Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 4133 ggr
KastKatt
2013-03-19 20:45

Bästa spelet till DS?

Hej, har äntligen beställ ett DS! (Med en Triforce på, lycka) och fungerar på vilka pokémonspel som är BÄST.

Jag har spelat Pokémon blå och silver, så gärna en spel i liknande stil.

tips?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Mitchika
2013-03-19 20:58
#1

Det finns SoulSilver, som är en remake av Gold och Silver till GBC i bättre grafik, fler Pokémon och nya funktioner. 🙂

Handlingen är dock densamma och du börjar din resa i Johto, får välja mellan Chikorita, Cyndaquil och Totodile och reser sedan genom hela Johto, tar dig an Pokémonligan och sedan ut i Kanto efteråt. Glad

Dessutom så följer din första Pokémon i teamet efter dig utanför Pokébollen, lite som Pikachu i Pokémon Yellow. 😃

Vilket spel som är bäst är dock en smaksak. Jag är otroligt förtjust i Pearl, Diamond och Platinum, men HeartGold och SoulSilver tycker jag väldigt mycket om just för att det är remakes av mina barndomsspel. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Druiden
2013-03-20 09:18
#2

Soulsilver och Heartgold är mina favoriter! 

Men sedan är Black2 & White2 bra spel också. Finns mycket att göra och en spännande story :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

KastKatt
2013-03-21 20:41
#3

#1 Oh! Det måste jag testa!

#2 Är det något speciellt med dem som itne är i de andra? :)

Har ni mer tips på andra spel än just pokémon?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
2013-03-21 20:42
#4

#3 Andra spel? Då får du vara mer specifik över vad du gillar. Det finns ju så otroligt mycket olika DSspel! 😃

Jag spelar även Digimon på DS, men dom spelen är ruskigt svåra att få tag i även om dom är roliga. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
2013-03-21 20:48
#5

#4 Jaså? var aldrig så förtjust i digimon…

jadu. FF, Link to the past, Ocarina of time, Yoshi Story, Yoshi Island, Typ alla typer av Mario…

men typ… JRPG typ. och vanliga RPG.

och söta spel :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
2013-03-21 20:56
#6

#5 Jag är en sån där tråkig person så jag har typ bara Pokémonspel till min DS! 😃

Jag har Ocarina of Time till min 3DS och det tycker jag är jättekul. På samma 3DS har jag även massa SNES, NES och Gameboy Advancespel som Yoshi Island och dylikt. Men jag spelar hellre Yoshi Island på SNES, då jag gillar SNES:ens handkontroll bättre. 🙂

Jag började spela Okamiden på DS, men jag har inte avslutat det ännu. Det kanske är roligare om man har spelat Okami först, då det kan ses som en uppföljare, men jag tycker om det spelet oavsett! Skrattar

Jag är dessutom dödskär i Pokémon Mystery Dungeonserien, som jag tycker för ett helt nytt ljus till Pokémonserien. Pokémon Ranger är också kul, men inte till samma nivå som Pokémon Mystery Dungeon. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
karro1999
2013-03-22 14:58
#7

jag tror min lillebror har ett pokemon spel till ds ska fråga om jag får låna det annars lånar jag det när ha sover hehe🤪

karro1999
2013-03-22 15:00
#8

han hade inget😭

LajvKrattan
2013-03-25 21:36
#9

Om du har svårt att bestämma dig så är flaskort en väldigt bra och billig lösning. De är enkla att installera och tillåter en att ha flera spel på ett och samma gamepak (flashkortet) samt ladda ner homebrew och även andra, mer kända titlar om man väljer att leta sig till interners mörkare delar. Man kan också emulera SNES, GBC och GB. DSTwo är ett av de bästa flashkorten. Lycka till med väljandet och fråga bara om du undrar något! ;) http://eng.supercard.sc/manual/dstwo/

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-03-25 21:40
#10

#9 Du kanske ska nämna att det är olagligt också? 😇

Tillägg: Det olagliga är väl egentligen om man laddar ner filmer, roms och dylikt olagligt och använder till flashkortet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-03-25 21:44
#11

Inte flashkortet i sig nej. Och jag sa bara att det var möjligt om man nu valde att söka sig fram på piratkopierinens mörka stigar. Jag presenterade ett alternativ och inget annat. :) För övrigt så skulle jag rösta på pokemon Pearl, Diamond eller Platiunum. De är varken remakes eller galna black/white utan bara en helt vanlig, om än ny, generation pokémon.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2013-03-25 21:47
#12

#11 Helt rätt, jag får ändra mitt uttalande där. 🙂

Flashkortet är inte olagligt, det finns däremot saker du kan göra med flashkortet som är olagliga.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-03-25 21:52
#13

#12 Med andra ord inte konstigare än en helt vanlig dator. Man kan också ladda ner modifierade versioner av pokemonspel som marknadsförs som egna spel. Brottet ligger då hos utgivaren som kopierat copyrightskyddat material, och inte hos dig som laddar ner.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Mitchika
2013-03-25 22:06
#14

#13 Jag har spelat flera såna modifierade spel. Vissa är riktigt välgjorda och underhållande.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
2013-03-26 21:31
#15

LajvKrattan: Ska åka och hämta ett på torsdag :P

Tack för alla förslg.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

LajvKrattan
2013-03-27 07:02
#16

Hämta ett vadå? Have you joined the Dark Side? XD

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

KastKatt
2013-03-29 20:07
#17

Ett flashcard :P Yes i have! det var fullladdat med pokemon och andra godingar. Ska dock köpa lite också, men kan nog vänta ett tag :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

LajvKrattan
2013-03-30 07:53
#18

Yay! Use the Triforce!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Yoshi11
2013-03-31 21:27
#19

Jag kan rekommendera Harvest Moon, jag har den till 3DS (Tale of the Two Towns) men vet att den finns till vanlig DS också. Riktigt beroendeframkallande ;P

Mitchika
2013-03-31 21:28
#20

#19 Ååååh, Harvest Moon spelade jag mycket förr! 😃

Även en del till SNES. Det är en farligt beroendeframkallande spelserie. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
KastKatt
2013-04-05 00:01
#21

Nu har jag spelat nästan konstant i 3 dagar. Spelar mest Soulsilver och Mario and Luigi: Time travlers. Svårt att spela när vi fick ett wii dagen innan så blir massa nintendo spelande här :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
2013-04-05 00:09
#22

#21 Massa tummar upp för Nintendospelande! Tummen uppTummen uppTummen upp

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

KastKatt
2013-04-06 20:51
#23

#22 spelat över 13 timmar BARA pokemon! Det är helt galet bra. Men jääääkla miltank!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[Blue_Lugia]
2013-05-24 00:24
#24

#5 Då är vi lika tråkiga då!Skämtar
kastkatt: Jag var aldrig en av dom som fick spela Pokémonspel när jag var liten och önskade mig så gärna en egen game boy men fick såklart aldrig någon.

Kom ihåg att jag var sur av avund på mina vänner som jublade så fort som fångat en ny Pokémon..!!!! 😡😃

Nu den senaste tiden har jag testat mina två första spel Pokémon Black 2 och Pokémon Rangers - Guardian signs.

Just nu spelar jag Mystery Dungeon-Gates of Infinity, men det behöver man ju dock ha en  Nintendo 3DS till…

KastKatt
2013-05-26 23:54
#25

Love pokemon! Fick adrig heller något, vi hade aldrig råd med konsoler så tar ikapp mig med allt spelande nu :P tror vi äger runt ett tioatal med konsoler nu :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: