Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2268 ggr
-Aida-
2013-08-23 10:53

Jag utmanar er :D

Att vara arbetslös är svårt när man inte kan fördriva tiden, här tänkte jag göra en utmaning som vem som helst får vara med på, när som helst, hur som helst, så länge reglerna följs 😃Ni är välkomna att skriva hur de går.

Jag har två utmaningar du får välja själv vilken du vill göra, det är också tillåtet att blanda mellan utmaning 1 och 2 om man inte har tillräckligt med pokemon.

Utmaning 1: Enbart använda legendariska/event pokemon
En event pokemon behöver inte vara legendarisk, så länge den kom från ett event så följer den reglerna.
Legendariska kan vara event pokemon eller de legends du fångat i tidigare spel. Valet är ditt!
En starter pokemon du börjar med för att starta spelet får inte användas

Utmaning 2: Enbart använda starter pokemon
De starter pokemon som räknas är alla pokemon man kan starta med inkluderar Pikachu från yellow versionen och Eevee.
Pikachu var inte ett val man blev mer påtvingad men de är fortfarande en starter pokemon från den versionen och eevee enbart för att "Gary" i dom första spelen fick börja med en eevee, så varför inte vi med 😉

Regler:
- Dör din pokemon behöver du inte radera den från spelet om du inte vill, du får inte använda den som just dog igen.
- När en pokemon dör så skaffa en ny för just den utmaningen du antagit som är en starter eller en legendarisk/event.
- Inga items får användas alls.
- Inga hold items får användas.
- Evolution items: Enbart stenar
- Level spelar ingen roll: Har du en lvl 100 och vill använda den så använd den, men den kommer ju inte lyssna på dig >: )

Rollspels regler för er som gillar att rollspela även jag, då följs dessa regler:
- Är din pokemon död så är den död, du får inte återuppliva den, men behöver inte radera den från spelet, du kan lägga den i datorn om du vill, skaffa en ny sen för just den utmaningen du antiagit.
- Inga items får användas i striderna, bara utanför då gäller dessa:
* Potions för att lindra skadorna som i tv serien.
* Berrys som helar status problem: Används också i tv serien.
- Hold items som får användas är de som ser ut som halsband eller halsdukar/band, som faktiskt är realistiskt att de använder.
- Evolution items: Enbart stenar.
- Dödar du en pokemon med flit enbart för att bli av med den så blir du en outlaw, du får välja en organisation att vara med i, eller om du startar en egen som andra utmanare kan gå med i, som också dödat pokemon >: (
- Level spelar ingen roll här med.

Annons:
Draken
2013-08-24 09:25
#1

Det här låter jätteroligt 😃 Jag är med 👍 Blir ett legendariskt-/ Event-team 👍

Är det något särskillt spel man skall använda, eller går det med vilket som helst ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2013-08-24 09:54
#2

du kan använda vilket spel som helst, bara du tycker de är roligt 😃

Jag ska nog välja Platinum, så fort jag snott tillbaka de från min syster 😂

molam
2013-08-24 16:54
#3

Funderar på att köra ett team med Legendariska/event pokemon jag med på soul silver bara för att slå ner mamma i skoskaften >=D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-08-24 18:56
#4

Jag tror det blir legendariska-/ event-pokemon på HeartGold :) Låt mig fundera en stund ;)

Skall vi berätta här hur det går, vilket party man har och hur det går under spelet, i den här tråden, eller skall vi starta egna  ??

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2013-08-25 00:12
#5

Ni kan skriva i den här vad ni nu vill berätta för intressant 🙂
Det är nu bestämt iallafall att jag ska spela Diamond, mitt platinum va upptaget. Jag ska nog också välja legendariska/event, får kolla igenom min kära dator vilka pokemon jag har att spela med 🙂

Draken
2013-08-25 16:55
#6

Det blir HeartGold, med legendariska och event-pokemon :) Jag har ju den turen att jag köper fulladdade spel från amerika, och där finns alla pokemon, både legendariska, event och de vanliga från alla spelen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2013-08-27 08:25
#7

Det blev inte HeartGold, utan det blev mitt Platinum istället ;) Mitt team är vald och de har börjat kämpa på. Lägger upp lite mer info under dagen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-08-27 08:47
#8

Bidde SoulSilver för mig ni ska strax få veta vilket team ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-09-04 10:24
#9

Jag har svårt attbestämma mig, men jag flyttade tillbaka mitt team till heartGold, så nu har jag kommit en bit på det ;)

Jag är i Azalea town, och tänkte ta gymet nu snart :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2013-09-10 08:50
#10

Jag har inte ens kunnat starta för jag glömde att jag bara hade en konsol den andra har jag lånat ut :(

Upp till toppen
Annons: