingen som håller på med det (min syster och jag brukade spela mycket tillsammans förr)

Upp till toppen
Annons: