Annons:
Etikettpokemon-animen-och-filmerna
Läst 1616 ggr
tusstuss
2013-10-15 20:11

Dumma mamma. T_T

Jag satt och kollade på "The orgin" I köket, avsnitt 2. Tittar man noga på 02:25 så kan man se en vit hand på Red's axel. Jag visade pappa, och mamma sa: "Men sluta titta på läskiga filmer! Du kommer bara att få sömnproblem då." Jag sa: "Men mamma, det är ju POKEMON. Pokemon kan inte vara det minsta läskigt."  då tittade mamma lite surt på mig och sa: "Jaha, det ska jag säga till dig när du ligger i sängen i natt och inte kan sova." Så nu om mamma ser att jag fortsätter att jag tittar på serien, kannske hon kommer förbjuda mig att titta på den! D: Vad ska jag säga till henne om hon säger att jag inte får fortsätts att kolla? ; - ;

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
-Aida-
2013-10-15 20:55
#1

Är de inte ditt val om du vill få mardrömmar eller inte? De är väl bara kul om man drömmer om pokemon oavsett om de är mardrömmar eller bra drömmar 😛

tusstuss
2013-10-15 21:08
#2

#1 Jag vet! D: Jag är dessutom inte någon person som får särskilt mycket mardrömmar av sådant. Jag har försökt att säga det till mamma, men hon lyssnar inte! ; - ;

Portal Is Love, Portal Is Life.

-Aida-
2013-10-15 21:23
#3

Om pokemon är läskigt så förstår inte jag att man visar barn Disney filmer för dom är faktiskt läskiga som i Hercules när han hoppar ner i nån grej som gör att han blir super gammal och ska rädda den där tjejen, den delen tycker jag är super läskig 😭

tusstuss
2013-10-15 21:29
#4

Förut så sa mamma: "Det är bra att du tittar på pokemon, och inte på en massa andra våld-serier som en massa andra ungar i din ålder gör." Men nu verkar hon ändrat sig totalt! Om mamma nu säger attjag inte får titta på pokemon, så får jag väl be pappa prata meed henne. Och jag håller med dig om att om pokemon nu är så läskigt, så fattar jag iinte hur hon kunde ha köpt "Coraline" och "Spirited away" till mig. ._. Jag fattar inte hur hon tänker ibland.

Portal Is Love, Portal Is Life.

-Aida-
2013-10-15 22:16
#5

Spirited Away och Caroline är ju jätte läskiga, bra filmer men riktigt läskiga, i pokemon origins så tycker jag att de är lite mer våld än i den riktiga serien men de är ju inte mycket alls

Mitchika
2013-10-15 22:36
#6

#5 Jag håller med, jag är jätteläskig. 😇😃

Skämt åsido så tycker jag inte att Pokémon är särskilt läskigt. Mina föräldrar var tvärtom och skällde ut mig och min bror för att vi tittade på ett meningslöst barnprogram som bara var fjantigt enligt dom. 😛

Om din mamma vill bråka om att du tittar på Pokémon så stå på dig. Låt henne titta på lite Pokémon och lite avsnitt med dig också, så ser hon nog att Pokémon inte är så läskigt och mardrömsframkallande som hon verkar tro. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: