Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1624 ggr
RandomBrud
2013-10-15 02:33

Pokemon Origin

Visste ni att det kommit ut en helt ny pokemonserie? Den heter Pokemon Origin och man följer Red i hans kamp att samla alla pokemon. Det är en animeserie, och började sända nyligen så den finns bara på japanska med engelsk text änsålänge.. Någon mer som har sett det? Vad tyckte ni? Personligen tyckte jag det var lite irriterande att dom har baserat den på de första gameboyspelen som kom ut (Red, Blue, Yellow). Men bortsett från det är det faktiskt mycket intressantare och bättre gjort än originalet med Ash, Brock och Misty!

Annons:
Mitchika
2013-10-15 02:44
#1

Det finns en hel tråd om den animespecialen här: 

http://pokemon.ifokus.se/discussions/520f5989ce12c46e1a00045d-pokmon-the-origin-animespecial?discussions-3

Det är tyvärr ingen serie, utan bara en animespecial som delades upp i fyra avsnitt. Lite nostalgi nu när Pokémon har funnits så länge och så många spel och generationer har kommit ut. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

DenSomUndrarMycket
2013-12-07 00:23
#2

Wow, det är en kanonidé!

Crazy people don´t know they are crazy
I know I am crazy therefore I am not crazy.
Isn´t that crazy?

[Marowak17]
2013-12-07 09:08
#3

Det finns(eller har funnits) med engelskt tal på pokemon.com/tv :) Kan hända att episoderna är borttagna nu men fanns där från 15 november och frammåt :) Jag hann i alla fall se dem med engelskt tal och det var helt okej!

DaniPoo
2013-12-12 17:42
#4

Jag älskade Pokemon The Origin.
Den är riktad mot oss som spelade dem första spelen och är därför mörkare och mer "realistisk" än TV serien och följer handlingen från spelen bättre. Bara det faktumet att pokemon inte säger sina namn utan istället ryter och gör djuraktiga läten är en förbättring enligt mig.

Visst den är mycket hemskare och mycket mindre barnvänlig än TV serien, men den följer storyn mycket bättre

Red och Green är dom ursprungliga namnen för de japanska karaktärerna.
Pokemon "Red & Green" kom ut samtidigt i Japan och sen släpptes pokemon Blue senare som var en förbättrad version "Red & Green".

Utanför japan så fick vi i stort sätt två versioner av japanska "pokemon Blue", dem spelen kom att heta pokemon "Red & Blue".

I mangan så fick Green heta Blue och en ny kvinlig karaktär fick heta Green. Hon blev senare Spelbar i Pokemon Leafgreen och Firered till Gameboy Advance.

Men Red och Green är fortfarande dem ursprungliga namnen. ;)

DaniPoo
2013-12-12 18:00
#5

Kan ha fel angående den kvinliga karaktären.
Enligt Serebii.net är det
Red (Huvudkaratär)
Green (Rival)
Blue (Kvinlig karatär)
http://www.serebii.net/manga/characters/blue.shtml

Enligt pokemon.wikia.com
Red (Huvudkaratär)
Blue (Rival)
Green (Kvinlig karatär)
http://pokemon.wikia.com/wiki/Green_(Adventures

Jag gissar att det är såhär.
I japan gäller detta
Red (Huvudkaratär)
Green (Rival)
Blue (Kvinlig karatär)

utanför japan
Red (Huvudkaratär)
Blue (Rival)
Green (Kvinlig karatär)

Upp till toppen
Annons: