Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 2992 ggr
[Blue_Lugia]
2013-05-24 00:51

Tack för fin sida

Jag vill inte fjäska eller så men måste bara få tala om hur mycket jag uppskattar Pokémonifokus!

Ända sen jag återupptog mitt intresse för snart ett år sen har jag känt att jag velat ha fler att dela intresset med, speciellt nån mer från Sverige, men dom ända som (i ungefär min ålder) kanske yngre eller äldre, som delade ett brinnande Pokémon intresse var personer från USA och andra delar av världen. Och jag brukade kolla på deras videor när dom visade upp Pokémon plushies osv.

Här i Sverige (i alla fall vad jag märkt) är det mest yngre barn som visar att dom gillar Pokémon, även om det i alla fall i min stad är utdött för många år sen.

Det kändes pinsamt hur jag kände och det skulle aldrig falla mig in ens för mina egna vänner att säga som det är, utan när dom kommer på besök är det bara att gömma undan allt.

Sen hittade jag detta forum och efter att ha kollat igenom en del trådar så insåg jag hur många som jag verkligen hade detta gemensamt med.

Och dessutom här i Sverige! Jag som hela tiden trott att Pokémon sen många år tillbaka gått i graven utom bland kanske några få personer.

Jag vet att det låter klychigt men det är skönt att jag känner mig som hemma här. Man kan dela sitt intresse med andra och ingen tittar ner på en och tycker att man är löjlig. Antingen så är vi alla lika löjliga eller så är ingen det😃

Även om jag inte kan dela mitt intresse bland vänner och bekanta så känns det toppen att jag kan göra det här! Hihi!

Annons:
Mitchika
2013-05-24 03:50
#1

Tack så mycket, Blue_Lugia, det var otroligt fint skrivet!! 😃🤗

En gång i tiden kände jag mig som du beskriver. Oerhört ensam med mitt Pokémonintresse. Alla andra växte ifrån det, utom jag. Jag tittade på Serebii, Pokémons officiella hemsida och massa andra sajter och önskade att jag bodde i USA där det stora Pokémonintresset fanns. Det var lätt att känna sig ensam när man satt och gick igenom kortsamlingen, spelade spelen, skrev berättelser, samlade på sig plushisar och programmerade spel. Men det var kul ändå och det hände att jag lyckades övertala några kompisar att vara med på det ibland. 🙂

Jag inser också vilken obeskrivlig tur jag har att ha två vänner i min närhet, en som bara är några få år yngre och en som är drygt 17 år äldre, att hålla på med Pokémon med. Vi träffas inte jätteofta, men jag kan prata om Pokémon med dom så mycket jag vill och vise versa och det är lika kul varje gång. 

Det verkar nu som om dom tidigare Pokémonfansen har blivit gamla nog att starta och dra igång egna forum, sidor och projekt här i Sverige nu. Inte bara är Pokémon iFokus igång, utan det gamla Pokémonforumet är även på gång med att göra en comeback under namnet Poképlaza! Förstod jag det rätt så ska dom försöka göra en slags kombination av ett forum och en svensk informationssida. Glad

Pokémon går inte i graven så lätt, inte ens i Sverige. Glad

Jag är så glad att du hittade hit, Blue_Lugia! 😃
Ett forum är vad medlemmarna gör det till, så låt oss göra det här till en rolig och underbar mötesplats för Pokémonälskare i alla åldrar! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
2013-05-24 18:07
#2

håller helt med, det är inte lätt att vara äldre och ha pokemon som intresse, inte många att prata med och spela med, jag är verkligen glad att jag hittade hit så jag fick träffa er alla! 😃

Mitchika
2013-05-24 18:43
#3

#2 Jag är lika glad över att du hittade hit, kan jag lova. 🙂

Bra medlemmar gör en bra sida! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-05-24 18:50
#4

Jag känner igen det där också! När jag var 15 år trodde jag verkligen jag var ensam om att gilla pokémon, men sen körde jag fast i Emerald och letade upp någon guide och hittade massa pokémon sidor och insåg att jag inte var ensam. 

Tror det är fler än man tror som gillar pokémon ändå även om de kanske inte är lika nördiga som jag själv. T ex går jag en lagerutbildning just nu och faktiskt så visade det sig att ena killen som jag hängde med cosplayat som en Pikachu förra året och andra killen hade iaf kört Soul silver. Men känner av läget lite, för vissa personer känner jag att jag inte vågar erkänna mitt nördiga intresse.. :/

Mitchika
2013-05-24 19:00
#5

#4 Det är vi nog långt ifrån ensamma om. Det är skönt att Internet finns så man kan träffas lite anonymt på forum och dela sitt intresse utan att det ska påverka vardagslivet. 🙂

Att vara nörd blir mer och mer accepterat i dagens samhälle. Det dröjer nog inte länge förrän man kan berätta om sina intressen utan att oroa sig för att vad folk ska tycka. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2013-05-26 23:00
#6

Heja Pokémon iFokus! 🥳

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Upp till toppen
Annons: