Annons:
Etikettpokemon-prylar-gosedjur-etc
Läst 2907 ggr
jossa5
2013-08-31 16:35

Lycka för 20 kr!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Överraskningen jag fick när jag var på Ica Maxi idag! Dom har ju såna där bollmaskiner, och det är ju nästan aldrig något roligt i dom. Och dyr är dom, hela 20 kr! Men idag kunde jag inte låta bli att köpa en boll! Måste nog tillbaka och köpa några fler med. 😍

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
Mitchika
2013-08-31 16:59
#1

Wow, jag vill ha! 😍KärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

jossa5
2013-08-31 17:10
#2

#1 Säg bara till (och skicka pengar) så kan jag gå å köpa ett gäng bollar åt dig ^^

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Mitchika
2013-08-31 17:33
#3

#2 Om jag hade pengarna… jag är så pank nu när jag har hållit på att behandla ett sjukt marsvin i tre veckor att jag får skrapa för att få ihop pengar till mat åt mig själv. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

jossa5
2013-08-31 17:38
#4

#3 Oh, då är det inte lätt. Djuren måste ju gå först, helt klart! Hoppas marsvinet blir piggare iaf!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Mitchika
2013-08-31 17:44
#5

#4 Det ser lite hoppfullt ut i alla fall och verkar gå åt rätt håll, även om han fortfarande inte går upp i vikt. 🙂

Veterinären ger mig en hel del hopp och pepp, för att han själv är så pass pigg och vill kämpa. Så vi fortsätter tills han visar att han inte vill eller orkar mer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-08-31 18:09
#6

Åh, supersöt! 😍 Får hoppas att jag kan få tag på en liten pikachu när vi är på Ica Maxi nästa gång. 😃

Sist jag köpte från en sån där maskin fick jag en jätteful Cherubi. Hela den var grön, alltså kroppen också! 😕 

#5 Hoppas allt går bra med det lilla marsvinet och att han kryar på sig. 🙂

Annons:
Mitchika
2013-08-31 18:13
#7

#6 Det kanske var en omogen Cherubi…? 😃

Tack så mycket! Jag kämpar på här hemma med honom så gott det går. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
2013-08-31 18:40
#8

#7 Ja men, det kanske är därför! Dom plockade stackarn alldeles för tidigt … 😛

molam
2013-09-01 11:04
#9

Awww nu måste man ju till maxi och se om man kan få tag på en!😍

#3 Hoppas att marsvinet blir bra igen och att han går upp i vikt som han ska 🤗

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mindmusic
2013-09-02 04:58
#10

#5 Vad brukar han få?

Jag har stöd/extra matat med morotspure när vissa av mina marsvin behövt lite extra vikt.

Man kan köpa luckan här också *w;* dock en del dyrare tyvärr xP

http://www.storenvy.com/stores/41786-alpacasso-fandom-sales

mindmusic.deviantart.com

Mitchika
2013-09-02 06:52
#11

#10 Jag stödmatar honom med en blandning av critical care, vatten, krossade Oxbow-pellets, blåbärsdryck och vad än jag kan få tillräckligt vattnigt att kunna ge via sprutan. 

Igår försökte han äta maskrosblad, men han verkade ha lite problem med just det. Gurka kunde han däremot äta. Så jag ska till veterinären idag och kolla upp tänderna och munnen ordentligt. 

Morotspure, brukar det vara socker i det? Det är absolut ett bra extra alternativ, tack så mycket för förslaget!!  🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

jossa5
2013-09-02 07:33
#12

#11 Kanske går att göra egen morotspure om du inte vill ha socker i? Koka morötter och sedan mixa sönder.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Mindmusic
2013-09-03 16:43
#13

#11 Som #12 sa, brukar bara hacka upp en morot i små bitar, koka tills den blir lagom mjuk och sedan mixa med stavmixer :3 Kan ju alltid ha lite extra c-vitamin (Askorbinsyra) i om han inte viljat äta mycket annat.

Brukar vara som godis tycker marsvinen :3

mindmusic.deviantart.com

Annons:
Mitchika
2013-09-03 17:47
#14

#13 Mitt marsvin har ledsnat på stödmatning i all form nu och slåss med mig som om det gällde livet vid varje stödmatning, oavsett vad jag har i sprutan… kan han så spottar han ut det också. 

Jag är glad över att han har så mycket energi och styrka, men han går snart under 800 gram i vikt… 

Jag kommer testa att göra lite hemmagjord morotspuré efter middagen och hoppas att det går hem bättre. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-09-07 21:38
#15

#14 jag känner igen det där med att att inte äta, det har hänt min storasysters marsvin, han åt inte ens morotspure, vi var tvungna att avliva honom😕hoppas allt går bra med ditt marsvin

jossa5
2013-09-07 21:51
#16

#14 Hoppas verkligen att det går bra med ditt marsvin!

Köpte en till pokeboll igår. Fick samma som den första. -.- Så den första som hojtar kan få en present på posten nån dag i veckan. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Mitchika
2013-09-08 15:39
#17

#15 & #16 Tack så mycket! Han kämpar på fortfarande. Jag håller honom stabil i vikt med stödmatning. Morotspuren var en jättebra idé och en god variation för honom med critical care så det uppskattade både han och jag. 🙂

Han går på Metacam för att slippa ha ont och det ger bra effekt. Han är fortfarande för mager, men han äter lite på egen hand och han är pigg och leker med tjejerna. Det blir veterinären igen på måndag, sista chansen. Vi kan ha hittat vad som är fel, nu gäller det bara för honom att klara av ett sista ingrepp. Han är så pass livsglad, stark och så mycket glöd i ögonen att jag tror det är värt ett sista försök. Samtidigt lär vi få fixa till hans tänder, då han inte ätit ordentligt och jag misstänker att dom kan vara på väg att bli för långa. 

Blir det inte bättre av det här ingreppet så får vi ge upp..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

karro1999
2013-09-15 14:03
#18

#17 Hoppas han mår bättre snart

Upp till toppen
Annons: