Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2293 ggr
Kon-chan
4/20/13, 9:31 PM

knöl.. ?

Konnichiwa! (det betyder "hej" på japanska)

lite udda att skriva om knölar när man har skrivit att man gillar japan och sånt men har varit sjuk.. och det verkar ha gått över :3

jag hade iallafall ingen feber idag sist jag kollade xD men..

jag kommer inte ihåg när det hände (för att jag tror jag har haft ont där innan men inte att jag hade fått detta!? som jag förklarar nu, p.s har dåligt minne xD) men senare på kvällen typ så fick jag en känsla att jag har en knöl i halsen, precis under vänster haka typ och det känns som att jag har svårt att andas.. :c

jag kan andas men det känns ändå att jag inte kan, det känns liksom konstigt när jag andas :/ jag undrar vad det är?

jag har innan också haft problem att svälja saker eller mitt eget saliv .__.

jag har fortfarande lite ont men det känns lite bättre ^^

när jag sa det till mina föräldrar tog dom det rätt så lugnt, vi ska till läkaren imorgon men orkar inte vänta! vill få svar nu :/

min mamma sa att hon har också fått en sån knöl men när dom kollade gav dom bara henne lite medeciner :3

men jag vill verkligen få svar och jag hoppas att någon orkar läsa eller ser detta och svarar C: skulle varit tacksam!

Jag flyttar din tråd till "OT-Off Topic"

// hallonsmurfen

Annons:
jossa5
4/20/13, 9:40 PM
#1

En knöl på halsen kan ju vara svullen halsmandel, det är inget farligt. Jag har haft det när jag varit förkyld. Så åk till doktorn imorrn, och ta det bara lugnt nu. Ät lite glass (skönt med svalt i halsen) eller drick lite te om du kan. Det är inget som tar ner svullnaden/knölen, men det kan vara skönt.

Glass tror jag på om du har svårt att andas, då det känns renare och fräschare på nåt sätt tycker jag.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Blue_Lugia]
4/20/13, 9:47 PM
#2

Är du förkyld eller har varit sjuk nyligen?

Om man har en virusinfektion vid exempelvis en förkylning kan lymfkörtlarna svullna upp lite, det brukar oftast inte vara farligt.

Gör det ont när du rör den?

Du säger att den är på halsen, kan det kanske vara en svullen halsmandel?

Jag vet inte vad det kan vara men jag tror inte du behöver vara orolig för cancer. Jag gissar att du är ung och då är ju cancer som tur är väldigt ovanligt.

Det bästa du kan göra är att prata med läkaren du ska till och låta dom undersöka din knöl ordentligt och be som förklara om du är orolig eller undrar över något.

Försök att inte oroa dig för mycket.

Vad det än är så tror jag inte att det är något farligt. 🙂

Kon-chan
4/20/13, 10:02 PM
#3

Jag är väldigt tacksam för svaren! jag trodde det skulle ta jättelångtid innan nån skulle svara xD

Till jossa5: ja, jag försökte vara lugn men det är lite svårt när man är ung :3 jag ville ha glass men min pappa tyckte inte det eftersom jag var sjuk >.< men ska nog ta lite nu ^^

Till Blue_lugia: jag var sjuk men det har nog gått över eftersom jag kollade tempen idag och det har gått ner cx det gör lite ont när jag rör den ._. jag vet inte om det är nån sån svullen halsmandel.. vi får se efter läkaren ~ jag tänkte lite på cancer men jag frågade min syster om man kan få nån cancer på/i halsen men hon sa nää c:

men tack för att ni svarade! ^^ känner mig lugnare nu :3

jossa5
4/20/13, 10:12 PM
#4

#3 Jo, jag förstår. Får man för sig att det kan vara nåt farligt eller ovanligt, så är det inte alltid lätt att vara lugn. Jag hoppas det går bra imorrn! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Kon-chan
4/20/13, 10:17 PM
#5

Till jossa5: ja, tack! :3

[Blue_Lugia]
4/20/13, 10:55 PM
#6

Hör gärna av dig hur det gick! 🙂

Annons:
Kon-chan
4/22/13, 8:58 AM
#7

Tydligen så gick jag aldrig till doktoren eftersom jag mådde mkt bättre ^^ men senare på kvällen så började jag få knölen tillbaka ._. men då var det försent att gå till en läkare så min pappa sa att jag skulle ringa han om jag behövde åka till läkaren, men jag känner mig bra idag igen :3 så vi får se senare på kvällen om det har gått över c: om inte.. så ska jag be pappa att vi ska till läkaren imorgon :3

jossa5
4/22/13, 9:02 AM
#8

Va skönt då! Hoppas den håller sig borta nu! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Blue_Lugia]
4/22/13, 12:32 PM
#9

SKulle gissa på lymfkörtel eller halsmandel som är svullen.

Upp till toppen
Annons: