Annons:
Etikettövrigt
Läst 1282 ggr
jossa5
10/9/13, 11:26 AM

Spela Pkmn X på Nds?

Hej,

Har inte alls någon koll, men tänkte höra om ni vet. Kan man spela X och Y på vanlig NDS, eller måste man ha en 3ds för det? Är sjukt sugen på att köpa och spela, men vet inte om jag har råd med en 3ds nämligen. :/ Men kan man köra på nds så blir jag ju glad för det. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
LajvKrattan
10/9/13, 11:50 AM
#1

Nix. Det går inte. Kanske kan gå om du skaffar ett flashkort och en moddad variant men då får du nog räkna med en hel del lagg. Köp ett 3DS istället. 🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LajvKrattan
10/9/13, 11:51 AM
#2

Det finns en lösning! Det finns en speciell superbillig version av 3ds utan 3d som man inte kan vika på mitten. Jag tror att den kallas 2DS. Kolla på det! 👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Aida-
10/9/13, 12:06 PM
#3

du kan också kolla efter begagnade 3ds konsoller, som på blocket, de brukar vara billiga.

jossa5
10/9/13, 12:32 PM
#4

#2 Ja just det.. Såg den, fast fastnade inte riktigt.

#3 Ja, smart! Tänkte jag inte på. Tack för tipset! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

-Aida-
10/9/13, 12:58 PM
#5

#4 Spelbutiker brukar också sälja begagnade 3ds konsoller men dom kostar lite mer än att köpa från privatperson. Vissa internet shoppar som säljer spel kan också sälja konsolerna begagnat.
Tradera kan ha billiga också och ebay, men då måste man va noga med att de är en EU konsol man köper, för alla konsolerna och spelen är låsta, så ett spel från USA går inte att spela på en konsol från EU.

DaniPoo
10/25/13, 4:01 PM
#6

#1 Även med flashkort så kan du inte köra pokemon X eller Y på en NDS. 3DS må va estetiskt lik NDS men 3DS har en nyare ARM processor så det är en helt annan architektur. Samt att inga komponenter i en 3DS är dem samma i en NDS. Jag har för min att NDS kör ARM7 av något slag och 3DS kör ARM11 med förmåga att viritualisera ARM7. Men det finns inte någonmöjlighet att ARM7 ska kunna viritualisera ARM11 :)

Annons:
LajvKrattan
10/25/13, 5:21 PM
#7

#6 Jag har också insett det. Ingen har lyckats emulera 3DS ännu, så förslaget var ju kört från början. 😂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Upp till toppen
Annons: