Annons:
Etikettpokemonkort
Läst 5581 ggr
Linda3046
2013-04-15 18:36

SM i pokémon kortspel

Den 4:e-5:e maj kommer det vara SM i pokémon kortspel på Dragons Lair i Stockholm. Eventuellt så blir det en inofficiell turnering i DS (antagligen black 2/White2, fast möjligtvis att Black/White tillåts också)🙂

Kopierar från facebook eventet, om ni vill ha länk till det kan ni PM:a mig :)

LÖRDAG:
Registrering för kvalrundorna börjar 9.30 och stänger kl 10.30. Kom med ifylld leklista så att registreringen går smidigt. Antal rundor beror på antal deltagare men det brukar inte vara fler än 5 kvalrundor. Med lunchrast och tid mellan rundorna räkna med att lördag blir färdigspelat ungefär 15.30-16.30. (juniors kanske kring 14.30).

PGA att butiken kommer att öppna tidigt åt oss, blir det entréavgift på 30 sek.

SÖNDAG:
På söndag kommer vi att köra följande side events:
12.00 - 16.00 Öppnaligan (kort och video game)
12.15 - 15.30 Finaler
12.30 - Plasma Freeze Pre-release 1 (250 SEK)
13.30-15.30 Videogame spel turnering
14.30 - Plasma Freeze Pre-release 2 (250 SEK)

VIDEOGAME:
Videogame turnering blir av bara om vi har minst 8 anmälda spelare annars kan man spela videogame som en del av öppnaligan. Anmäl dig här om du vill delta i en videogame turnering så alla vet innan om det blir en turnering eller ej. (Vi kör vanlig pokemon.com vgc regler)

ALLA:
Glöm inte att registrera dig som dagmedlem hos Dragon's Lair om du inte redan har medlamskap.

Annons:
Mitchika
2013-04-15 19:34
#1

Wow, vad spännande! 😃

Det blir nog inte aktuellt för mig, då jag inte har byggt en ny lek på länge och det är så nära min farmors begravning.. 

Är det någon som ska dit? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

jossa5
2013-04-15 20:18
#2

Skulle gärna åka dit och kolla iaf, men bor lite för långt bort just nu. Kanske nästa år, när man sett till att ha en bra lek så man kan vara med själv. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Linda3046
2013-04-15 23:13
#3

#1 Jag kommer nog åka dit. Har dock inga förhoppningar om att vinna, då mitt deck är ganska uselt. (det var bra för kanske något år sedan.. men nu är det inte lika starkt längre :/).

Om jag inte minns fel så vinner den som kommer 1:a i varje åldersklass en flygresa till pokémon worlds (vilket hålls i Kanada i år), och gissningsvis hotell på det. Sen tror jag man även vinner en booster box med kort? Jag vann 3 boosters förra året men lyckades iaf dra ett 200 kronors kort.. xD

Linda3046
2013-04-26 19:59
#4

Tänkte bara putta lite så kanske någon som missat tråden kan se :)

Andra dagen är ganska bra för den som kanske inte känner sig redo att lira i SM. Då hålls det dels Pre-releaser och Videogameturneringar, man kan anmäla sig på DragonsLair.se, gå in på Söndag den 5:e maj på deras kalender och klicka på "pok".

Pre-relase kostar 250kr och man får 6 boosters+en Promo-kort + Deck box av det kommande setet "Plasma Freeze" som man får använda för att bygga en lek. Sen är det turnering, ganska tacksamt för nybörjare som inte samlat på sig så bra kort än :) Efter turneringen får man 2 till boosters så totalt får man 8st.

Videogame-turneringen är enligt följande regler (själva strids-reglerna börjar på s 6):

http://assets2.pokemon.com/assets/cms/pdf/op/tournaments/2013/Play_Pokemon_VG_Rules_and_Formats.pdf

addapadda
2013-11-21 12:12
#5

Jag skulle gärna vilja var med på nästa sm men vet inte riktigt hur man spelar. PS. Har en ganska bra lek

Linda3046
2013-11-21 19:29
#6

Du har ju iaf tid att lära dig :) Själv är jag så himla dålig på att förklara, men borde ju gå och hitta regler snart. Vilken stad bor du i? Om du bor i någon större stad kan det finnas en pokémonliga där man kan gå och spela :)

Annons:
-Aida-
2013-11-21 19:39
#7

Vad tråkigt att jag bor så jätte långt från varenda stor stad som håller I sånt där T_T

addapadda
2013-11-21 19:39
#8

Har läst reglerna nu och kan spela:D

addapadda
2013-11-21 19:52
#9

Vart bor du?

Linda3046
2013-11-22 21:13
#10

Jag bor i Uppsala, men här finns tyvärr ingen liga här. Brukar åka till Stockholm och spela på dom större turneringarna :) Finns ligor i Stockholm, Malmö och Karlstad var jag vet, sen trooor jag det finns i göteborg också. Hörde också om någon nystartad i Norrköping :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Blue_Lugia]
2013-11-24 00:19
#12

Förlåt, skrev på fel tråd! Kan någon ta bort mitt inlägg??

Mitchika
2013-11-24 00:28
#13

#12 Borttaget. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: