Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1683 ggr
molam
2013-10-17 12:48

Pokémon Amie

Jag undrar om nån har någon vidare information om pokémon Amie?

Jag har hittills två pokemon som är fullt glada i pokémon Amie och flera gånger har jag sett typ "Chen read liz's mind and avoided the confure Ray" eller så har paralyzerade pokémon blivit Hleade utan min hjälp (har kollat Ability dom har inte Natural Cure) kan detta ha något att göra med att dom har 5 hjärtan i pokémon Amie eller har jag nån bug i spelet? eller har nån annan råkar ut för detta med sina pokemon?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
-Aida-
2013-10-17 13:45
#1

Pokemon amie gör att dina pokemon har en chans att heala sig själva om dom är paralyzerade eller göra Critical hits, dom kan också stanna på 1 hp även om dom skulle blivit besegrade eller undvika attacker, min charizard gör de hela tiden och han har 5 hjärtan, dom andra gör de också men inte lika ofta, dom har 2 till 4 hjärtan.
Ju bättre vänskap du har till dina pokemon desto bättre blir deras "prestanda" så de är ingen bugg alls 🙂

molam
2013-10-17 14:46
#2

Åh vad härligt, då ska ännu mer pokémon få 5 hjärtans band i Amie!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Ellociraptor
2013-10-17 15:56
#3

En av mina pokémon träffades av en super effective attack men fick en HP kvar pga kärlek till mig, sen träffades den av en till sådan attack OCH HADE ÅTERIGEN EN HP KVAR. Den tog ingen skada!! Det var cray cray. Älskar Pokémon Amie (även om det tog pinsamt lång tid för mig att fatta den ordvitsen…). :D

Galaxy86
2013-10-17 16:10
#4

Hur får man upp flera hjärtan?? har bara fått upp mat och leka.

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2013-10-17 16:16
#5

#3 Min charizard hade en liknande tillfälle mot snubben som jag aldrig minns, han skapade grejen man pratar i med folk xD
Charizard blev slagen av mega gyarados, då på grund av den stora kärleken till mig hamnade han på 1 hp, sen super crittade han för min skull, sen undvek han en sista attack av mega gyarados och vann striden 😂amie är de bästa dom kunde lagt in i spelet tycker jag, riktigt skojigt.

#4 Du klappar på dom, matar dom, spelar mini spelen, gör insikts uttryck, de tar ett tag att få upp fler hjärtan, ju bättre poffins du ger dom desto mer affection får dom och ökar sina hjärtan snabbare.
Om du matar med poffins så går enjoyment ner snabbt, om du spelar mini spelen i amie så går mat mätaren ner snabbt, men allt bidrar till mer hjärtan.

Linda3046
2013-10-17 16:28
#6

När jag maxat Amie brukar jag göra såhär: Klappa tills musiknoten kommer upp, tydligen har det ingen effekt efter det. Mata. Spela 1-2 minispel. Repeat :)

Annons:
LajvKrattan
2013-10-17 16:38
#7

#6 Har du satt gosandet i system?! 😮

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Ellociraptor
2013-10-17 17:58
#8

#5 Jag vet, det är så nice! Älskar det! :D

Galaxy86
2013-10-17 18:07
#9

Funkar det för er med att göra den övningen med face-nånting. Där man typ ska blunda, le mm.

Jag får det inte att  fungera för mig.  😕

Pokemon hundar och konst

LajvKrattan
2013-10-17 18:16
#10

Du kanske har för svagt ljus så att kameran inte kan identifiera ditt ansikte? 🤔

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Galaxy86
2013-10-17 18:22
#11

#10 ska testa ha inte tänkt på det.

Pokemon hundar och konst

-Aida-
2013-10-17 18:26
#12

#11 Jag har väldigt dåligt ljus i mitt rum och de funkar inte då, jag kan bara göra ansiktes uttrycken under en viss tid på dagen då de är som ljusast 😭Men de brukar inte vilja funka så värst super bra i alla fall, vissa uttryck som när man ska blinka med ett öga funkar inte alls för mig.

molam
2013-10-17 18:31
#13

Ögon blinkningen funkar heller inte för mig Y-Y och inte le superstort heller

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
2013-10-17 18:54
#14

#6 Vi har exakt samma system! 😃

Den metoden funkar jättebra och man kan enkelt maxa friendship på en eller flera Pokémon åt gången. 🙂

Eftersom jag körde Nuzlocke och ville ge mina Pokémon bästa möjliga odds så maxade jag alla hjärtan på varje ny Pokémon jag tog in i teamet. Det hjälpte, då det räddade Boss' liv från en super effective attack från Mega Gyarados och sedan även räddade Amon från en super effective attack från en annan Pokémon. (Det "småroliga" i det hela var att Boss och Amon nästan blev dödade av samma attack, Earthquake.) Hade det inte varit för Pokémon Amie så hade jag fått två förluster i min Nuzlocke Challenge. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
2013-10-17 20:34
#15

Underbart!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Linda3046
2013-10-17 23:20
#16

Jag älskar att man kan klappa sina pokémon under striden när dom lyckats slå ut en pokémon. Brukar göra det med min maxade Charizard 😍

Mitchika
2013-10-17 23:21
#17

#16 Kan man göra det avsiktligt? 😮

Jag trodde det var en random händelse…! Förskräckt

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Linda3046
2013-10-17 23:23
#18

Ja, om man petar på skärmen vid rätt tillfälle :D Trodde också det var oavsiktligt, men sen läste jag detta på serebii :)

-Aida-
2013-10-17 23:25
#19

har jag aldrig provat, det visste jag inte ens om, jag tycker dom borde lagt in en in game tutorial eller i alla fall instruktioner om amie och i alla fall att någon i spelet kan säga till att man kan använda den från början, för de missade jag helt totalt 😂

Mitchika
2013-10-17 23:31
#20

#18 Perfekt, det ska jag börja göra från och med nu! 😃

Tack för tipset! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Sandi92]
2013-10-18 01:41
#21

Tycker Pokémon Amie är tråkigt, men eftersom det verkar ha en del bra effekter så ska jag kanske använda det lite mer ändå.

Var/hur gör man det där med ansiktsuttryck/kameran?

-Aida-
2013-10-18 12:51
#22

#21 Du behöver mycket ljus, i nedre vänstra hörnet kommer de upp en smiley om du kan göra uttrycken, kan du inte försök rikta kameran så den kommer fram. Du kan börja spelet genom att göra ett valfritt uttryck som att vicka på huvudet åt höger eller vänster, sen är de bara att följa instruktionerna på skärmen.

[Blue_Lugia]
2013-10-19 02:16
#23

Tre av mina pokémon har fått två hjärtan redan!!👍

molam
2013-10-19 10:58
#24

Två har 5 hjärtan tre har fyra hjärta och en har 2 hjärtan ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Gerbilles
2013-10-19 16:16
#25

Älskar Pokémon Amie, tycker det är så mysigt. Att det dessutom har effekter i striderna är ett stort plus! 👍

Chester, Fawkes och Randy har fem hjärtan, Lillefot och Kricket har fyra hjärtan. 😍❤️

[Blue_Lugia]
2013-10-20 03:01
#26

Dom reagerar på ljud också! 😃

Upp till toppen
Annons: