Annons:
Etikettövrigt
Läst 2372 ggr
[RedHood]
2013-09-10 16:21

Ny men har fråga!

Hej!
Jag är ett Pokémon-fan av äldre dar. Jag kollade mycket när serien gick på tv när jag var yngre men sedan fick min sambo ett Gameboy Color av mig då han hade Pokémon röd och crystal redan innan och efter jag testade det så var jag fast. Fick även ett egen Color samt Pokémon gul efter det 😊
Men i alla fall… nu är det så att jag har ganska mycket pengar sedan jag jobbade i somras och jag har funderingar på att kanske köpa det nya Nintendo 3DS XL (det blåa) samt Pokémon X. Alltså förhandsboka det.
Då är min fråga, tror ni att det är värt det? Jag känner mig jätte taggad men vill ha lite åsikter och vad ni tycker om det.

Tack på förhand! 😃(visste inte i vilken kategori jag ska lägga denna tråd)

Annons:
molam
2013-09-10 17:21
#1

Jag tror det är värt det! Det är ju helt nytt allt kommer att vara helt nytt vi har ju 3 XL sen innan men även om man inte gillar just pokemon X elr Y så finns det ju alltid andra roliga Spel till DS

Mrn jag tycker verkligen det är värt det jag har en känsla av att det här nya kommer vara skitkul!^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[RedHood]
2013-09-10 17:45
#2

#1 Va bra! Räknade ut att sammanlagt med den som jag länkade samt X då så kostar det 2100 och det tycker jag är värt det! Har ju pengarna haha 😃

Draken
2013-09-10 17:58
#3

Jag tyckerabsolut du skall göra det 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[RedHood]
2013-09-10 18:01
#4

#3 😃
Jag ska överväga lite vad jag MÅSTE köpa för mina pengar men det är väldigt stor chans att jag köper det! 😊

Hallonsmurfen
2013-09-10 19:24
#5

Vilken härlig situation att vara i. 😃

Jag hade absolut köpt, innan man hinner ändra sig liksom. 😉

Varmt välkommen hit förresten! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

[RedHood]
2013-09-10 22:34
#6

#5 Jag har "bara" två saker jag måste göra och det är att äntligen boka in så jag kan få ryggmassage och investera i lite kläder. Men om jag har ca 5600 just nu så borde det räcka 😃
Tack! Jag vet kanske inte så mycket som många andra här men jag försöker!

Annons:
Mitchika
2013-09-10 22:49
#7

Varmt välkommen till sajten, hoppas du kommer att trivas! 🙂

Jag är också ett Pokémon-fan från dom äldre dagarna. Jag minns när Pokémon Yellow släpptes och kämpade livet ur mig för att få ihop pengarna till både det och ett Gameboy Color så att jag kunde spela. 😃

Personligen tycker jag att det hade varit värt det. Om inte annat så för att äga en 3DS och ha en bärbar konsol som har väldigt mycket spel som jag är intresserad av. 🙂

Alla vanliga DS-spel går också att spela på en 3DS, så då har man möjlighet att köpa dom äldre DS-spelen på köpet och även alla Pokémonspel som har släppts till det. 🙂

Men det är bara du som kan avgöra det i slutändan. Som både Pokémon-fan och fan till flera av Nintendos olika spelserier så vore det solklart värt det för mig. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[RedHood]
2013-09-10 23:06
#8

#7 Tack så mycket! 😃
Jag visste inte att man kunde spela de äldre DS-spelen på 3DS! Men jag skulle uppskatta något jag inte är kopplad till om man säger så.
Jo, jag känner för varje dag att det nog kommer bli det! 😊

Just det, kan även säga att min hamster heter Mewtwo 😃

Mitchika
2013-09-10 23:40
#9

#8 En hamster som heter Mewtwo? Awwww, vad gulligt…! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
2013-09-11 07:36
#10

Redhood: Glömde helt bort att säga välkommen, så jag säger det nu :)

Varmt välkommen hit, och hoppas du skall trivas bra med oss.

Och apropå äldre generations spelare, kan jag avslöja att jag förmodligen hör till föräldragenerationen av medlemmarna här inne ;) Har själv 2 ungdomar som spelar, och vi brukar mötas och ha skoj på spelen :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ellociraptor
2013-09-11 10:48
#11

Köp det! Jag har spelen från alla generationer, men spelade väldigt casual från gen 2 och framåt. Black köpte jag dock på releasedagen, och förutom att spelet var kul så var det asroligt att vara med i "fandomen" så att säga. Jag breedade fram starters och hade give-aways via wifi bland annat…. det var en helt annan grej att spela *samtidigt* som alla andra gjorde det och snacka med folk online och grejer.

Så, jag tycker du ska köpa det. ;) Hör också till den äldre generationen, minns t ex att jag köpte Silver på releasedagen (för mina egna pengar, snacka om att jag var stolt då!).

Linda3046
2013-09-11 12:36
#12

Jag ska erkänna att jag inte är någon stor gamer, utan spelar mest pokémon-spelen även om något annat spel kan slinka ner ibland så för mig hade det absolut varit värt det :P 

Men har du bara spelat spelen till gameboy kommer det vara mycket nytt, men det låter ju ändå som du är intresserad. Du kan ju alltid vänta lite och se vad spelet får för recensioner om du är osäker, men dom "riktiga" pokémonspelen brukar hålla bra kvalité :) Sen som sagt har du ju även möjlighet att spela alla spel som finns till DS också.

[RedHood]
2013-09-11 12:42
#13

#10 Tack! Jag tror jag kommer trivas! 🙂 Va mysigt att du kan spela med dina ungdomar! Och att de uppskattar det lika mycket som du gör! 😃

#11 #12 Jag tror verkligen jag kommer köpa det! Ska leta vidare med information men det lutar verkligen åt det hållet att jag köper det. Min sambo har fixat det till datorn tidigare, för några månader sedan, och även för honom som verkligen är en Pokémonfantast så var det nytt och han tyckte det var konstigt men väldigt roligt! Minns dock inte vilket av de han hade laddat ner 🙂

Annons:
Gerbilles
2013-09-11 18:50
#14

Köp! 🤪

Det hade i alla fall jag gjort, pokémonspelen är superroliga och det finns ju massa andra rolig spela till DS/3DS. Tycker att X och Y verkar helt awesome, längtar som bara den till dom släpps. 😃

Varmt välkommen till sajten! 🙂

[RedHood]
2013-09-12 08:45
#15

#14 Tack! 😃
Jag ska nog hem och förhandsboka sen! 😊

Draken
2013-09-12 13:06
#16

#13

  Jo, det är riktigt roligt. De gillar det och jag gillar det 😃 fast, vad de gillar mest med att spela med mig är att deras team slår ner mina i skoskaften tror jag. I synnerhet min dotter (Molam) är duktig att slå ner mitt team 🤦‍♂️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-09-12 13:16
#17

#16 för du tar så dåliga team 😇😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-09-12 13:21
#18

😡😡 Detr spelar ingen roll vilket team jag tar, du slår ner mig i skoskaften iaf.

Skulle vi mötas med mitt legendariska team på SoulSilver, och du använda dina Eevesar, så skulle du slå mig ändå 😭

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2013-09-12 14:04
#19

#18 Ja men Eeveehundarna är ju awesome ju! dom slår ner allt x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2013-09-12 19:22
#20

Jo tack, jag har märkt det. Men nu har vi hamnat ordentligt OT, dags att lägga av nu. Det var inte det den här tråden handlade om

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[RedHood]
2013-09-13 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#8 Förlåt såg inte din kommentar förrän nu! Ja, hon heter Mewtwo för för mig är hon unik och ovanlig 😊

Mitchika
2013-09-13 23:04
#22

#21 Åh gud, så fin! 😍

Hon får mig att tänka på min hamster Toboe som jag hade som barn. Så underbara djur. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[RedHood]
2013-09-13 23:14
#23

#22 Ja, de är helt underbara 😊

Förresten jag hade ju tänk att förhandsboka den blåa men när jag kollade min ekonomi så blev det lite för mycket så vet ni vart det är relativt billigt om man säger så och man förhoppningsvis får med laddare? 🙂

[RedHood]
2013-09-14 16:06
#24

Åh jag är så lycklig. Vi fick förbi Elgiganten idag bara för att kolla in. Slutade med att jag köpte ett 3DS XL samt Luigi's Mansion 2 för att kunna spela det. Även laddare. Jag grät när vi kom ut till och med. Jag har aldrig unnat mig något såhär stort åhhhh! Då blir det att antingen förhandsboka Pokémon X snart eller vänta tills det kommit ut i affärerna. JAG ÄR SÅ LYCKLIG! Väntar just nu på att det ska laddas klart i 3 timmar 😮

Draken
2013-09-14 18:30
#25

Härligt 😃 Du kommer inte att ångra dig 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[RedHood]
2013-09-14 18:31
#26

#25 Det är inte ens klart än 😭 Längtar så fruktansvärt mycket till att de ska vara klart. Som du säger, jag kommer inte ångra mig 😊

Gerbilles
2013-09-14 18:34
#27

Åh va roligt, min lillebror har Luigi's Mansion 2 och det verkar vara sååå kul! 😃

Vilken färg köpte du? 😇

Annons:
[RedHood]
2013-09-14 20:31
#28

Det är färdigladdat!
#27 HELT UNDERBART! Kan dock erkänna att jag inte har spelat 1an men sambon sa att det var roligt :3 Jag köpte ett blå-svart, min favoritfärg 😊 Är så glad just nu att jag håller på att spricka. Kan verkligen rekommendera både Luigi's Mansion 2 och 3DS XL till alla. Helt underbart!

Upp till toppen
Annons: