Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 1212 ggr
Mitchika
2013-03-30 09:55

Nuzlocke är inte kul ibland...

Den här dagen började inget vidare. Garfunkel, min/Vincents Watchog, dog nyss i striden mot Ghetsis' Hydreigon i White 2… 😢

Han tog smällar medan jag väntade på att Hydreigon skulle missa med Dragon Rush, så jag kunde heala upp Kailey (Samurott) för byte. Hydreigon missar, jag läker upp Kailey, Garfunkel har fullt HP, Hydreigon träffar med Dragon Rush… 

Critical hit…

Tack vare Garfunkels uppoffring så kunde Kailey enkelt ta ner Hydreigon med Ice Beam, men… 

Att förlora en level 56 lagkamrat som man haft och tränat sen level 5 är riktigt, riktigt tungt. 😢

Så nu är tre Pokémon döda i den här utmaningen, den första, andra och tredje jag någonsin fångade. Ironiskt nog så dog dom i samma ordning som jag fångade dom också… 

Nya lagmedlemmen blir Kunoichi (Pawniard) i level 38, så nu blir det till att grinda 20 levlar för att få upp henne till dom andras nivå.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
2013-03-30 15:01
#1

Nej, vad tråkigt! :(

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2013-03-30 17:09
#2

#1 Ja, det var inte alls kul… 😢

Men Nuzlocke gör spelet 100 gånger mer utmanande och det känns förbaskat bra i slutet när man slår Pokémonligan med ett team Pokémon som aldrig har svimmat en enda gång. 🙂

Samt att varje strid blir tio gånger mer spännande och intensiv, särskilt gymstriderna, då man inte vet hur det kan gå och att det kan vara sista gången man strider med någon av sina Pokémon. Sen så har jag aldrig blivit så fäst vid mina Pokémon som jag har blivit i min Nuzlockeutmaning, så enligt mig så överväger fördelarna nackdelarna. Även i såna här jobbiga stunder. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: