Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 981 ggr
[Blue_Lugia]
10/16/13, 1:40 AM

Vad är friend safari?

Som rubriken lyder…

Verkar vara många pokémon i X och Y som man bara får tag på via det sättet…

Annons:
Linda3046
10/16/13, 11:06 AM
#1

Friend Safari är tillgängligt först när man klarat spelet och det är ett ställe där man kan fånga massa olika pokémon. Men man måste ha vänner registrerade på sitt DS för att kunna använda det. Varje vän tilldelar 2-3 pokémon (som jag förstått det så blir det 3 om man varit online samtidigt, och då låser man också upp möjligheten att fånga pokémon med sk "hidden abilitys".) av en speciell typ.

Det roligaste är att man kan fånga starters från både kanto och kalos, så man kan få dom i vilken pokéboll man vill. Dessutom har alla dessa pokémon minst 2 perfekta IVs om man vill få fram bra pokémon att köra i seriösa strider :)

[Blue_Lugia]
10/16/13, 4:31 PM
#2

Hm…lite smått besvikelse för mig som inte har trådlöst nätverk…😕

Är ju från stenåldern.😉Men jag har ändå lyckats fånga några pokémon som jag trodde var kört med för min del!

 Bla.  Sandile, Helioptile och Cubone!

Draken
10/16/13, 5:33 PM
#3

Jag har funderat över det här med att lägga till vänner på spelen. Är det någon som vet hur man gör ?? jag skulle vilja köra Friend safari, men har ingen asning om hur man "addar" vänner på spelet 😭

Förlåt att jag kapade din tråd Blue_Lugia 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
10/16/13, 5:59 PM
#4

#3 Vi har lite info om det i Friend Code-tråden, där Zolah och jag bytte Friend Codes. 🙂

Det är Friend Codes för själva 3DS:en, Zolah beskrev hur man gör det i tråden om jag inte minns fel. Glad

Min Friend Code står där, så det är bara att lägga till den och posta sin egen Friend Code, så lägger jag till den tillbaka och man kan förpesta och störa min tillvaro hur mycket man vill. 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Sandi92]
10/16/13, 7:27 PM
#5

Länk till friend code-tråden? Skulle gärna vilja adda fler.

Mitchika
10/16/13, 8:28 PM
#6

#5 Den finns här: 

http://pokemon.ifokus.se/discussions/511ff886d4ebea7545022994-friend-code-traden?discussions-3

Diskussionen om 3DS Friend Code finns längre ner och börjar vid #24. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: