Annons:
Etikettnyheter
Läst 3196 ggr
Mitchika
2013-07-11 14:03

Ännu mer har släppts om X/Y

Ännu mer information har kommit, både nya Pokémon, utvecklingar SAMT typerna för Xerneas och Yveltal! 

Först och främst så tar vi och introducerar dom nya Pokémon som har avslöjats! Lilla Pancham minns ni säkert, den bedårande Fighting-type pandan. Dess utveckling har avslöjats och den heter "Goronda" på japanska och är en Dark/Fighting-type. Den påstås även ha ett nytt sätt att utvecklas på, vilket inte har avslöjats än men det låter ruskigt intressant och spännande! 😃

Bild finns här: http://serebii.net/xy/goronda.jpg

Nästa Pokémon som avslöjades är alldeles ny och dess utveckling fick man se på samma gång också! Det är en liten bläckfisklik Pokémon som heter "Maika" på japanska och är Dark/Psychic-type! 😮

Bild finns här: http://serebii.net/xy/maika.jpg

Maikas utveckling avslöjades på samma gång och den kallas för "Karamanero" på japanska och är också Dark/Psychic-type! Även Maika sägs ha ett nytt utvecklingssätt! 😃

Bild finns här: http://serebii.net/xy/karamanero.jpg

Förutom legendarerna så har nu två versionsexklusiva Pokémon dykt upp! "Peroppafu" är det japanska namnet på den ena och det är en Fairy-type som kommer finnas exklusivt i Pokémon X. "Shushup" är det japanska namnet på den andra och det är en Fairy-type som kommer finnas exklusivt i Pokémon Y. 

Bild på Peroppafu: http://serebii.net/xy/peroppafu.jpg

Bild på Shushup: http://serebii.net/xy/shushup.jpg

Sist men inte minst spännande så har Xerneas och Yveltals typer avslöjats! 😃

Xerneas är en Fairy-type och har beskrivningen "Life Pokémon", vilket kan översättas till livsPokémon. 

Yveltal är en Dark/Flying-type och har beskrivningen "Destruction Pokémon", vilket kan översättas till förintelsePokémon.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Druiden
2013-07-11 15:57
#1

Spännande spännande! :D

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
2013-07-11 16:11
#2

Lite mer info! 

Två tidigare kända Pokémon har bekräftats att vara exklusiva till dom olika spelversionerna! Clauncher kommer enbart gå att fånga i Pokémon X medan Skrelp är enbart går att fånga i Pokémon Y. 

Två nya gymledare har avslöjats med sina japanska namn! Shitoron är den ena och har en robotarm. Den andra heter Zakuro och ska vara bra på sport. 

Som vanligt i dessa spel så är en del av handlingen att stoppa ett ondskefullt team från att fullfölja sina planer. Den här gången heta motståndaren Team Flair/Flare (Japanska namnet). Det enda som är känt om teamet hittills är att dom är endast ute efter att tjäna pengar. 

Professorns japanska namn är Purataanu och han kommer tydligen att strida emot spelaren vid vissa tillfällen. 

JAG ÄR SÅ UPPSPELT ÖVER DET HÄR! 😃SkrattarSkrattar

Team Flair/Flare verkar lite småtrista än så länge (bara ute efter pengar, äldsta konceptet i historien), men jag tänker inte döma ut dom alls förrän det finns mer information om gruppen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-07-11 17:24
#3

Åh blir sååå exalterad, längtar! 😃😃😃

Lumo
2013-07-12 16:19
#4

#2

Kul att det är någon som delar med sig av infon! Älskar't! :D

Mitchika
2013-07-12 17:43
#5

#4 Jag försöker skriva med så mycket jag kan om det jag hittar när jag är ute på olika sajter. 🙂

Finns en del Pokémonfans, speciellt yngre, som har lite svårt med engelska så jag försöker skriva på svenska och meddela om det som kommer att hända och vad som är på gång. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-07-12 17:59
#6

Nu har det kommit ny trailer som visar allt som var med i CoroCoro :) Personligen gillar jag parfymfågeln Spritzee, den är troligtvis baserad på maskerna som pestdoktorerna på medeltiden hade, de hade fågelliknande masker där man stoppade blommor och parfym i "näsan" på maskerna" för att skydda mot förorenad luft som man trodde var orsaken till smittan.

https://www.youtube.com/watch?v=CJOPnT8dutc

Annons:
Lumo
2013-07-12 18:01
#7

#5

Brukar kollar runt på youtube och Marriland.com

Men det finns alltid sådan som man kan ha missat och då är det alltid kul när man kan läsa det här :D

Mitchika
2013-07-12 18:03
#8

#6 Tack så mycket för videolänken!!! 😃SkrattarSkrattar🤗

Det gjorde min dag, kan jag säga! Och i den videon fick vi bekräftat det engelska namnet också, Team Flare! 😃

Jag som var så säker på att jag skulle ha Pokémon X, men nu är jag inte det längre… i takt som att Xerneas blir bara häftigare och häftigare i mina ögon så blir Yveltal det med…! 😍

Bli oktober någon gång…! Skrattar
Så fort som det blir oktober kommer ju väntan bli olidlig…! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-07-12 18:08
#9

Ush. insåg precis att Houndour lär vara tillgänglig i spelet också. Så himla många eld pokémon som konkurrar med Fennekin xD Men jag antar att det inte är mer än rätt, för annars brukar det nästan aldrig finnas några bra eld pokémon att fånga..

Mitchika
2013-07-12 18:13
#10

#9 Ånej, det slog mig också nu när du påpekade det… 😮

Låter som att det lutar mer och mer åt Froakie för min del… 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Galaxy86
2013-07-12 18:53
#11

wow!!.. det blir mer spännande för varje trailer som kommer :D

Jag gillar fennekin hittills med får se vad det blir.

Pokemon hundar och konst

Lumo
2013-07-12 19:10
#12

Hur ska man kunna välja team om man får välja och vraka bland pokemon från alla generationer?!  😮

Mitchika
2013-07-12 19:23
#13

#12 Det blir nästan omöjligt, eller hur…? 😮

Jag kommer köra Nuzlocke därav, för då får jag inte välja team oavsett utan måste ta första bästa som dyker upp enligt reglerna. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2013-07-14 02:33
#14

Engelska namn har kommit! 

Nu finns det engelska namn på dom nya Pokémon som har avslöjats. 😃

Goronda, utvecklingen av Pancham, heter Pangoro på engelska. 

Maika, den lilla bläckfisken som är Dark/Psychic, heter Inkay på engelska. Dess utveckling, Karamanero, heter Malamar på engelska. 

Peroppafu, det lilla sockervaddsmolnet, heter Swirlix på engelska. 

Shushup, den rosa fågeln, heter Spritzee på engelska. 

Inkay var ju för bedårande! Swirlix fick mig att tänka på Cubix, för den som kommer ihåg det programmet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: