Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 1712 ggr
molam
2013-04-07 19:52

Ny Utmaning ;)

Eftersom det gått såpass bra på Min Sapphire nuzlocke, så ska jag testa köra White Nuzlocke Parallellt Med Sapphire.

1-2 Snivy
3-4 Tepig
5-6 Oshawott

Hadehoppats på tt slå en 1 eller en 2 men nu blev det inte så slog en liten 4 så alltså kommer Tepig bli min allra första kompis!

Ska ta namnen från Serien Buffy the Vampire Slayer

JAg en tjej vid Namn Willow

Willow var hemma i huset och på Willows rum så hade prof Juniper lämnat ett stort paket, Willow och Cheren väntade tålmodigt på Bianca som, som vanligt var försenad, Bianca bad så mycket om ursäkt men fick i vilket fall osm helst en utskällning av Cheren.

Tepig som var en kille fick Namnet Spike och slogs väldigt bra och tog först ner Biancas lilla Snivy kille, det såg litre surt ut för lilla Spike ett tag, men med bara fyra liv besegrade han Snivy. Efter den matchen så hade Spike och Snivy gjort Willows rum till en ända röra Och Cheren blev åter igen lite sur med sedan slogs han oxå med Spike och Willow, men innan Cheren mötte Spike och Willow helade han Spike så att det inte skulle bli så orättvist. Även Cheren fick en liten pojke, men han fick en lite Oshawott pojke, Spike Slog ner Cherens Oshawott utan problem och vann på sås sätt båda matcherna.

Willow, Cheren och Bianca bad så mycket om ursäkt till  Willows mamma för att ha stökat ner rummet så mycket, men Willows mamma bara skrattade och sa, det är ingen fara jag städar upp rummet, bege er till prof. Juniper nu. Cheren sade att han beger sig iväg och väntar framför prof. Junipers laboratorium.
Men innan Willow fick gå så såg hennes mamma till att lilla Spike hade fullt liv.

När Willow gick för att hämta Bianca så möttes hon av att Biancas pappa skällde på Bianca och sa att hon absolut inte fick starta sin pokemon Resa därför att hon var för ung, och Bianca som trotsade sin pappa genom att säga att hon tänker gå ändå.

Som Bianca och Cheren sade så väntade dom utanför prof. Junipers laboratorium och de gick in till prof. Juniper tillsammans och väl där inne fick Willow Cheren och Bianca döpa sina vänner om de ville.
Willow bestämde sig för att döpa Tepig till Spike.

Nu kunde Willow och Spikes Resa äntligen börja.

Inga dödsfall

Spike lvl 6

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2013-04-07 20:02
#1

Spännande 😃 Jag följer med största nöje. Hoppas spike klarar sig lääääääänge ….Tepig (och Spike för den delen) är mina absoluta favoriter både på spelet och i serien 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2013-04-08 00:09
#2

Följer denna också med stort intresse! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-04-09 20:22
#3

Nu är Willow på banan igenhon har haft lite fullt upp och därav inte varken varit på nått även tyr eller inte gjort så mycket utan Willow och Spike har mest bara vilat.

Men nu så är de på banan igen som sagt.

När Spike och Willow väl var klar i Nuvema Town så gick vännerna vidare uppåt emot Accumula Town och Spike som sprang lite i förväg sprang på en liten Lillipup, och lilla Spike som blev så shockad fick Panik och sloog lite för hårt på rätt ställer så den lilla Lillipup dog.

Spike blev jätte ledsen och säckade ihop, det krävdes mycket kärlek och Godis för att Spike skulle vilja fortsätta vidare.

Men så småning om Gick vännerna vidare upp till Accumula Town och in i pokemon centret för att bli lite piggare.

När Willow and Spike kom ut ur pokemon centret var det en folksamling utanför, Spike sprang först och skulle kolla varför och så ropade Cheren på Willow och ville att hon skulle komma. Där stod en ful gubbe och snackade när han hade snackat klar gick han och kvar stannade jag och Cheren och en annan kille som Visst hette N och ville möta oss. Denna N hade en liten Purrloin som Spike slog ned på 2 Ember, sen stack N där ifrån, ingen förlust direkt då han åratade så snabbt att jag knappt hörde vad han sade.

Nåja, det var något med denna N som Spike inte gillade då Spike råstirrade efter N när han gick iväg och sprutade lite eld och såg allmänt skitsur ut.

Spike och Willow bestämde för att fortsätta sin resa.

Spike sprang ut med glädjen pirrande i benen på Route 2, Willow Sprang strax efter när Willow hade kommit ut på Route 2 så ringde hennes mamma och sa att hon hade något åt Willow, så Willow ropade åt sig Spike och sa att de skulle vänta lite på Willows mamma för hon hade något ot Willow, Spike tittade på Willow och Skuttade sedan tillbaka till Willow då kom mamma.

Mamma gav Willow något som kallades Running Shoes och med Dessa Kunde Willow spring alika fort som Spike och därför inte släpa så långt efter han.

Spike och Willow sprang tillsammans ut i gräset på Route 2 och det första dom mötte där var en liten Patrat på 7, den var hyffsat stark och Willow sa till Spike att försvaga han lite, Spike tog det försiktigt och Försvagade han lite sedan kastade Willow en boll på PAtrat och Willow och Spike fick en ny vän! ^^

Spike, Xander och Willow ska nu bege sig in i Striaton City Gym.

Inga Dödsfall

Xander lvl 11
Spike lvl 12

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-04-09 22:12
#4

Stackars lilla Lillipup, dumma Spike som dödade den 😉 Men hoppas det går bra ,med Xander istället, inte min favorit, men han är säkert bra 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-04-09 22:24
#5

Xander bestämde sig för att lämna oss, patrat gjorde en Bide ='(

1 dödsfall

Spike lvl 16

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
2013-04-09 22:39
#6

Ånej, det som började så bra! 😮😭

RIP, Xander… 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2013-04-10 07:20
#7

R.I.P Xander :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: