Annons:
Etikettoff-topic
Läst 6726 ggr
Hallonsmurfen
8/6/13, 6:17 PM

Klotterplanket #3

Här har vi ett litet klotterplank, där vi kan skriva av oss lite om exakt vad vi än känner för. Oavsett om det har med Pokémon att göra eller annat. Cool

Tänk dock på språket och att sajtens Skrivregler gäller även här! Glad

Forumtroll är varmt välkomna att klottra lite här, om dom känner ett behov av att skriva av sig också. Skämtar

Eftersom Mitchika har fullt upp, och förra tråden blev full, tog jag mig friheten att skapa nästa del av vårt lilla klotterplank. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
8/7/13, 10:11 AM
#1

Jag är hemma nu! Men jag ska iväg igen på torsdag eller fredag. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
8/7/13, 1:28 PM
#2

Tack så mycket, vad bra att du kunde ta tag i Klotterplanket och skapa nästa del! 😃🤗

Nu när jag inte har en gäst hemma längre och mår bättre så kommer jag försöka vara mycket mer aktiv igen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
8/8/13, 7:26 PM
#3

HAr börjat kolla på pokemon serierna nu 😊 är på episode 20 😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
8/8/13, 7:30 PM
#4

Fel av mig episode 21 är jag på sorgliga "Good Bye Butterfree"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
8/8/13, 8:29 PM
#5

Badass = Diarré. 😎

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
8/8/13, 11:44 PM
#6

#5 Lol… XD 😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Hallonsmurfen
8/11/13, 3:06 AM
#7

Gud vad det åskar!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
8/11/13, 3:11 AM
#8

#7 Har du åska hemma hos dig?! 😮

Här skulle vi behöva mer regn och gärna lite åska på köpet. Jag tycker det är så mysigt med åskväder när man ligger i sängen och tittar ut. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
8/11/13, 9:19 AM
#9

#8 Ja, den är precis över oss. Det mullrar som bara den, så det var omöjligt att sova. Som tur är slutade det ungefär en halvtimme efter att jag skrev kommentaren. :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
8/11/13, 11:43 AM
#10

Såg Monsters University igår på bio, åh haha .. Är uppväxt med första filmen, Monsters inc, och trodde jag skulle börja gråta när Randall kom. Han var så söt! ❤️

molam
8/11/13, 1:42 PM
#11

Ikväll ska man stå ute på balkongen och titta efter 23 för det ska tydligen vara meteorit regn som man ska kunna se väldigt väl när det har blivit mörkt ^^

Så balkongen kommer jag att bosätta mig på ikv x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Linda3046
8/12/13, 7:25 PM
#12

I helgen var jag hemma hos en kompis och efter att ha letat igenom typ alla hans spel hittade jag äntligen en Manaphy som jag behövde för att bli färdig med min white 2 pokedex :D

Hallonsmurfen
8/16/13, 9:07 AM
#13

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Hallonsmurfen
8/16/13, 9:07 AM
#14

Var bara tvungen att testa. XD

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
8/16/13, 1:17 PM
#15

Igår blev jag väldigt glad för min mormor och morfar är i USA så jag frågade om de kunde köpa något med Taylor Swift till mig och de ska de om de hittar något. jag tror de kommer göra det, för det finns ganska mycket sånt där.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
karro1999
8/16/13, 8:35 PM
#18

#16 vad gullig

#17 jag var som den där kaninen och hästen igår

Gerbilles
8/19/13, 8:08 AM
#19

Första dagen i skolan idag … Och en av mina bästa vänner har bytt skola, fick veta det igår precis innan jag skulle gå och lägga mig! 😕

molam
8/19/13, 11:02 AM
#20

Det är första dan för syskonen imorgon 😮

Men se till att ha kul på skolan iaf ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
8/19/13, 1:24 PM
#21

#19 Nej, vad tråkigt! 😕

Min bästa vän reagerade jätteilla på att jag bytte skola när vi var unga, men jag flyttade långt bort i samma veva så det fanns inte riktigt något val. Hur var din första dag, trots det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
8/19/13, 1:43 PM
#22

#19 Nej, vad hemskt! 😕

Jag överlevde Domedagen, trots allt…

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
8/19/13, 2:10 PM
#23

Jag börjar imorgon, vet inte vilket klassrum jag ska vara i, jag hoppas jag slipper massa vikarier det här året

Gerbilles
8/19/13, 2:49 PM
#24

#21 & #19 Trodde verkligen inte hon skulle byta, hon har inte flyttat eller så hon trivdes väl helt klart inte. 😕 Det är ju tråkigt, men förhoppningsvis kan vi träffas ändå!

Allt gick ju bra i skolan, vi gjorde ju inte särskilt mycket. Vi fick i alla fall tillbaks våra iPads som vi fick lämna in innan sommaren. 😃

Mitchika
8/19/13, 3:52 PM
#25

#24 Åh, får ni iPads av skolan!? 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
8/19/13, 3:59 PM
#26

Ipads i skolan är ju bara bäst!! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
8/19/13, 4:16 PM
#27

#25 Vi fick det när vi börja 7:an, och vi 7:or var dom första på hela skolan! Det är riktigt praktiskt för man behöver inte alls släpa hem massa böcker. Så kan man skriva alla läxor på paddan och sen skicka direkt till läraren. Fast vi skriver såklart "vanligt" också med papper och penna, för att inte förlora handstilen! 👍

#26 Ja verkligen, och jag har inte kunnat låta bli att ladda ner några spel .. 😇

Annons:
Hallonsmurfen
8/19/13, 4:32 PM
#28

#27 Vi får våra om någon vecka, men vi har fått testa lite redan. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
8/19/13, 4:41 PM
#29

#27 Men… WOW…! 😮

Moderna skolan… och jag som kommer från gamla tiden med 50 böcker och anteckningsblock nedproppade i väskan så man fick ryggskott av att släpa den fram och tillbaka till och från skolan… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
8/19/13, 5:02 PM
#30

#29 jag har ingen Ipad i skolan

Jag ska få nya lärare, en tror jag, jag känner igen

Mitchika
8/19/13, 5:06 PM
#31

#30 Vad spännande. 🙂

Har du en favoritlärare du kommer sakna?
Jag saknade min svenskalärare så att det nästan gjorde ont när jag började på högstadiet. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
8/19/13, 5:08 PM
#32

#31 Jag gillar min svenska och engelskalärare, jag hoppas jag kommer ha kvar dem, jag ska börja i åttan så går redan i högstadiet

tusstuss
8/20/13, 6:19 PM
#33

Jag kollade just på världens läskigaste video… tydligen är det min tur att bli Alice nu… *Gömmer mig under sängen*

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
8/20/13, 6:30 PM
#34

******! Jag tyckte att jag hörde någonting nere I köket… Jag är ensam hemma… >.< Jag borde inte kolla på läskiga videos. *är fortfarande gömd under sängen*

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
karro1999
8/20/13, 8:23 PM
#35

#34 vet känslan

Hallonsmurfen
8/20/13, 8:32 PM
#36

#34 Det är så läskigt när man är hemma själv och hör ljud! En gång satt jag i soffan, det var helt tyst. Sen hör jag en burk falla på min systers rum. Fatta hur rädd jag blev. Jag smög dit, och höll mobilen i handen för att kasta på den som eventuellt var där. XD

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
8/20/13, 9:47 PM
#37

#36 Du hade förmodligen tillgång till alla möjliga användbara föremål i huset, men mobilen är ju tveklöst det absolut bästa vapnet mot en potentiell inbrottstjuv! 👍😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
8/20/13, 10:06 PM
#38

KAsta den bara i huvudet på tjuven xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
8/21/13, 7:18 AM
#39

#37 & #38 Men vadå? Det var det jag hade i handen ju! 😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
8/21/13, 3:45 PM
#40

#39 jag skulle gjort samma sak om jag hade mobilen i handen

just nu vill jag bara släppa allt och börja gråta men kan inte för sitter barnvakt

tusstuss
8/21/13, 3:52 PM
#41

Hm… Jag är fortfarande inte död…xD Drömmis kanske blev försenad. xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
karro1999
8/21/13, 4:03 PM
#42

#41 vad bra att du fortfarande lever

Mitchika
8/21/13, 4:11 PM
#43

#40 Är något fel? 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
8/21/13, 6:49 PM
#44

Eh… Jag vill rollspela! >.<

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
8/21/13, 6:58 PM
#45

#44 Rollspela är jättekul! 😃

Det är en av mina favorithobbys utanför iFokus. Jag föredrar att skriva, sitta och berätta för varandra eller använda papper och penna-varianter, men det är roligt som sjutton. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
8/21/13, 7:05 PM
#46

#45 Jag hittade några personer på internet, som lärde mig att chatt-rollspela här för ungefär ett år sedan. Vi gjorde ett rollspel baserat på den läskiga videon jag såg… Vi har spelat i flera dagar och det har varight jätteroligt! Det blev jag som fick bli Alice den femte, då. xD Jag hade rätt! :D

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
8/21/13, 7:09 PM
#47

#46 Jag har chattrollspelat, forumrollspelat och mycket annat kul. Även i MMORPG-spel har jag rollspelat. Det är ruskigt kul. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

tusstuss
8/21/13, 7:12 PM
#48

#47 Det är det! :D

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
tusstuss
8/21/13, 7:13 PM
#49

Jag fick en ide! Vi borde starta ett rollspel på hät kanske! :D Vi skapade ett om djur på barnens, och efter ett tag blev det  jättepopulärt!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
8/21/13, 7:16 PM
#50

#49 Du startade en tråd om det här, om jag inte missminner mig. 🙂

Du skrev att du skulle posta en karaktär, men gjorde inte det och sen glömdes det väl bort. 

Det är helt okej för min del. Det vore riktigt skoj, bara man sätter upp tydliga regler. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
8/21/13, 8:21 PM
#51

#43 Japp, bland annat igår på bussen, när jag skulle åka till träningen med en "kompis" så hoppade hennes kompis på och de började prata som att jag inte var där, jag var liksom osynlig, blev sur så pratade inte med henne då började hon ringa och prata med sin kompis och jag var osynlig igen, sen ignorerade jag henne hela träningen och kämpade för att inte springa i väg och gråta, senare på kvällenfik jag ett sms där det stod "det är inte mitt fel att jag har kompisar" jag skrev "det kanske inte är ditt fel om du har kompisar men det är ditt fel om du förlorar en", idag i skolan var jag sur hela morgonen och ville bara gråta men inte i skolan, jag skrattade och log med min "kompis" men ville egentligen bara gråta, min kompis pratade lite med min kompis om hur jag kände och hon sa att hon håller på med mobilen och pratar i telefon när hon är med kompisar men det är inte så för när hon pratade med sin kompis på bussen hade hon inte sin mobil, inte första gången hon sårar mig, sorry för att det blev långt nu.

Mitchika
8/21/13, 8:44 PM
#52

#51 Det är jättejobbigt när ens kompisar ignorerar en. Säg åt henne att det visst inte är hennes fel att hon har kompisar, men umgås hon med någon så är det denna man ska fokusera på. 

Men om hon pratar med någon annan på bussen när man åker någonstans så är det lite av en annan sak. Man kan försöka få alla att känna sig delaktiga, men det är inte lätt hela tiden. Att åka buss är inte riktigt att umgås (inte för mig åtminstone) och jag gör ofta gärna saker för att få bussresan att gå snabbare. Men åker jag ihop med en vän med syftet att vi ska någonstans ihop och umgås så pratar jag med denna. Annars, om vi bara sitter bredvid varandra på en bussresa, kan jag sms:a eller lyssna på musik. 

Personligen skulle jag inte umgås med någon som var mer intresserad av att sitta och pyssla med mobilen än att prata med mig. Det är inte lätt, men strunta i den kompisen. Ni verkar ha olika åsikter på hur man umgås med varandra och om ni båda inte kan kompromissa på den punkten så gör ni bara varandra ledsna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
8/21/13, 9:20 PM
#53

#52 vi pratade innan hennes kompis kom, försökte ignorera henne idag men kunde inte och det är lite svårt när min bästa kompis pratar med henne hela tiden för då blir jag ensam, det sårar mig också att hon egentligen inte bryr sig om vad min kompis säger

tusstuss
8/21/13, 9:48 PM
#54

Jag sitter och rollspelar! :D

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
8/22/13, 3:43 PM
#55

Enligt en av mina rollspels kompisar tycker drömmen I "Alice of human saciefice" om att äta popcorn. xD Jag skrattade så mysket när hon sa det. xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
karro1999
8/22/13, 6:13 PM
#56

Jag började skratta idag för min lilla bok som jag ska skriva spanska ord mm i luktar fisk.

Hallonsmurfen
8/26/13, 6:04 PM
#57

Jag lyssnade nyss på gammal svensk musik, nu lyssnar jag på "Det bästa från Melodifestivalen 2005-2013." 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
8/26/13, 6:57 PM
#58

Svenska låten på melodifestivalen år 1994 är underbar *-*

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
8/26/13, 6:58 PM
#59

Min mun kliar och det är obehagligt, ångrar att jag åt päron innan…

Gerbilles
8/26/13, 7:04 PM
#60

#59 Så blir det för mig när jag äter äpple för är litelitelite allergisk mot det. Det är inte alls kul, känns verkligen som du säger, obehagligt! 😕

karro1999
8/26/13, 7:26 PM
#61

#60 Är också känslig mot äpple fast päron är mycket värre.

Jag har gråtit en stund nu för lyssnade på en låt som heter Ronan, det kändes bra för har velat gråa så många gånger innan, nu mår jag bättre förutom att min vän krossade mitt hjärta.

Gerbilles
8/28/13, 7:19 AM
#62

Idag fyller jag år! :D

Annons:
Hallonsmurfen
8/28/13, 7:28 AM
#63

#62 Grattis!!! 😃🥳🎂🎁

Medarbetare på Pokémon iFokus

Linda3046
8/28/13, 10:32 AM
#64

Haha, drömde värsta mardrömen inatt xD Drömde att starterutvecklingarna i X och Y avslöjats och Fennekins första utveckling såg ut som en större Fennekin med lite mer orange färg men den hade typ 3 nosar xD Den högsta utvecklingen hade 3 huvuden och lite ormlik hals. Sen hade den typ 10 olika former som var baserade på olika sorters djur, t ex en Giraff-form :D

Froakies utveckling minns jag bara lite svagt, men den var inte en groda längre. Mer Snigellik men minns att den hade ett stort bakhuvud som en bläckfisk xD Chespin minns jag inte :/

tusstuss
8/28/13, 2:08 PM
#65

Jag ramlade på skolan idag, fick ett stort sår. Vi fick åka till akuten och sy… Jag skrattade under hela tiden när vi sydde, jag vet inte varför. 😛

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
8/28/13, 2:43 PM
#66

#63 Tack! 😃

karro1999
8/28/13, 3:50 PM
#67

#62 Grattis!

Gerbilles
8/28/13, 5:30 PM
#68

#67 Tack! 😃

molam
8/28/13, 5:36 PM
#69

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!! =DDDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Gerbilles
8/28/13, 5:41 PM
#70

#69 Hehe tack!! 😃🤪

molam
8/28/13, 6:04 PM
#71

HAr haft en väldigt problemfylld dröm inatt kunde inte vana vad jag är gjorde o.e

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
8/28/13, 6:28 PM
#72

#62 Grattis på födelsedag! 😃🥳🎈🎂🎁

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
8/29/13, 4:42 PM
#73

#72 Tackar! 😃

karro1999
8/30/13, 1:05 PM
#74

Jag ska gå på promenad nu eftersom det regnar hehe.

Linda3046
8/30/13, 3:48 PM
#75

#74 Eftersom det regnar? Om det var jag som gjorde det skulle jag nog säga "trots att det regnar" :P Blä, gillar inte regn :P

karro1999
8/30/13, 5:09 PM
#76

#75 ja eftersom det regnar, gillar regn

Annons:
karro1999
8/30/13, 6:42 PM
#77

jag måste kolla mina ögon hos skolsköterskan för jag har börjat se suddigt när jag läser, jag gillar inte saker som har med sjukhus och sånt att göra😐

tusstuss
8/31/13, 12:00 PM
#78

Igår rollspelade jag på sida, och jag och en av mina kompisar hade licksom "Huvudrollerna" I rollspelet. xD Jag var "The Queen of darkness and evil" (LOL xD) och hon var "The Queen of Daylight and goodness" Vi hade sååå kul. Många ganska komiska saker uppstod. xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

karro1999
8/31/13, 5:12 PM
#79

Jag grät nästan hela morgonen för jag trodde min kompis hade tagit självmord men som tur är har hon inte det.

molam
9/2/13, 7:39 PM
#80

Insider för september också ^^

HAr kommit på att min hund är hintarnas mästare! :o Speedy är hunden som rammar rakt in i de andra hundarna för att få dom att leka med han och för att få dom att bli dur på han (han är en stor lufs rubbar allt med huvudet xD) men nu sprang han rakt emot Kazzie för att han ville busa med henne varpå Kazzie stod helt still tills speedy var 30 cm ifrån henne då hoppar hon RAKT upp i luften så Speedy krocka i väggen bredvid henne o.e

Speedy bara skakade på sig tittade på kazzie och gick in och vart riktigt sur på Kazzie xD såg jätte roligt ut x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/4/13, 5:28 PM
#81

Är Mitchika superrollspelare? Pen and paper ftw! 😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/4/13, 6:50 PM
#82

#81 😃😊

Superrollspelare? Nja, det tror jag inte. Men jag har rollspelat förr. Tror jag började för… nästan 10 år sen nu? 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/4/13, 7:13 PM
#83

Jag har laddat ner ett jättekul pokémonspel på iPaden! Det går ut på att man får upp en bild på en pokémon, sen ska man komma på namnet. Det finns ett antal bokstäver, och ett antal tomma rutor där man ska få in bokstäverna, men vissa bokstäver finns inte med i namnet. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Gerbilles
9/4/13, 7:25 PM
#84

#83 Åh det är ju som icon pop, fast med pokémon! Vad heter spelet? 😇

Hallonsmurfen
9/4/13, 7:31 PM
#85

#84 Wubu Guess The Pokemon - FREE Quiz Game, men jag säkte bara på Pokemon. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
9/5/13, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Har gjort ännu en sak till min Growlithesamling, ett bokmärke! 😃

Hallonsmurfen
9/5/13, 7:30 PM
#87

#86 Nej vad söt!! 😍 Vad är det för bok, ser ut lite som Harry Potter. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
9/5/13, 7:34 PM
#88

#87 Growlithe är ju alltid söt! 😃 Det är inte så konstigt att det ser ut som Harry Potter eftersom det är precis vad det är. 😎

Hallonsmurfen
9/5/13, 7:51 PM
#89

#88 Yay! Wow, hur kunde jag se det på den lilla biten text? XD

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
9/5/13, 7:55 PM
#90

#89 Du kanske har en väldigt ovanlig talang, ställ upp i nästa talangjakt vet ja! ☝️

Annons:
karro1999
9/5/13, 10:02 PM
#91

#86 Gud vad gullig!

Gerbilles
9/6/13, 4:55 PM
#92

#91 Visst blev den! Och det var inte alls särskilt svårt, lätt som en plätt. 😉

Mitchika
9/6/13, 5:43 PM
#93

#86 Den där söta saken motiverar mig till att börja läsa mer, så jag också kan göra ett så gulligt bokmärke! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
9/7/13, 2:14 PM
#94

#93 Jag kommer antagligen börja läsa mindre för att jag blir så distraherad av Growlithe .. 😇😞

karro1999
9/7/13, 9:30 PM
#95

#94 haha, skulle också bli distraherad, men jag orkar inte läsa längre för sitter nästan med boken i ansiktet och i skolan använder jag den nästan som kudde ibland

tusstuss
9/7/13, 10:03 PM
#96

Instruktioner till her du gör ett sådan bokmärke…? xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
9/8/13, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

#96 Här 😃

Har även gjort två gerbiler tidigare i somras. 👍

Annons:
LajvKrattan
9/10/13, 6:56 PM
#98

Hihi! Jag kom att tänka på allas åsikter om Pokémon X och Y. Om man summerar allt verkar det som att pokémon X och Y är en blandning av My little pony och Digimon! Haha! 😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
9/10/13, 7:25 PM
#99

#98 Undrar hur en My little ponys mega-evolution skulle se ut…

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
9/10/13, 10:44 PM
#100

#98 Tja, skaparna måste väl få sin inspiration någonstans ifrån? Dom kanske är bronies och pegasisters allihopa som har lite nostalgi med gamla säsonger av Digimon? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
9/11/13, 7:38 AM
#101

#100 Jag vill bli en av dem! 😮

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
9/14/13, 8:21 AM
#102

Imorgon fyller jag år! 😮😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
9/14/13, 8:31 AM
#103

#102 Gör du!? 😃

Grattis i förskott!! Skrattar🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
9/14/13, 8:32 AM
#104

#Grattis i förskott, hur mycket fyller du?

Annons:
Gerbilles
9/14/13, 9:25 AM
#105

#102 😮

Grattis i förskott! 😃🎈

Hallonsmurfen
9/14/13, 1:15 PM
#106

Tack hörni! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
9/17/13, 10:06 PM
#107

Det här är så coolt! Sajten är knäpptyst! Lugnet före stormen…

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
9/17/13, 10:22 PM
#108

#107 Jag misstänker nästan det… 😃

Samt att det börjar bli höst, regn och ruggigt. Jag piggas upp av sånt väder, men många blir nedstämda. Däremot så är hela kvarteret utslaget i vad jag misstänker är årets första influensa, så jag misstänker att jag kommer få det också snart. 

Särskilt eftersom att jag inte höll mig borta från grannarna, utan hjälpte och umgicks med dom istället. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hallonsmurfen
9/18/13, 8:21 AM
#109

Jag älskar hösten! 😃 Jag tycker det är mysigt med lite regnigt väder och alla löv som trillar ner! 😃 Fast jag älskar alla årstider så det är kanske inte så konstigt… 😊

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
9/18/13, 9:30 AM
#110

Jag har också märkt att det är väldigt tyst, själv tycker jag hösten är jättemysig men AVSKYR regnet x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
9/18/13, 6:55 PM
#111

Hösten är underbar! Löven får fina färger, det är sådär lagom varmt, och så kan inte mamma hålla på tjata på mig att gå ut eftersom att det regnar typ hela tiden! 😃😇

Annons:
Gerbilles
9/19/13, 4:20 PM
#112

Tror jag har blivit kär i en karaktär från en tecknad film.. 😇

Mitchika
9/19/13, 4:39 PM
#113

#112 Åh, om jag fick en tia för varje karaktär från en tecknad film som jag blivit kär i under mitt liv så skulle jag ha åtskilliga tusen vid det här laget… 😇😃

Och jag fortsätter att bli det än idag, hopplös som jag är. Men kan man låta bli? Vissa är ju bara för underbara! 😃

Du vill inte tala om vem det är? *Nyfiken i en strut* 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
9/19/13, 5:20 PM
#114

Berättaberättaberättaberättaberättaberättaberättaberättaberätta! 😂

Om du vill alltså. 🙂 Om du skulle vara oroad över dina känslor så var inte det, de flesta blir någon gång kära i kändisar eller karaktärer. Det är helt normalt. 😉

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

karro1999
9/19/13, 6:08 PM
#115

Jag ska på hajk med scouterna i helgen, vill inte, får bara hemlängtan och börjar gråta😐 men jag måste sluta på scouterna om jag inte följer med vilket jag inte vill

Gerbilles
9/19/13, 6:32 PM
#116

Jag har absolut inga problem att berätta, har varit kär i många karaktärer från filmer/böcker förut så det är inte första gången heller .. 🤫😟

I alla fall, så är det Jack Frost från Rise of the Guardians (har totalt glömt bort namnet på filmen på svenska). Igår när jag började se filmen tyckte jag först inte om han alls, men sen ändrade jag mig kan man säga. 😇 Han har ju så fina ögon och vitt hår! 😊😃

Hallonsmurfen
9/19/13, 6:36 PM
#117

#116 De fem legenderna tror jag den heter på svenska, väldigt bra film tycker jag! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
9/19/13, 6:43 PM
#118

#117 Ja juste! Håller med dig om att den är riktigt bra! 😃

Och det har absolut inget att göra med att Jack är med *host, host* 😇

Annons:
Hallonsmurfen
9/19/13, 6:49 PM
#119

#118 Jag tycker att Påskharen är fin jag. 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
9/19/13, 7:00 PM
#120

#119 Han var supercool! 😎

Tycker också om att tandfen inte ser ut som hon oftast brukar göra (typ med rosa klänning). 😃

Hallonsmurfen
9/19/13, 7:07 PM
#121

#120 Ja, man skulle nog kunna göra henne i sims! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
9/21/13, 4:50 PM
#122

#113 Samma här

molam
9/22/13, 12:15 PM
#123

Njuter alla av dom fina färgerna utomhus? eller är det bara allmänt dött? alla har någonting för sig?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
9/22/13, 12:23 PM
#124

#123 Själv försöker jag plugga matte, men vi ser ju hur bra det går nu när jag istället skriver här. 😇

Finns så mycket att bli distraherad av, såg alldeles nyss en hare utanför mitt fönster. 😍

molam
9/22/13, 12:46 PM
#125

#124 Såg en hare på kvälls promenaden (till hundarna) för några dagar sen 😂

Men det var konstigt, för hundarna skällde på den så den skuttade ju iväg då, men jag vet inte varför men sen ropade jag "NINEEEEN!!!!" Då stannade den till och hoppade lite närmare oss kanske jag en skyddsängel eller nått, det var fränt iaf ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
karro1999
9/22/13, 1:04 PM
#126

jag har varit på hajk med scouterna och det var kul

Gerbilles
9/22/13, 1:07 PM
#127

#125 Haha, gjorde den?! Wow, va coolt! 😃😮

Varje gång jag ser en hare när jag tex är på väg till skolan, börjar jag smyga (ser säkert jättekonstigt ut) och tar upp mobilen för att ta foto. Fast haren hinner oftast springa iväg .. 😕😛

Gerbilles
9/22/13, 1:08 PM
#128

#126 Åh, va gör man på hajk? Är det typ som ett läger? ☝️

molam
9/22/13, 1:26 PM
#129

#127 Jaa det gjorde den och jag tror det skulle kunna vara ett skyddsdjur lite som en skyddsängel typ (tror ju på sånt 😇 Kalla mig dum men så är det 😂 ) Och jag brukar se hur den kollar på mig till och från när jag är ute med vovvarna ^^ Ifrån skuggorna då^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

karro1999
9/22/13, 1:27 PM
#130

#128 Aa typ fast hajk är en eller flera nätter🙂

Mitchika
9/22/13, 2:55 PM
#131

#123 Jag har fastnat på ett annat forum i ett annat projekt i väntan på Pokémon X/Y. Nästan lika mycket som jag älskar Pokémon så älskar jag The Sims och på andra forumet (The Sims iFokus) har vi börjat skapa en egen utmaning som heter 1000-dagarsutmaningen som håller på att bli riktigt spännande. 🙂

Och nej, den pågår inte i tusen dagar i verkliga livet, utan tusen dagar i speltid. Så det är vad jag sitter och pysslar med nu och det får tiden att gå snabbt för mig! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
9/22/13, 2:59 PM
#132

#131 jag trodde du menade verkliga livet😂

Annons:
Gerbilles
9/22/13, 5:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Är hundvakt åt den här lille lurken idag. Kasper heter han! 😃

Mitchika
9/22/13, 5:53 PM
#134

#133 ÅH, så söt…!!!! 😍KärKärKärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
9/22/13, 5:54 PM
#135

#133 Gud vad gullig

Gerbilles
9/22/13, 7:00 PM
#136

#134 & #135 Ja, han är helt underbar! 😍❤️

molam
9/22/13, 7:04 PM
#137

#133 nej men gusis så söt!!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
9/23/13, 4:37 PM
#138

Test.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
9/23/13, 4:38 PM
#139

Ja det funkar! 😃 Den som först gissar vad som funkade får en kaka. 😉

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
molam
9/23/13, 4:46 PM
#140

Skulle tippa på att du testa skriva från mobil eller Ipad? ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
9/23/13, 4:56 PM
#141

#140 Nepp, det har jag gjort många gånger redan. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

tusstuss
9/25/13, 5:17 PM
#142

Håller på med en liten överaskning till alla er…xD Helt utan andledning…xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
9/25/13, 5:18 PM
#143

#142 Så spännande … 🤪

[Blue_Lugia]
9/25/13, 6:26 PM
#144

#77 Gick det bra med din synundersökning?

Jag har själv haft glasögon i snart 8 år så och det känns ju ofta

lite jobbigt i början, men man vänjer sig! 🙂

Gerbilles
9/25/13, 7:36 PM
#145

Det är dom fem legenderna på tv, Jack Frost, jippie! *rusar i väg till vardagsrummet*

Hallonsmurfen
9/25/13, 7:38 PM
#146

#145 Sann kärlek. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
karro1999
9/25/13, 9:16 PM
#147

#144 Jag glömde att gå till skolsköterskan😞 och när jag går dit är hon inte där förutom om jag har en bokad tid

#145 Awww

[Blue_Lugia]
9/26/13, 5:09 AM
#148

#145 På tal om det, är kändisskap en "bluff" tror ni? Om någon är intresserad kan jag förklara vad jag menar, annars skippar vi det bara. 🙂

molam
9/26/13, 8:27 AM
#149

Jag förståy omte riktigt vad du menar ,ed om det är en bluff, men många kändisar är helt klart falska ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
9/26/13, 3:12 PM
#150

#146 Hehe, jaaa! 😃

#147 Hihi .. 😊

Hoppas du kan kolla upp synen, inte kul att se suddigt! Min skolsyster brukar också vara borta när man behöver henne … 😛😕

#148 Förklara gärna, blev nyfiken nu! 😃

[Blue_Lugia]
9/26/13, 4:29 PM
#151

#148 Jag tänker såhär att om en kändis blir intervjuad så kan man ju få för sig att det är så dom är som personer. Ok inte alltid. Men det är nästan som ett skådespeleri även för artister. Jag menar allt dom säger och gör kan väl inte vara fake? Sen har ju vissa en benägenhet att "kära ner sig" i någon viss person/personer jämt och ständigt (tex jag 😇 trots att jag inte är i skolåldern längre). Man målar upp en bild och när man får höra att det finns risk att denna bild förmodligen inte stämmer så…ja man känner sig lite naiv faktiskt.

Mitchika
9/26/13, 7:33 PM
#152

#151 Jag ser inte kändisskap som en bluff, utan mer som en produkt och en karriär/arbete. 

Oavsett vad personen är känd för, om det är skådespeleri eller musik, så vill dom ju självklart göra bra reklam för sig och sälja sin produkt på det sätt som tilltalar deras tilltänkta publik. Produkten påverkas av deras image, så dom behöver hålla en image som hjälper till att hålla produkten attraktiv och intressant. 

Om jag till exempel skulle bli superkänd för att vara värd över ett barnprogram så skulle jag knappast tala om min stora kärlek till Creepypasta, skräck och andra läskiga saker i intervjuer eller annat angående barnprogrammet. Jag skulle fokusera på saker som hörde till programmet, så det skulle nog absolut bli en chock för någon som sen träffade mig i verkliga livet och fick veta den delen. 🙂

Samt att många, precis som icke-kändisar, vill ha en tydlig linje mellan arbetet och privatlivet. Kändisskapet är deras arbete och där vill dom inte att hur mycket som helst från deras privata liv tas upp. Dom vill ha en tydlig linje mellan jobbet och privatlivet, så dom visar inte upp sina "riktiga" jag framför kameror och dylikt. Inte helt olikt hur vi håller saker och ting dolda för klasskamrater i skolan eller arbetskollegor på jobb eller praktik. Vi visar sällan alla våra sidor eller våra "riktiga, kompletta" jag på såna ställen. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[RedHood]
9/29/13, 9:53 PM
#153

Åh jag som har längtat så efter Pokémon X! Det tråkiga är nu att jag hade för mig att det skulle komma ut den andra och inte den 12de… jag är hos min syster den helgen och måste vänta till måndagen den 14de om inte sambon kan köpa det medan jag är borta 😕 Trodde jag kunde spela det på den 4 timmar långa tågresan till min syster..

Annons:
karro1999
9/30/13, 8:48 AM
#154

Jag har tänkt på en sak nu när vi pratar om kändisar, Om man skickar "hate" till en kändis blir det som att man mobbar den kändisen, De är också människor som har känslor. 

Och en sak till, egentligen skulle alla kunna bli kändisar för alla är bra på något, mina kompisar tycker jag är konstig när jag säger det men så tycker jag.

molam
9/30/13, 10:42 AM
#155

#154 Jag håller med dig till 120%! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
9/30/13, 5:39 PM
#156
[Blue_Lugia]
9/30/13, 5:49 PM
#157

#154 Jag håller med dig. Synd bara att många inte vet vad dom ger sig  in på.  Dvs många hamnar i botten, kan även bero på privata skäl förstås.

karro1999
10/1/13, 12:19 PM
#158

#157 Ja😮

#155 Äntligen någon som tycker likadant som jag.  

Jag var på en hajk med skolan igår, jag började gråta tre gånger, En gång för jag fick hemlängtan och mådde dåligt, en gång för jag blev rädd när en vuxen berättade spökhistorier, började skaka och var tvungen att lämna rummet och en gång för jag var ensam i min stuga och var fortfarande rädd.

[Blue_Lugia]
10/6/13, 10:25 PM
#159

Var och spolade öronen i fredags. Lite obehagligt, men  skönt att bli av med allt "snusk" man har därinne!😛 

Hade mycket problem  med vaxpropp som yngre. Idag är det mer sällan men det händer ju fortfarande. Mina öron är väldigt känsliga och överproduserar en massa sånt.

karro1999
10/7/13, 7:30 AM
#160

#159 Jag hade problem med öroninflammation när jag var liten så de skulle sätta in rör men när de skulle det så slutade det. Hör lite dåligt nu när jag är lite äldre😮

Annons:
molam
10/9/13, 1:28 PM
#161

Päls överallt i näsan i munnen i ögonen och ögonen i och på kläderna

Vad gör man inte för en hundutställning?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
10/9/13, 5:04 PM
#162

Wow 152 medlemmar här! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

[Blue_Lugia]
10/9/13, 5:15 PM
#163

#161  Ska du ställa ut en hund?

molam
10/9/13, 5:32 PM
#164

Yess Skitvovven på 2 ska ställas ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
10/9/13, 8:37 PM
#165

Vad roligt! Har ställt ut min egen hund två gånger. Dock utan större framgångar, men vad gjorde det. Bara en erfarenhet rikare.

Lycka till i alla fall!

molam
10/9/13, 9:36 PM
#166

Aa denna vovven har faktiskt gått ganska bra så ful som han är, nu på lördag är det årets första debut ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
10/12/13, 7:07 PM
#167

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
-Aida-
10/12/13, 8:55 PM
#168

Var ute med hunden för en stund sen. det var två rådjur ute hos grannen och hunden var så duktig att hon inte sprang iväg, hon var lös på gården 😃

karro1999
10/12/13, 11:36 PM
#169

Jag ritade två teckningar som jag blev nöjd med, för typ första gången!

[RedHood]
10/14/13, 2:09 PM
#170

Vadå otur? Jag var iväg i helgen men sambon skulle gå och köpa Pokémon X till mig i lördags när det kom ut. När han kommer dit så visar det sig att de bara att köpt in 5 exemplar för de trodde inte de skulle sälja… de kommer ca 200 personer utöver de 5 som fick sitt exemplar. Vadå att de inte skulle sälja?! Så nu måste jag dit idag och se om jag kan boka ett så jag kan få det på onsdag…

[Blue_Lugia]
10/14/13, 3:05 PM
#171

Är utan mobil just nu pga vattenskada. Har en "reservmobil" men nu verkar SIM-kortet vara paj också!  Snacka om att jag fick panik av att inte kunna kommunicera med omvärlden när jag också egentligen behövt ringa viktiga samtal idag!😮😮 

Telia har skickat ett nytt SIM kort till mig som lovades komma under veckan. Så nu håller jag tummarna att jag också hinner få det innan veckans slut och framför allt att det börjar fungera igen!!Så det inte är några allvarligare fel… Tur att man kan ha mailkontakt vid behov under tiden…

molam
10/17/13, 6:34 PM
#172

HAde snöat inatt och nu när jag skulle hem från min kör/sångpedagogik snöade det igen 😭

Det som hade kommit under natten hade försvunnit under dan MEN NU KOMMER LAPPMÖGLET IGEN!! Detta resulterar i en superledsen mig 😭😭😢😢

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
10/17/13, 7:12 PM
#173

#172 Snö är underbart! 😛

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Aida-
10/17/13, 7:23 PM
#174

#173 Snö är inte underbart om man är tvungen att klättra över en stor snöhög klockan 6 på morgonen och få snö i skorna och sen ha blöta strumpor halva dagen 😭

Annons:
LajvKrattan
10/17/13, 7:29 PM
#175

#174 Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder! 😂Jag cyklar till skolan året runt, en halvmeter snö eller ej.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Aida-
10/17/13, 7:53 PM
#176

Nu är de ju helt vitt ute, snön har kommit till mig i skogen också, nu blir jag ju ledsen, är extremt känslig mot kyla, jag är så konstig att jag saknar underhuds fett som håller kroppen varm 😭

LajvKrattan
10/17/13, 8:07 PM
#177

#176 Stackare! 😮😢

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
10/17/13, 8:07 PM
#178

Alla jag pratar med har haft snö! Vi har ingen snö där jag bor… 😕

Ge mig snö! 🥶

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
10/17/13, 8:09 PM
#179

#178 Jag lider med dig Mitchika! 🤢

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hallonsmurfen
10/17/13, 8:11 PM
#180

Jag vill också ha snö… 😕🥶

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
10/17/13, 8:32 PM
#181

Ni kan få vår! inte s¨mycket ännu men och ett par veckor kommer vi har 3 meter till så det är ingen fara ni kan få det vi har nu så slipper jag skiten 👍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[Blue_Lugia]
10/17/13, 8:46 PM
#182

Neejjjjjj! Inte snö!!!!

Blir det vinter nu så dröjer det ju ännu längre till vår och sommar igen!

Vintern kan börja i Januari och sluta i Mars så blir man av med eländet fortare.

Snö ställer ju bara till det. Kul för barnen kanske….

Summer= Life of nature

Winter= Death of nature

Ja ni ser ju själva….

Mitchika
10/17/13, 8:50 PM
#183

#182 Haha, jag är helt tvärtom. 😛

Jag är en tvättäkta höst och vintermänniska. Jag gillar inte den extrema kylan, men jag föredrar den extrema kylan framför den extrema värmen alla dagar i veckan. 😃

Och naturen dör inte på vintern, utan den går i dvala och vilar. Hade naturen dött på vintern så hade den inte kommit tillbaka på våren och då hade det varit ganska kört för planeten. 🙂

Jag älskar det kalla vinterlandskapet, träden och växterna i vila och vandra genom en värld i dvala, lugn, stillhet och vila. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/17/13, 10:54 PM
#184

Haha! Nej jag vet att naturen inte dör. Men jag känner sånt enormt vinterhat och blir lite sur när  snön kommer (även om jag accepterar att vi är olika egentligen). Så tjata på ni, jag får undvika läsa bara. Ni skulle bo här i Fagersta, här har vi ett tunt lager ute nu….

För mig är sommaren så vacker eftersom det sjuder av liv överallt. Allt grönskar, fågelkvitter, värme , sol bad you name it! 

Sen kan det bero på att jag alltid får en släng av någon "vinterdeppression" också…😕

Jag brukar önska mig en liten stuga i ett varmt land dit jag kan resa och bo under vinterhalvåret och åka hem till Sverige lagom till våren.😃

Min kompis är lika dan. Vi har nästan "tagit strypgrepp" på varann eftersom vi ofta bråkat och tjaffsat om vilken årstid som är "bäst".

Båda lika envisa och tror sig ha rätt, haha!

Mitchika
10/17/13, 11:06 PM
#185

#184 Det finns inget rätt eller fel i vilken årstid som är bäst… då det är så uppenbart att hösten och vintern är bäst. 😇

Vinterns negativa sidpr: Halka och extrem kyla

Sommaren negativa sidor: POLLEN som är för ******* om man är allergisk mot tonvis av växter som börjar blomma i mars och slutar först runt september, getingar, spindlar, FÄSTINGAR på en själv och djuren trots fästinghalsband och intensiva försök att undvika högt gräs, hetta så att man inte kan sova för att man dryper av svett, värmeslag så man knappt orkar göra annat än att sitta/ligga hela dagarna… ja, listan blir ännu längre om jag bara får lite tid att tänka över saker och ting… 😕

Men som sagt, det är en åsiktsfråga. Jag anser dock att alla negativa aspekter med våren och sommaren förstör och drar ner alla eventuella positiva saker som finns med den… 

Värme, sol, bada och fågelkvitter är trevligt, men det är INTE värt allt elände som kommer på köpet! Då tar jag hellre vintern med mina broddar och varma ytterkläder vilken dag som helst. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
10/18/13, 5:55 AM
#186

Hmm….ja om man drabbas av massa "skit" under årstiden så kan jag dock förstå.

Allergi har jag ingen och fästingar är inget större problem där jag bor, så där har vi nog förklaringen. 🙂

Hallonsmurfen
10/18/13, 6:48 AM
#187

Jag gillar alla årstider jag. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
10/18/13, 7:55 AM
#188

Snön är här! 😂🥳😴😴🥶

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
molam
10/18/13, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Jag älskar alla årstider jag med det ända jag hatar med vintern är att här i sundsvall för vi tonvis med snöfötrra året hade vi en och en halv meter snö

Här var första snödagen förra året man ser var staketet slutar (det gråa fältet)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
10/18/13, 11:19 AM
#190

Och det vara bara första dagen Y-Y mer kom det senare under vintern

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
10/18/13, 12:52 PM
#191

ååh vad glad jag är att vara arbetslös under vintern, så jag slipper gå ut och kan sitta inne med min varma mysiga filt 😃

Gerbilles
10/18/13, 3:22 PM
#192

Idag snöade det här på morgonen. Fast snön han inte ens nudda marken innan den smälte… 🥶☀️

Skulle dock vilja att den kommer lite senare, alla fina löven får ju inte försvinna! Har ju dessutom precis köpt en skjorta som gör att jag kan kamouflera in mig bland löven jättebra, men såklart så ska det börja snö då haha… 😕😛

-Aida-
10/18/13, 3:26 PM
#193

Jag har tagit upp min hobby med ler figurer, när jag var liten gjorde jag helt perfekta Nintendo figurer från super mario och sånt, hela min fmailj blev förbluffad, nu har alla skillsen försvunnit och jag måste börja om från början, jag kallar mina figurer för durpisar.. för dom är så fula 😂

karro1999
10/18/13, 6:07 PM
#194

Jag älskar alla årstider, Jag vill ha snö

-Aida-
10/18/13, 7:25 PM
#195

Vinterns första strömlösa tillfälle, nån mer än jag? Mitt ds dog så jag kan inte spela heller, får mysa med hunden till strömmen är tillbaka

Annons:
hamstermia
10/21/13, 5:25 PM
#196

jag kan säga frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken frågetecken ?????????????????????????????????????????????????????

????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????v?????????????????????????????????????????????????????v???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Hallonsmurfen
10/21/13, 8:38 PM
#197

#196 Du är väl medveten om att din kommentar är rätt jobbig att läsa när man bläddrar genom tråden.

Medarbetare på Pokémon iFokus

LajvKrattan
10/21/13, 9:05 PM
#198

#197 Jag gillar den! 😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
10/22/13, 12:05 AM
#199

#198 Tror det är bäst att jag är 🤐 😇….

Hallonsmurfen
10/22/13, 6:12 AM
#200

#198 De med skärmläsare säger nog inte samma sak. Inte så kul att få allt det där uppläst.

Medarbetare på Pokémon iFokus

karro1999
10/22/13, 7:42 AM
#201

idag är det något som kallas "red anniversary" så har skrivit "RED" på kinden och handen och skrivit 13 på min andra hand och så har jag rött nagellack och röd tröja😃

hamstermia
10/22/13, 9:15 AM
#202

vad är det ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????+

Annons:
LajvKrattan
10/22/13, 9:36 AM
#203

#202 Människor som är blinda eller har synfel använder program som läser upp allting som står på skärmen. Om de skulle "läsa" ditt inlägg skulle de få höra mååånga frågetecken. Jag tycker dock inte om att man använder skärmläsarmänniskor som argument mot massa skojiga saker som ascii-konst. Det går faktiskt att hoppa över inlägget med en knapptryckning! 😡

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
10/22/13, 1:07 PM
#204

#200 Det är sant, men i Klotterplanket så är allt tillåtet som inte bryter mot reglerna, även om jag kommer ta bort den regeln om det missbrukas och överanvänds. Börjar folk spamma Klotterplanket med inlägg som #196 så kommer jag agera. 🙂

#203 Jag tycker om ASCII-konst och du får posta hur mycket sånt du vill på Klotterplanket och/eller i OT-trådar. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
10/22/13, 1:25 PM
#205

Dum fråga kanske, men vad är ASCII-Konst? 😮

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
10/22/13, 3:15 PM
#206

#205 Om jag förstått det rätt är det bilder som är formade av bokstäver och andra tecken. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
10/22/13, 3:30 PM
#207

Ohh! Då fattar jag ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
10/23/13, 6:17 PM
#208

Jag ska eventuellt praoa på en Arken zoo-butik! 😃 Ska åka och prata med några som sköter om den butiken imorgon, kan säga att jag är lite nervös.. 😇

tusstuss
10/23/13, 7:15 PM
#209

Jag bakade cupcakes idag och ska bjuda alla mina kompisar imorgon! ^-^

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
molam
10/23/13, 7:56 PM
#210

HAr flörtat med mamma och pappa och dom funderar på om jag ska få en vän på besök för att vi inte träffats på länge för hon har gått lite åt fel håll, men hon är bättre nu, så håll tummarna för att hon får komma igen hon är min bästa vän ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
10/23/13, 9:36 PM
#211

               ____     ____     
     /\      /      \   /      \    |  | 

    /  \     \____   |            |  | 

   /___\           \  |            |  | 

  /       \  \____/   \____/    |  |

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Namiko
10/29/13, 3:42 PM
#212

Jag är otålig. Fick hem mitt pokémon X idag, men får mitt 3DS tidigast imorgon..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

LajvKrattan
10/29/13, 7:31 PM
#213

#212 Så nära, men ändå så långt borta! 😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LajvKrattan
10/29/13, 7:37 PM
#214

#208 Hur gick det med intervjun? 🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
10/29/13, 8:12 PM
#215

#214 Jättebra, jag fick praoen! Så nu kommer jag i två veckor få mysa med massa smådjur, göra dom handtama, städa, osv. 😃

Fast det var inte riktigt någon intervju. Trodde att dom skulle ställa massa frågor, men det var snarare: "hej jag är Agnes, hejdå", alltså hade jag hade oroat mig helt onödan.😛

LajvKrattan
10/29/13, 8:16 PM
#216

#215 Kul att det gick bra! Se till att läsa på om fiskar så att du inte bidrar till guldfiskskålar och andra hemskheter. Ifrågasätt etablissemangets säljmetoder! Att lura kunderna till att köpa fiskar som inte alls passar till ett akvarium och kommer dö om några månader är bara fel!😡

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Gerbilles
10/29/13, 8:36 PM
#217

#216 Ja, stackars guldfiskar… Hade tänkt läsa på lite om fiskar och burfåglar, möjligtvis kaniner också. Hamstrar tror jag har hyfsat koll på och likaså marsvin. 👍

[Blue_Lugia]
10/31/13, 12:37 PM
#218

Usch om en timme ska jag ner tilll optikern  då jag misstänker att jag drabbats av näthinneavlossning, men jag vet ju inte än. Känner rätt skraj faktiskt! 😮

Men många symptom stämmer in såsom blixtar, prickar m.m

Så vi får väl se om dom anser att jag bör slussas vidare  till ögonklinik och kanske tom genomgå en sån där otäck operation!! Fy då!

Men måste man så måste man, hellre det än att bli blind…

Som sagt, jag bara spekulerar, det kan ju lika gärna vara något annat.

*Ber*😭😭

-Aida-
10/31/13, 1:38 PM
#219

#218 du får gjärna uppdatera hur de går för dig, jag upplever precis samma symptom som du gör men alla läkare jag varit till hemma hos mig påstår att de inte är några problem eller någon avlossning, dom har till o med kollat längst bak i ögat men hittar ingenting alls.

Gerbilles
10/31/13, 1:50 PM
#220

#218 Åh, lycka till! Hoppas allt går bra. 🙂

molam
10/31/13, 2:06 PM
#221

#218 Lycka till hoppas på positiva resultat! ^^

Rakade tiken igår! Det var längesedan jag såg en såpass glas Kazzandy! ^^ MEn hon vill inte vara ute så länge just nu, springer ut utför sina behov och in igen snabbt som blixten xD

Hon ser inte ut som en Bearded Collie längre heller xD Hon ser ut som en spansk hittehund men hon är så söt ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
10/31/13, 3:26 PM
#222

#218 Men usch, så otäckt! 😮

Lycka till, jag hoppas på och håller tummarna för att allt ska gå bra! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
10/31/13, 11:33 PM
#223

Jag har gått och blivit Medarbetare på akvariefisk i fokus!😃🎈

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
[Blue_Lugia]
11/1/13, 2:06 AM
#224

Har varit optikern men han kunde inte riktigt svara på vad det var så han har remiterat mig till ögonläkare. Han trodde på grumling i linsen men försäkerhetsskull vågade han inte svara.

Får väl se när jag får tiden…

LajvKrattan
11/1/13, 10:02 AM
#225

#224 Vi håller tummarna här!😡🌺

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Aida-
11/1/13, 11:40 AM
#226

#224 en optiker kan inte kolla in i ögat bara i linsen, bra att du ska få en ögonläkare istället, jag fick pupillvidgande droppar innan min läkare skulle kolla i mina ögon, man ser dubbelt och suddigt, väldigt länge, de tyckte jag va skoj 😂

[Blue_Lugia]
11/1/13, 3:11 PM
#227

#226 Jag vet, alltid haft svårt för ögondroppar. Jag som är rejält närsynt i vanliga fall också. Jag lär väl bli halvblind om jag får ögondroppar. 😮

Men vad  gör man

[Blue_Lugia]
11/1/13, 7:54 PM
#228

Tack för ert stöd allihop! 😃❤️

karro1999
11/1/13, 11:51 PM
#229

Hoppas det går bra

tusstuss
11/3/13, 5:53 PM
#230

 PI-PIKA-CHU!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
karro1999
11/3/13, 8:46 PM
#231

#230😍

[Blue_Lugia]
11/4/13, 2:10 AM
#232

#230  Vad sött!

Mitchika
11/4/13, 11:49 AM
#233

#230 Åååh, det där är en av mina gamla favoriter från YouTube! 😃

Jag lyssnar ofta på en spellista av olika Pokémonlåtar när jag ritar Pokémon och den här finns alltid med. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilyz]
11/5/13, 3:24 PM
#234

Det är ju såklart inte roligt att vara sjuk… Men ärligt, slita stjärten av sig på jobbet eller ligga hemma i soffan iklädd onepiece och spela pokémon? Hmmmm not that bad 👍🤫

LajvKrattan
11/5/13, 3:42 PM
#235

#234 ONEPIECE!😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Lilyz]
11/5/13, 3:56 PM
#236

#235 Ja men är man sjuk så får man, eller? 😮

LajvKrattan
11/5/13, 4:18 PM
#237

#236 Klart man får! Jag har två stycken som jag brukar mysa runt i.😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
[Lilyz]
11/5/13, 4:28 PM
#238

#237 Haha vilken tur, kändes som att du skrattade åt mig 😃

Mitchika
11/5/13, 5:45 PM
#239

#234 Åh, snacka om att göra en eländig sjukdag till något mysigt! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
11/5/13, 6:17 PM
#240

Barapapa har tillbringat min lediga tid på sistone till att kolla på Anime och spelat pokemon x3

När jag får pengar nästa gång ska jag köpa en supersöt pikachu Kigurumi samt en Umbreon Kigurumi  😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
11/5/13, 7:19 PM
#241

#234 Låter verkligen jättemysigt, bara lite ostbågar också så vore det perfekt! 😇

#240 Åhh, jag vill också ha en Pikachu Kigurumi! 😍 
Vet du vart man kan hitta en till ett rimligt pris? 😊

molam
11/6/13, 12:22 AM
#242

Den jag har kollat på har jag räknat ut att det ska bli CA 150 spänn ^^ om inte priset gått upp nu, men tror inte det.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
11/9/13, 12:20 PM
#243

Nostalgiiiiiii. ; - ;

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
11/9/13, 12:26 PM
#244

#243 Jag älskar den filmen… 😍

Jag var bara tio år gammal när jag såg den första gången… jag kan inte fatta att tiden har gått så fort. Och att Pokémon har växt, utvecklats och kommit så långt sen dess. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Lilyz]
11/9/13, 12:30 PM
#245

#243 Bäääst!

tusstuss
11/9/13, 12:34 PM
#246

#244

Jag tror att jag var runt 5-6 år när jag såg filmen första gången, brukade hyra den från videobiljarden, men den var inte tillräckligt popualär för att få stanna, så det har gått typ 6 år sedan jag såg den senast. Och jaa, pokemon har verkligen kommit långt, men jag saknar tiden när alla sprang runt med sina DS på skolan och spelade… jag frågade en kille på skolan om han gillade pokemon, (han är en såndär kille som ÄLSKAR TV-spel) och han bara skrattade och gick där ifrån. Som tur är finns det EN kille som jag känner som fortfarande tycker att pokemon är kul.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Lilyz]
11/9/13, 12:46 PM
#247

#244 Jag var också tio år när den filmen kom, såg den på bio! Var verkligen hur coolt som helst Skrattar Det var jag och min bästa vän som båda var helt besatta av Pokémon… 

#246 På min tid var det mest Pokémon-kort som gällde men vi var några få som hade Pokémon-spel till Gameboy och Gameboy Color. Det var jag och ett gäng pojkar… Men vad gjorde det, vi hade askul med Pokémon-träffar och allt möjligt Skrattar

Idag spelar både jag och min sambo Pokémon, men bara i smyg 🤫

Mitchika
11/9/13, 12:59 PM
#248

#246 För mig var det precis som #247 beskriver det! 😃

Några få lyckligt lottade individer med Gameboy eller Gameboy Color som kunde spela spelen, övriga sprang runt med korten överallt. Jag var en av dom få lyckligt lottade och jag hade dessutom en linkkabel, så jag fick se mycket Pokémonaction tack vare det. 🙂

Härliga tider det… 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
11/9/13, 1:12 PM
#249

Jag var en sån som varken hade kort eller en spelkonsol, så fick nöja mig med att titta på andras kort och när dom spelade… Kom ihåg att jag var så avundsjuk på dom! Som tur var hade man ju i alla fall en del snälla vänner som kunde offra några av sina kort till mig. 😃

Sen när jag typ 11 år hade jag äntligen ett Nintendo DS och ett Pokémonspel, men då började nästan alla sluta spela det… Så fick nöja mig med att spela med min lillebrors kompis, men det var rätt kul det med! 👍

-Aida-
11/9/13, 1:16 PM
#250

Ja minns när jag fick mitt allra första gameboy color, den var gul precis som pokemon yellow, min syrrans Gameboy var röd som hennes röda version 😃Sen till julklapp fick vi en linkkabel, så vi kunde spela och byta tillsammans, vi var dom enda i grannskapet som hade en sån kabel, så vi hade mycket träffar med kompisar, bytte och spelade med varandra.

[Lilyz]
11/9/13, 1:29 PM
#251

#248 Ja shit vad man saknar den tiden! 

Jag fick min lila Gameboy Color och ett Pokémon Gold i julklapp och jag lovar att det var total lycka 😃 Min vän fick en grön Gameboy Color, Pokémon Silver och en Linkkabel! Så hans kabel användes flitigt av oss båda 🙂

Annons:
Mitchika
11/9/13, 1:43 PM
#252

#250 Åh, hade du också ett gult Gameboy Color med Pokémon Yellow? 😃

Det var mitt första egna Gameboy och mitt allra första egna Gameboyspel. Spelet snålade och sparade jag ihop till, medan mitt GBC var en julklapp. 🙂

#251 Herregud, ja! 😃

Jag minns den julen då min lillebror och jag fick varsitt exemplar av Pokémon Crystal i julklapp, första gången som man kunde välja att spela som tjej! Det var en härlig jul för oss, som var totalt okontaktbara för resten av julafton och jullovet. 😂

Men jag spelade inte Crystal lika mycket som jag spelade Pokémon Gold. Ett av dom bästa spelen någonsin, om du frågar mig. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Lilyz]
11/9/13, 1:55 PM
#253

#252 Ja Pokémon Gold är helt klart det bästa spelet 😃 Dessvärre har jag inte kvar varken min Gameboy eller mitt Gold men kommer aldrig glömma alla timmar vi haft tillsammans 😉

-Aida-
11/9/13, 2:02 PM
#254

#252 Jag hade aldrig pokemon silver eller gold, men jag önskade mig silver, fick de aldrig dock, jag bestämde mig för att spara ihop till de, tog så lång tid at gold och silver slutade sälja i butikerna, jag köpte crystal istället och var hel nöjd över de med eftersom jag fick min lugia i alla fall 😃

LajvKrattan
11/9/13, 4:42 PM
#255

Jag har fortfarande kvar mitt Pikachu-GBC som jag brukade spela Pokémon Crystal på.😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
11/11/13, 9:26 AM
#256

Jaha, då ska man orka kämpa sig till skolan senare idag för att göra ett musikprov, känns helt omöjligt just nu.. 😐

Mitchika
11/11/13, 2:43 PM
#257

#256 Musikprov…? 🤦‍♂️

Inte mitt favoritämne när det gäller prov… hur gick det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
11/11/13, 2:51 PM
#258

#257 Det är inte någon favorit hos mig heller.. Tror i alla fall det gick hyfsat bra, med tanke på vilken otroligt dålig dag jag haft. Teori i musik tycker jag är ändå helt okej, men när man ska spela instrument och sånt… 😞

Annons:
molam
11/11/13, 4:53 PM
#259

#258 men det är ju att spela instrument och sjunga som är kul =DD

 

Jag älskar musik, och allt som har med det ämnet att göra! ^^ Musiken är vad jag lever för =DDD Musik och såklart djuren och familjen ^^

Tjatar fortfarande på mamma och pappa om ett Trumset, men dom är inte helt på min sida xDD Dom tycker jag spelar bra men vill inte ha ett set i huset x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
11/11/13, 5:03 PM
#260

Nummer 300!

ps: jag kan inte räkna!

Gerbilles
11/11/13, 5:13 PM
#261

#259 Jag är precis tvärt om, tycker inte alls om att sjunga och spela instrument… Kan bero på att jag inte är särskilt bra på något av det! 😂

molam
11/11/13, 5:33 PM
#262

#261 Kan ju vara så, men alla är bra på sitt sätt! ^^ Jag tror nog att du är duktigt på nått instrument eller på att sjunga, men att du har intalat dig att du inte är det, och då blir det tråkigt ^^

Jag var så förr tyckte inte jag var bra på varken sjubnga eller nått instrument utan jag bara spelade för att klara kursen, tills jag kom upp i gymnasiet då berättade mer och mer folk för mig att jag var duktig på det jag gjorde, och då blev det roligare, och roligare! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tusstuss
11/11/13, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#263

Detta är svaret till en mattegåta vi fick i skolan. MOHAHAHA! >:D

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
11/11/13, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#264

Mattegåta nr 2 är löst. yaaay. x3

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
11/11/13, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#265

x3

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
[Blue_Lugia]
11/18/13, 6:16 PM
#266

Nu har jag varit hos ögonläkaren och det ser rätt illa ut med ögat…

Det var en näthinneavlossning och jag måste opereras förmodlingen denna vecka!!!!😮😮😭😭😭

Som sagt, jag hade mina onda aningar men samtidigt ett litet hopp om att det skulle vara något lindrigare. Ibland är livet bra orättvist och ibland drabbas man av sjukdommar/skador som bara skulle existera i ens värsta mardröm. 😡😡

Jaja det är som det är. Om det kan hindra mig från att bli blind på ögat så kan jag nog genomlida det…..😕

LajvKrattan
11/18/13, 7:23 PM
#267

#266 Stackars dig! Kaka?🎂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
11/18/13, 8:03 PM
#268

#267 Tack! Men det är bra nog…

Mitchika
11/19/13, 3:25 PM
#269

#266 Men herrejösses, att det var så illa! 😮

Jag lider så med dig, jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas för dig. 😕

Kommer ögat bli helt återställt av operationen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
11/19/13, 6:34 PM
#270

Vill bara uppdatera lite med att nu har jag en tid på tisdag kl. 10.00 eftersom läget var så pass "stabilt" och ont om tider att jag kunde vänta någon vecka.

#269  Ja det var fruktansvärt att få reda på det, men samtidigt så kom det inte som en chock eftersom jag misstänkte just Näthinneavlossning även om det är rätt ovanligt i unga år. Men min närsynthet spelar en stor roll i det hela…. Jag drog en nitlott.😢

Nu börjar jag låta tanken sjunka in.

Vågar inte hoppas på för mycket att ögat blir helt återställt, men det hoppas jag såklart! Handlar mycket om hur snabb vård man får och hur långt skadan har hunnit. I mitt fall har det suttit i ett bra tag, vilket ju är ett stort minus såklart, och det försvårar ju operationen. Har jag otur finns det en liten risk att synförsämringen blir bestående så det är jag ju lite orolig för. För vissa finns det ändå goda förutsättningar att det ska gå bra, men som sagt jag tror det hade varit bättre om jag fått komma in tidigt. Men nu är det som det är och jag får hoppas att jag har turen med mig och att jag inte får något "men" av det.

Gerbilles
11/23/13, 11:27 AM
#271

Hoppas allt går bra Blue_Lugia! Tycker så synd om dig.. 😕

Känns som det var jättelänge sen jag skrev något här på sajten vilket framför allt beror på att jag förlorade min älskade lilla Milo förra veckan… Nu tänker jag i alla fall bli mera aktiv igen! 😃

tusstuss
11/23/13, 2:25 PM
#272

Oh nooe! D: Den kommer att vifta sina nycklar mot oss!

ASSÅ WTF? 😂😂😂😂

Nog den fånigaste pokemon som någonsin uppfunnits!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Hallonsmurfen
11/23/13, 2:47 PM
#273

#272 Jag gillar den. Enda problemet är att den är lite för lik mina riktiga nycklar, den rymmer hela tiden. 🤔

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
11/23/13, 4:43 PM
#274

#271 Ånej, jag beklagar…! 😮😢

RIP, lilla Milo… 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
11/23/13, 5:22 PM
#275

#274 Allt gick så fort, från att han var jättepigg till att, ja.. Inte finnas mer. Ung var han också. 😭 

Men nu har han det förhoppningsvis jättebra i gerbilhimmelen där han kan mumsa på mandelflarn och gnaga på toarullar varje dag. 🌈

molam
11/23/13, 5:48 PM
#276

#271 Awww så ledsamt 😢

Vila I Frid Milo🌈❤️

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
11/24/13, 12:20 AM
#277

#271 Beklagar sorgen…😢😢 

Hoppas han har det bra nu.

Gerbilles
11/24/13, 5:38 PM
#278

#276 & #277 ❤️
Man måste verkligen ta vara på tiden med dom, för rätt var det är så är dom plötsligt bara borta. 

En lite gladare grej är att Cola kommer få nytt sällskap någon gång i början av januari. Då flyttar två småkillar hit, varav en kommer vara Colas brorsbarn. 🙂

[Blue_Lugia]
11/24/13, 11:19 PM
#279

#278 Vad roligt!! Hoppas dom ska trivas ihop!🙂

Annons:
Mitchika
11/24/13, 11:45 PM
#280

#278 Jag vet precis hur du känner. Jag är råttmänniska och råttor lever inte heller så länge, men man lär sig att värdera den korta tiden så mycket just därför. 

Åh, småttingar! Det är åtminstone en liten tröst i sorgen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/24/13, 11:46 PM
#281

#278 Tillägger också att jag vill gärna se bilder på småkillarna när dom väl kommer hem. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
11/24/13, 11:52 PM
#282

#278 Vad härligt att det snart kommer små sötnosar! ^^Vil väldigt gärna se bilder när det är dags😇

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
11/25/13, 7:46 PM
#283

#279 Det hoppas jag också! 😃

#280 Det är så synd att djur som gerbiler och råttor inte lever så länge, man fäster sig ju väldigt fort vid dom. 

Det ska bli väldigt kul, och precis som du säger en tröst i sorgen. Tror även Cola kommer bli glad, han längtar nog efter att ha någon att mysa med och putsa på. 👍

#282 Längtar sååå mycket! Ska bli jättekul! 😃

Bilder kan jag absolut visa när dom väl kommer. Gerbilungar är väldigt söta med sina stora bakben. 😍

[Blue_Lugia]
11/25/13, 8:04 PM
#284

Jaha,  i morgon bär det av till Örebro sjukhus.

På onsdag är det dags…. Tomt utan lilla hunden här hemma också som ju är bortlämnad.😕

Gerbilles
11/25/13, 8:10 PM
#285

#284 Lycka till eller vad man nu säger, hoppas i alla fall att allt kommer gå bra. 🙂

Mitchika
11/25/13, 8:15 PM
#286

#284 Vi håller alla tummar, tassar, klor och tår här hemma för att det ska gå bra för dig! 🙂🌺🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
molam
11/25/13, 10:01 PM
#287

#284 Här hemma hålls elva par tummar och 16 tassar för att det ska gå bra alla tusentals fiskar håller nog fenorna med ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
11/26/13, 7:05 AM
#288

# 285, # 286 och # 287 Tack så mycket! 🤗

[Blue_Lugia]
11/28/13, 8:06 PM
#289

I survived!! Ögat värker och skaver rejält just nu och nu börjar en jobbig vecka med ögondroppar och  skydd för ögat under natten.

Dock har läkaren förhoppnigar på att näthinnan ska börja fungera igen, så då får jag väl lita på honom…🙂

Mitchika
11/28/13, 8:20 PM
#290

#289 Åååh, vad skönt att höra att operationen gick bra! 😃🌺

Nu hoppas jag att ögat läker som det ska och förhoppningsvis blir helt återställt! 🙂

Det låter så hoppfullt, vad glad jag blir för din skull! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
12/4/13, 12:49 AM
#291

#290 Tack! Jag ska på återbesök och vissa symptom har börjat nu igen så jag hoppas inte att sjukdomen kommit tillbaka!😕 Helt återställt kan vi stryka direkt, det har läkarna i Örebro bekräftat att jag kommer aldrig att få tillbaka synskärpan jag hade innan eftersom gula fläcken är skadad. Så risken är stor att jag inte kommer kunna läsa mer på höger öga. Däremot kan dom stoppa att näthinnan lossnar ännu mer.

Den är ju som sagt på plats, men eftersom skuggan i synfältet har kommit tillbaka en aning så är det ju bra att dom tittar, även på andra ögat eftersom det finns en risk att det andra drabbas också, om än liten och jag hoppas jag slipper samma elände på det friska  ögat, för det är ju det enda jag kan läsa med…

Får se hur det gått helt enkelt.

molam
12/4/13, 12:53 AM
#292

Det lät inte så kul, hoppas på bra nyheter iaf

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
12/5/13, 3:59 AM
#293

Nu är återbesöket klart, och tyvärr bekräftade läkaren det jag misstänkt; näthinnan har börjat lossna igen…😕 Så jag är inte särskilt förvånad…

Eftersom det enda man kan göra när man har denna "sjukdom" är via kiriurgi så blir det förmodligen ytterligare en operation *Suckar*

Hon menade på att om man gått för länge kan det ibland inte räcka med  en operation.

Annons:
Gerbilles
12/5/13, 7:37 PM
#294

#293 Vad tråkigt att höra.. 😕 

Jag och Cola håller tummar och tassar på att den andra operationen lyckas bättre! 🌺

Gerbilles
12/6/13, 7:39 PM
#295

Jag har bytt användarnamn (Det är Agnes99 som talar) 😇

Hallonsmurfen
12/6/13, 7:44 PM
#296

#295 Välkommen till Pokémon iFokus Gerbilles. 🙂😂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
12/6/13, 8:32 PM
#297

#296 Tack, tack! Verkar vara en trevlig sajt, även om den också är lite… konstig. Pikachu och mikrovågsugnar… 🤔😂

molam
12/6/13, 9:09 PM
#298

Välkommen hit då Gerbilles x3 Jaa vi är en lite knäpp sajt men du kommer att älska den xDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
12/7/13, 1:19 PM
#299

#298 Tack hehe.. 😇

tusstuss
12/7/13, 1:36 PM
#300

Hej Gerbilles! Mitt jobb på sajten är att vara helt ***** insane, vara diktator, kalla mig själv för the queen of darkness, och rollspela villans helt randomly. 😃

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Upp till toppen
Annons: