Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2648 ggr
Mitchika
3/14/13, 12:01 AM

Pokémon som du har riktigt svårt för...?

Särskilt dom ur senare generationer. I första, andra och även tredje generationen klagar jag inte på någon Pokémon, då jag tycker alla är ruskigt kreativa, roliga och unika varelser. Men från och med generation 4 och framåt tycker jag att en del verkligen har ballat ur. Min åsikt bara! 🙂

Vi som var med från första generationen och uppåt har en tendens att fastna rejält för dom 151 första och i vissa fall dom 251 första. Många jag pratar med från den "äldre" generationen Pokémonspelare tycker inte alls om dom nyare Pokémongenerationerna. 

Personligen så tyckte jag ett tag att dom kunde ha lagt ner efter generation 4, då jag första gången såg generation 5. Jag snudd på grät första gången jag såg Litwick och dess utvecklingar, för att inte tala om den lilla isglassen Vanillite. Även Rotoms alternativa former reagerade jag illa på. 

I dagsläget har jag en egen liten Litwick (utvecklad till Lampent) vid namn Jeff i min White 2 Nuzlocke och jag har faktiskt blivit riktigt fäst vid den lilla saken. 🙂

Efter lite tid så har jag vant mig vid dom flesta Pokémon med bisarrt utseende och även lärt mig gilla dom. 

Hur är det med er? Har ni någon/några Pokémon som ni har lite svårt för?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Namiko
3/14/13, 6:20 AM
#1

Jag har faktiskt svårt för dom flesta efter generation 2. Första generationen är underbar, dom flesta pokémon har någon anknytning till riktiga djur och utvecklingarna är logiska och fortsätter i samma stil som ursprungspokémon, även namnen är vettiga. I generation 2 börjar det dyka upp några helt knasiga pokémon men dom flesta har fortfarande ett vettigt ursprung. Sen dyker det upp i princip vad som helst. Som den du nämner, en isglass och många andra i samma stil. Jag ser pokémon som en sorts djur, inte levande föremål. När det bara fanns några mer föremålslika pokémon (typ magnemite) så var det okej, men det har gått alldeles för långt i senare generationer.

Hur skulle tex ett djur i form av en glass överleva i naturen? Det går inte ihop för mig och därför är det inte en pokémon som blir accepterad av mig. Men det har såklart kommit vettiga pokémon i senare generationer också.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Hallonsmurfen
3/14/13, 7:08 AM
#2

När jag såg rubriken trodde jag att du skulle skriva Sylveon 😃

Själv gillar jag de flesta pokémons, men jag tröttnar snabbt på de som pikachu och axew, eftersom att de är med hela tiden i animen.

Men jag tycker ändå om de 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

[[AcsJulia]]
3/14/13, 8:15 AM
#3

Jag har lite svårt för färgsättningen på vissa Pokémons i andra generationen… 😇 Annars tål jag knappt dessa "fusion"-Pokémons som har dykt upp (läs Kyrem+ Reshiram/Zekrom) och Genesect är horribel i mina ögon! 😮

Druiden
3/14/13, 8:16 AM
#4

Själv har jag ingen som jag tycker illa om :)  
Välkomnar alla generationer!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
3/14/13, 1:43 PM
#5

#1 Jag håller med i mycket om det du säger, faktiskt. Rotoms alternativa former, glassen och många andra Pokémon som baseras på föremål har jag svårt för. Trubbish, till exempel, är tydligen en påse sopor som utsatts för kemiskt avfall och fått eget liv… 

Det är svårt att verkligen tycka om alla, men i vissa fall gör dom det ännu svårare… :S

Min bästis hjälpte mig dock att börja tycka bättre om Trubbish efter att hon skapade en historia om en som jag tyckte mycket om. 🙂

Men ja, det jag har sett av generation 6 hittills visar att det inte är helt hopplöst för framtida generationer åtminstone. Jag var lite orolig för att dom skulle få helt slut på idéer och att nästa Pokémongeneration innehåller Pokémon som är baserade på toarullar, gem, mattor och kanske mobiltelefoner… XD

#2 Haha, nej. 😃

Jag tycker faktiskt att Sylveon är en bra Pokémon, på egen hand. Lite som Absol fast inte med samma nivå av coolhet utan mer söthet. Men jag tycker INTE att det är en bra Eeveelution, det är allt jag har emot den. 🙂

Jag tröttnar inte på återkommande Pokémon i animen, men jag förstår att det kan bli lite tjatigt. Själv tycker jag att Pikachu är så bedårande kramgo och söt att jag inte får nog av den! XD

#3 Jag är själv kluven över dessa fusions, som Black Kyurem och White Kyurem. Trots att Kyurem är en drake och jag brukar ha lätt för att fästa mig vid drakar (undantaget är Druddigon, som jag på fullaste allvar trodde var något ihopbyggt av Lego när jag såg den i spelet första gången) så är jag inte överförtjust i Kyurem och särskilt inte dess Black/White form. :S

#4 Det är den inställningen jag försöker ha också, men det förändrar inte att det finns vissa Pokémon som jag har svårare för att tycka om än andra. 🙂

Jag tycker inte om en Pokémon bara för att det är en Pokémon, lika lite som att jag tycker om alla hundraser för att jag tycker om hundar. Men sen kan jag ändå fästa sig vid individer av varianter/raser som jag egentligen inte tyckt om från början. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[LemonLime_]
3/16/13, 12:59 AM
#6

Har lite svårt för Tribbish också mest för att de är fulla men gillar temat att de är levande sopor, kunde bara haft en bättre design. Men jag förstår också varför den inte tilltalar så många i väst eftersom vi inte har samma problem med soper som de har.

Grimer är ju också en "skräp" pokemon

"Sludge that was transformed when exposed to X-rays from the moon. Loves sludge, industrial waste and other refuse."

Anyway, Jag tycker det är lättare att börja gilla en del pokemon när de är med i animen :3 Lite mer karaktär, ljud o bild på dem då. Men om de framstår dåligt/tråkigt kan ju bilden av dem inte bli så bra xP

Får skriva nå mer snart (måste sov)

Tycker det är synd att många bra japanska namn går bort ibland, Tabunne <3

Annons:
Mitchika
3/16/13, 11:52 AM
#7

#6 Grimer är inte direkt skräp, utan slem/gegga. 🙂

Den är designad som en lila hög av slime som har kommit till liv, vilket jag tycker är bra mycket roligare än Trubbish som är designad som en kastad påse med sopor som har kommit till liv. Allt är en smakfråga och åsiktsfråga, men det är varför jag inte är så förtjust i Trubbish. Glad

Jag måste verkligen hålla med dig när det gäller fler av dom japanska namnen! Tänk om dom inte hade behållt Pikachu utan gett den ett annat namn…? 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
3/16/13, 9:44 PM
#8

I  dem generation 5 såg jag många pokemon som jag blew sur över. Typ Deerlig. (Vet inte hur man stavar.) Jag gillar inte att dem typ bara tar ett djur, byter färg och lägger till en extra svans… det är väl kul någon gång men det har blivigt ALLDELES för många nu.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Yoshi11
3/18/13, 7:07 AM
#9

Jag har nog rätt så svårt för den senaste generationen, Klink och dess utvecklingar är nog den värsta >.

Mitchika
3/18/13, 11:02 AM
#10

#8 Jag tycker att kreativiteten har försvunnit lite över flera Pokémon. Lite som Deerling, som du sa. Det hade säkert kunnat gå att göra lite mer med den än vad dom gjorde, även om jag tycker om Deerling. 🙂

#9 Klink har jag inte mycket över för, faktiskt… den har sin charm, men jag börjar bli lite less på att föremål ska vara Pokémon. Det är lättare för mig att fästa mig vid Pokémon som är monster/djur (även om det finns undantag), levande väsen, än att fästa mig vid föremål som kommit till liv, döda ting. 🤔

Även om jag har lyckats fästa mig lite vid Litwick och dess utvecklingar tack vare min Jeff, men det kräver oftast lite mer tid än andra Pokémon. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
3/18/13, 5:00 PM
#11

Jag tycker, som många andra, inte om pokémon som är föremål som lever. Har även väldigt svårt för Machop och dess utvecklingar, men har ingen aning varför … 🤦‍♂️

Upp till toppen
Annons: