Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1646 ggr
Mitchika
7/13/13, 3:59 AM

Vad gör en Pokémon speciell för er?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte lite på det när jag gick igenom boxarna på mitt Pokémon Pearl och hittade en väldigt speciell liten Pikachu, som jag fångade i Pokémon Rubys Safari Zone under sommaren/hösten 2003 någon gång. Tråkigt nog så fick man inget datum på dom när dom fångades (endast plats och level), så det enda datum jag har på honom och hans Raichu-bästis är 1 Augusti 2007. 🙂

Det var då jag flyttade över dom båda från Pokémon Ruby till Pokémon Pearl. Redan då var jag otroligt fäst vid bägge, speciellt Pikachu. Han hade (och har kvar) en Red Scarf som jag alltid hade på antingen honom eller Raichu, som Pikachu vann i en Cool Contest. 🙂

I dagsläget så är denna Pikachu min stora stolthet. Han har lyckats vinna och få hela 30 Ribbons, både i Pokémon Ruby och i Pokémon Pearl. Han hade säkert kunnat vinna fler i Ruby, om jag inte varit så ivrig på att flytta över honom till Pearl. Men ja, 30 Ribbons tycker jag inte är så illa ändå. 🙂

Utgår jag från när jag fångade honom också, sommaren/hösten 2003, så blir han dessutom 10 år gammal i år! Inte illa för en liten Pikachu från Hoenns Safari Zone. 🙂

Vad är det som gör en Pokémon speciell i era ögon? Är det vilken art den är? Hur länge ni haft den? Hur bra den är i strid/contests? Vad ni har upplevt med den? Dela gärna med er av hur ni tänker och berätta om era Pokémon! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Lumo
7/13/13, 12:24 PM
#1

Förut hade jag en Blastoise som var min allra första pokemon.

(Mitt första EGNA pokemon spel var Leaf green)

Jag hade den Blastoisen igenom flera rundor på både advance spelen och senare när DS spelen kom ut.

Det var en female blastoise i LVL 100 i slutet. 

Jag använde henne igenom pokemon ligan flera gånger då hon själv vann över dom alla! Hon var helt enkelt bäst! 

Tyvärr så försvann hon då jag glömde vilket spel hon var på och startade ett nytt game :(

Men just nu så planerar jag att återskapa henne i mitt White 2 tack vare Galaxy86 här på iFokus! :D

Mitchika
7/13/13, 12:59 PM
#2

#1 Vilken fin historia! 🙂

Dom allra första har en tendens att sätta spår hos en. Jag glömmer aldrig min första Charmander, Johnny, på mitt lånade Pokémon Red för så många år sedan. 🙂

Vilken underbar idé också! 😃
Jag har lekt med tanken på att återskapa Johnny flera gånger, men bestämde mig för att skapa en Charmander i hans ära och minne istället. På så sätt blev lilla Loke till i Pokémon FireRed. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: