Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1169 ggr
molam
9/3/13, 11:07 AM

Helt totalt OT

Hittade denna texten på en annan iFokus sajt, fick tårar i ögonen när jag läste, men de är väldigt väldigt OT

En bonde hade några valpar som han måste sälja, han målade en skylt med texten:
4 valpar till salu och satte upp den på gärdet.
Medan han höll på med det, så kände han någon som tog tag i hans jacka. Han vände sig om och såg in i ögonen på en liten pojke.

” Ursäkta ” sa pojken, ”jag vill gärna köpa en av valparna”.

”Javisst” sa bonden medan han torkade svetten ur pannan. ”Dom här valparna har en fin stamtavla och föräldrarna är väldigt dyra”..

Pojken slog ner blicken ett ögonblick, så grävde han djupt i fickan och drog upp en handfull med småmynt och sa,

”jag har 2 kronor räcker det”?
”Vi kan väl gå till inhägnaden och titta på valparna” sa bonden och visslade på dom.
"Kom Dolly”, ropade han och tiken kom springande med dom fyra valparna efter sig.
Den lille pojken pressade ansiktet mot nätet, tittade ivrigt. När valparna närmade sig fick pojken se ytterligare en valp, mindre än de andra som chanslöst försökte följa efter de andra snabbare valparna.

” Den vill jag ha” sa pojken och pekade på den lille eftersläntraren.
Bonden satte sig på knä bredvid pojken och sa
” lille pojk, den vill du väl inte ha, han kommer aldrig att klara av att springa och leka som dom andra valparna”.
Den lille pojken gick en bit ifrån inhägnaden, böjde sig ner och kavlade upp byxbenet. Då såg bonden att pojken hade stålskenor på sidorna av benet och fäst i en specialgjord sko.
” Du förstår”, sa pojken och tittade upp på bonden, ”jag springer inte heller så bra och han där förstår säkert”.
Bonden fick tårar i ögonen, böjde sig ner och plockade upp den lille valpen. Försiktigt la han den i pojkens famn.
”Hur mycket kostar den?” frågade pojken.
”Ingenting” svarade bonden, ” Du förstår, ingen behöver betala för äkta kärlek”. ❤️

Kan läsa den hur mycket som helst men får bara mer och mer tårar i ögonen ju mer jag läser den

Ta bort den om ni vill, ville bara att andra skulle få läsa ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
9/3/13, 2:57 PM
#1

Jag har läst den här historien många gånger genom åren på olika platser, på både svenska och engelska, men den är lika vacker och rörande varje gång. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
9/3/13, 3:12 PM
#2

😕😭😕😐🙂😃

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Gerbilles
9/3/13, 5:19 PM
#3

Åhh ryser … Jättevackert! ❤️

karro1999
9/7/13, 9:40 PM
#4

jag ryser och har tårar i ögonen på ett bra sätt den är ju så fin

Upp till toppen
Annons: