Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 2884 ggr
Mitchika
11/15/13, 9:16 PM

Mitchika's Pokémon Y Wedlocke Challenge!

Nu har mitt Pokémon Y kommit och det är dags för mig att ge mig ut på ännu en spännande utmaning! Då Nuzlocke challenge inte var så utmanande för mig i Pokémon X så tänkte jag försöka mig på en Wedlocke challenge för första gången. 🙂

Jag kommer köra lite modifierade regler jämfört med Marriland's Wedlocke challenge, så här kommer: 

Mitchika's Pokémon Y HBT-Wedlocke Challenge! 

Regler: 

  1. Pokémon som svimmar räknas som döda
    Om en Pokémon svimmar så kommer den att släppas fri, inte boxas. 

  2. Jag får endast fånga den första godkända Pokémon i varje ny area
    Vid ojämnt antal Pokémon i partyt (1, 3 eller 5) så måste den vilda Pokémon jag möter vara av samma kön som den udda Pokémon jag har som inte har någon partner för att räknas som ett möte. Vid jämnt antal Pokémon är det första mötet som räknas. 
    Dubblettregeln: Pokémon jag redan har fångat räknas inte som ett möte

  3. Mina Pokémon är parade ihop och slåss i par
    Då detta är en HBT-variant av Wedlocken så kan endast två males eller två females vara ett par. Vid den lilla chansen för att en genderless fångas så kan den vara med antingen en male eller en female. (Eller en annan genderless) 
    Paren bestäms slumpmässigt beroende på fångstordning och kan inte ändras. Partnerskapet varar tills en av dom eller båda två dör. 
    I strid så får enbart det aktiva paret användas. Det är tillåtet att byta Pokémon i strid, men endast till sin aktiva Pokémons partner. Det är INTE tillåtet att byta till en Pokémon från ett annat par. 
    Om en Pokémon dör i strid så måste dess partner ut i striden och hämnas dess död. Den slåss då tills den antingen vinner striden eller dör med sin partner. Först när ett par har dött i en strid är det tillåtet att byta till ett annat par. 
    Om en Pokémon förlorar sin partner men överlever att hämnas dess död så kan han/hon få en ny partner, antingen hämtad från PC:n (reserver) eller fångad i det vilda. 

  4. Generation VI-regeln! 
    En regel jag själv satt dit för min utmanings skull. På grund av hur min Nuzlocke utspelade sig så fick jag inte särskilt många Pokémon från generation VI (enbart Fennekin och dess utvecklingar), vilket var rätt trist. Att spela med nya Pokémon som jag inte är van vid gör utmaningen svårare. Så vid varje ny area har jag tre försök på mig att möta en Pokémon från generation VI av rätt kön. Om den tredje inte är en Pokémon från generation VI, men har rätt kön så är det den jag måste fånga. Om den tredje Pokémon fortfarande inte är en Pokémon från generation VI och inte har rätt kön så är det nästa möte med Pokémon av rätt kön som gäller, oavsett vilken generation den kommer ifrån. 

Puh, det tror jag var reglerna som krävs för en Wedlocke! Smeknamnsregeln är så självklar i mitt fall, så den står inte med däruppe. Alla mina Pokémon kommer få smeknamn under resans gång. Så nu kör vi, antar jag! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
11/15/13, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Efter en hel del funderande på tränarskapandet så blev det här ledaren för Wedlocke-teamet! Eithan! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/15/13, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

😇😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/15/13, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu har Eithan fått sin allra första Pokémon, Bonsai! En liten Chespin male, som är Mild till naturen och väldigt envis och bestämd. 🙂

Dags för lite Super training innan Eithan och Bonsai ger sig av!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/15/13, 11:30 PM
#4

Bonsais Super Training tog ett tag att avsluta, men det hjälpte Eithan och Bonsai att komma närmare varandra! Sen var det dags för striden mot Shauna och hennes Frokie, som Bonsai nästan tog med ett slag. 

Nu måste Eithan bara lämna kärleksbrevet från professor Sycamore till sin mamma, så kan han sen ge sig ut och bli en Pokémontränare på allvar och fånga nästa Pokémon till utmaningen. 🙂

Bonsai, lvl 6

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
11/15/13, 11:40 PM
#5

Lycka till!

Mitchika
11/15/13, 11:42 PM
#6

#5 Tack! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
11/15/13, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Akatori, en Fletchling, fångades på Route 2! 😃

Han var väldigt ivrig och villig att gå med i teamet, då Bonsai inte behövde skada honom. Eithan kastade en Pokéboll och den lilla Fletchling blev fångad på direkten. Akatori är Lonely till naturen och lite tillbakadragen, men han är glad över att ha teamats upp med Bonsai! 

Bonsai är glad över att ha mött en ny kompis och stridskamrat i sin tur och nu är det dags för Super Training för lilla Akatori också, både för att göra honom starkare och för att gruppen ska lära känna varandra lite bättre och lära sig samarbeta. 🙂

Första paret är redo för ett förhoppningsvis långt samarbete! 

Bonsai, lvl 6 ❤️ Akatori, lvl 2

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/16/13, 1:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Det har inte blivit mycket spelat sen Eithan fångade Akatori, mest för att jag var upptagen med att rita den här bilden. 😃

Jag hoppas att Bonsai och Akatori får ett långvarigt samarbete och att ingenting händer någon av dom! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/16/13, 3:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Steve, en Weedle, fångades i Santalune Forest! 

Eithan använde upp sina tre chanser enligt Generation VI-regeln, men hittade ingen Pokémon från den generationen. Så sprang han, Bonsai och Akatori in i en female Weedle som likt Akatori enbart behövde en Pokéboll för att bli fångad, utan att skadas först. 🙂

Hon döptes till Steve och är Careful till naturen och lite småbusig av sig. Då hon inte har någon partner ännu så spenderar hon tiden sittandes på Eithans axel medan hon ser på när Bonsai och Akatori slåss och samarbetar för att hjälpa gruppen genom skogen. 

Shauna, som följer Eithan hack i häl, kommenterade hur otroligt söt och näpen Steve är. Steves respons var att sticka henne med en Poison Sting. Tursamt nog för Shauna så hade hon Antidotes med sig, men hon håller sig på rejält avstånd från Steve nu. 

Bonsai, lvl 8 ❤️ Akatori, lvl 5
Steve, lvl 2

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Gerbilles
11/17/13, 2:00 PM
#10

Kul att se att du har kommit igång med din Wedlocke nu! Följer! 👍

Mitchika
11/17/13, 3:49 PM
#11

#10 Ja, nu har jag mitt Y och kan sätta igång på allvar när jag hinner spela. 🙂

Roligt att du följer! 😃🤗

Det kommer igång mer på allvar sen när hela teamet är redo. Just nu får inte Steve slåss då hon inte har någon partner, så allt hänger på Bonsai och Akatori fram tills Eithan når en ny route. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/17/13, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Alice. en Bunnelby, fångades på Route 3! 

Enligt Generation VI-regeln, hon blev tredje mötet. Även hon fångades utan att bli skadad och med en enda Pokéboll, förvirrande nog för Eithan. Ska fånga Pokémon vara så här enkelt…? 🤔

Bunnelby döptes till Alice och hon är Naughty till naturen och ganska envis. Hon och Steve blev kompisar på en gång och Eithan funderar på om det kan ha varit orsaken till att Alice fångades så enkelt. Hon kanske fick syn på Steve på avstånd och ville följa med gruppen? 

Så nu har Steve en partner att slåss med och kan börja träna för att hinna ikapp Bonsai och Akatori. 😃

Bonsai, lvl 10 ❤️ Akatori, lvl 9 Steve, lvl 2 ❤️ Alice, lvl 3

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
11/18/13, 1:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Självklart var jag tvungen att slänga ihop en liten bild på Steve och Alice ihop också. 😃

Dom blev en jättesöt duo och det verkar som om Steve har hittat en ny favoritplats att sitta på istället för Eithans axel. Men det här är en riktigt dålig kombination, om man tänker typmässigt. Hamnar dom två i en strid mot en Rock-type eller en Steel-type så kommer dom få problem… 

Låt oss hoppas att det inte händer och att dom klarar sig oskadda ihop! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
3/23/14, 10:56 AM
#14

Hur gick det för dig med spelandet? :)

Mitchika
3/23/14, 11:15 AM
#15

#14 Jag har inte hunnit spela så mycket mer, då jag har haft oerhört mycket att stå i dom senaste månaderna. Men jag tänker på den då och då och tänker återuppta den när jag känner att jag har lite tid över. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
3/23/14, 11:32 AM
#16

#13 Wut? Ground är ju supereffektivt mot både rock och steel. Alice kommer lära sig groundattacker långt innan du behöver oroa dig för några rock- eller steeltyper.🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
3/23/14, 11:40 AM
#17

#16 Ja, just det! Bunnelby är Normal-type men utvecklas till Diggersby som är Normal/Ground! Underbart, då kan Alice skydda Steve från både Rock och Fire-types utan problem. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
3/23/14, 12:10 PM
#18

Vad Söt Steve pch Alice är tillsammans! 😃 Mycket Charmig bild ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
3/23/14, 12:13 PM
#19

#18 Tack så mycket! 😃

Dom är en jättesöt duo, får försöka rita en ny bild sen när Steve är Beedrill också. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
3/23/14, 8:36 PM
#20

Jag beundrar att du vågar, jag vågar mig inte ens på en Nuzlocke-challenge på X eller Y 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Mitchika
3/24/14, 11:58 AM
#21

#20 Jag vill testa en svårare utmaning då jag inte förlorade en enda Pokémon i min Nuzlocke-challenge på Pokémon X. Utmaningen är vad som gör det så kul och spännande. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

leagm
3/24/14, 1:25 PM
#22

Jag måste bara fråga. Om du kör en Weddlock, ska man inte fånga par hela tiden. Alltså om man börjar med en hane så måste man fånga en hona, sen hane, sen hona osv. eller har jag bara missat en regel?

Mitchika
3/24/14, 1:47 PM
#23

#22 Nej, det är helt rätt! Det är så en vanlig Wedlocke funkar! 🙂

Men jag kör en HBT-Wedlocke! Det är samma regler, förutom att paren måste vara av samma kön. En hane får bara vara ihop med en annan hane och en hona får bara vara ihop med en annan hona. Det ger exakt samma svårigheter som en vanlig Wedlocke, med skillnaden att Pokémon istället ska vara i samkönade par. 🙂

Bonsai och Akatori är pojkar medan Steve och Alice är flickor. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

leagm
3/25/14, 10:11 PM
#24

#23 Men GUD va trevligt😃

Skulle också vilja köra sånna utmaningar men jag "vågar inte" starta om mitt spel😐

Mitchika
3/26/14, 1:06 PM
#25

#24 Jag startar inte heller om mitt spel om jag kan slippa, men jag skaffade ett exemplar av Pokémon Y som också behöver varvas och då tänkte jag passa på att köra en Wedlocke. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

leagm
3/27/14, 8:50 AM
#26

AHA!☝️ Men kul då😃 Hoppas det går bra.

Mitchika
1/19/16, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Från dammet reser vi oss, drygt två år senare! 😃

Jag övervägde att lägga ner min Wedlocke och starta en Egglocke istället, men allt jag behövde göra var att titta på dom här fyra i teamet igen med Eithan så kunde jag helt enkelt inte. Jag har redan fäst mig alldeles för mycket vid dom här fyra och bara att se dom igen fick mig att plocka upp en penna för första gången på… jag vet inte hur länge. 

Tidigare bilder i tråden ritade jag med datormusen, dom här ritade jag med ritplatta och penna. Jag har spelat lite som jag inte har uppdaterat i tråden, så Alice och Steve behövde en ny bild. Men jag valde att rita en helt ny teambild när jag ändå var på det humöret. 😃

Dock märks det att jag inte har plockat upp en penna på evigheter och vilket par jag hade mest fokus/passion när jag ritade. Dags för Wedlocken att fortsätta vidare! Här har ni en liten uppdatering på teamet: 

Bonsai (Chespin), lvl 12 ❤️ Akatori (Fletchling), lvl 11 Steve (Beedrill), lvl 10 ❤️ Alice (Bunnelby), lvl 10

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
1/19/16, 7:42 PM
#28

Vad har då hänt sen sist, förutom det uppenbara att Steve nu är en stor, ståtlig Beedrill? Eithan och teamet nådde Santalune City, där Eithans vänner väntade och ställde till med elände som jag fullständigt har glömt bort då det var för länge sen jag spelade. Allt jag minns är att det slutade med att Alice bet Tierno i foten för att han dansade för nära henne och Bonsai hade sönder Shaunas väska. 

Inget viktigt, med andra ord. Teamet levlades upp och fortsätter att tränas inför gymstriden, då första gymmet finns i den här staden. Fördelen med att inte ha spelat på ett par år? Jag har glömt exakt allt! 😃

Jag minns inte ens vad första gymledaren har för typ av Pokémon! Briljant, men det gör saker och ting helt klart mer utmanande. Nu ska Eithan och gänget ut på Route 22, en ny area och se om det går att fånga en ny team medlem där!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/19/16, 8:08 PM
#29

Pommac, en Litleo, fångades på Route 22! 

Jag är så glad och uppspelt över det, jag älskar Litleo! 😃😍
Efter att tre möten passerat enligt generation VI-regeln var jag beredd på att ge upp och få vilken Pokémon som helst i teamet. Den som dök upp då i det höga gräset var en Litleo! Kär

Eithan skickade ut Steve och Alice för att ta sig an den kaxiga lilla lejonpojken. Med Steve som fronten försökte Eithan fånga Litleo med en Great Ball som Alice plockade upp tidigare (älskar Pickup) utan att skada honom. Det funkade på Akatori, Steve och Alice, så varför inte? 

Tyvärr bröts den turen här och nu, Litleo bröt sig ut omedelbart och attackerade Steve med Ember. Eithan fick halvpanik och lät genast Alice ta fronten istället, som är mycket tåligare mot eld. Då hela teamet är så pass starka vågar Eithan inte låta Alice attackera, så han chansar på en Premier Ball han fick när han handlade Pokébollar tidigare. 

Premier Ball funkade direkt och Litleo var fångad! 😃
Jag är imponerad, Eithans Pokémon har inte behövt skada en enda av dom vilda Pokémon som han har fångat hittills. Skrattar

Litleo döptes till Pommac och han kommer inte användas i strid förrän han har fått en partner. Efter att ha hälsat på hela teamet och sett hur tajta paren är har Pommac blivit rejält uppspelt över sin framtida partner. 🙂

Bonsai, lvl 12 ❤️ Akatori, lvl 12

Steve, lvl 11 ❤️ Alice, lvl 11

Pommac, lvl 5

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/19/16, 9:34 PM
#30

Vad Mysigt! HAr vart sugen på en Wedlocke själv xD Nu blev jag mer suen efter att ha läst igenom denna igen xD Men får se vad det blir av Egglocken först xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
1/19/16, 9:53 PM
#31

#30 Jag blev sugen att fortsätta när jag såg hela teamet igen, så nu hoppas jag på att kunna köra igenom det helt. 😃

Pommac blev precis helt fulltränad, både Special Training och Pokémon Amie, så han och Eithan har max friendship. Det tar en evighet att fixa, men sen har man en pålitlig, vältränad Pokémon som kommer utvecklas åt det håll man vill. Klart värt ansträngningen. Nu behöver Pommac bara en partner! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/19/16, 10:45 PM
#32

Första gymmet, mot gymledare Viola! 

Snacka om att Eithan var nervös inför det här gymmet. Han var tvungen att välja ett par för att slåss mot gymledaren och det var inte det enklaste. Speciellt inte när den skumma personen i början av gymmet rapporterade att Viola använder Bug-types. Akatori är superstark mot Bugs, men Bonsai är svag mot dom. 

Alice är neutral mot det medan Steve är stark mot Bug-attacks, men skadar dom inte så mycket heller. Det var en stor risk och efter lite övervägande valde Eithan att låta Akatori och Bonsai ta gymledarstriden trots allt. Bonsai har Rollout, vilket funkar som reserv om Akatori skulle bli för skadad. 

Nervositeten inför gymmet var totalt obefogad. Bonsai besegrade alla tränarna i gymmet med Rollout utan problem. Akatori mötte Violas Pokémon och tog dom alla med Peck som en jäkla boss! 😃

Det var teamets första seger mot en gymledare! Alla är uppspelta som tusan, speciellt Pommac som längtar efter att få vara med i striderna. Nu bär resan vidare till en ny area och förhoppningsvis en partner åt Pommac! Skrattar

Bonsai, lvl 15 Hjärta Akatori, lvl 15

Steve, lvl 12 Hjärta Alice, lvl 12

Pommac, lvl 5

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/19/16, 11:05 PM
#33

Hoppas Söta Lilla Pommac får en bra partner!! ^^ Härligt att det gick så bra i gymmet! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
1/19/16, 11:10 PM
#34

Sprite, en Ralts, fångades på Route 4! 

Generation VI-regeln räckte inte för att hitta en partner ur den generationen åt Pommac. Däremot dök en Ralts-kille upp istället, till min förtjusning! Jag bara älskar Ralts! 😍

Eithan ville inte ta några risker och ville fånga den här garanterat och så snabbt som möjligt. Med Alice och Steve i täten använde Alice en Quick Attack på Ralts, som var i nivå 8 och enkelt kunde stå emot en sån attack. Med hälsan nere över  hälften kastade Eithan en Pokéboll och den lilla sötnosen var fångad. 😃

Han döptes till Sprite och Pommac ville genast ut och hälsa, överlycklig över att ha en partner att slåss med och knyta band till, precis som dom andra hade gjort. Äntligen kunde han få vara med i rampljuset också! Sprite hälsar blygt på alla i gänget och är snabb med att ty sig till Pommac för att ha någon att gömma sig bakom. Dom andra är så starka att han blir lite nervös.. 

Ni vet vad det här betyder!? Fullt team! 😃🥳

Nu börjar den värsta delen, Sprite behöver Super Trainas och sedan är det dags för grinding för att levla upp dom alla… jippie… 

Bonsai, lvl 15 Hjärta Akatori, lvl 15

Steve, lvl 12 Hjärta Alice, lvl 12

Pommac, lvl 5 ❤️ Sprite, lvl 8

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
1/19/16, 11:11 PM
#35

#33 Ja, det var en stor lättnad! 😃

När man är begränsad till bara två Pokémon (såvida inte två dör, då man kan gå vidare till nästa två…) i varje strid blir alltid genast mycket mer nervöst och alla valen man gör blir tio gånger viktigare. 🥵

Pommac fick precis en väldigt söt och bra partner, lilla Sprite! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/19/16, 11:24 PM
#36

Åhhh Ralts som är så Mysig"!! =DD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
1/19/16, 11:41 PM
#37

#36 Håller med, älskar Ralts! En av mina favoriter. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/20/16, 7:43 AM
#38

Samma här! ^^ HAde en Ralts med Telepathy en gång, hon var OP xD Både söt och stark, kan inte bli bättre x3

Förlåt för OT xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Mitchika
1/20/16, 3:25 PM
#40

#38 Ingen fara och det är inte speciellt OT. Jag menar, vi pratar Ralts och Sprite är ju en Ralts och det handlar om honom lika mycket som alla andra i teamet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/20/16, 5:34 PM
#41

Alright then! ^^ HOppas på en Bra fortsättning snart och att det går bra med Lilla Pommac och Sprite! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Mitchika
1/20/16, 5:56 PM
#42

#41 Tack så mycket! Än så länge går det kanon! Teamet har levlat en del, men jag vill grinda upp dom mer innan jag går vidare. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

molam
1/20/16, 7:14 PM
#43

Låter som en bra idé ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
1/21/16, 4:52 PM
#44

Det har varit mycket grinding just nu i spelet, men Bonsai har utvecklats från Chespin till… Quilladin… Jag är inte så förtjust i denna Pokémon, men… det är inte permanent och han får en jättecool sista form. Värt det i slutändan. 😃

En uppdatering av teamets nivåer medan vi kämpar vidare på Route 4: 

Bonsai, lvl 16 Hjärta Akatori, lvl 16

Steve, lvl 15 Hjärta Alice, lvl 14

Pommac, lvl 14 Hjärta Sprite, lvl 14

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/21/16, 5:44 PM
#45

Poison Ivy, en Bulbasaur, gavs till Eithan av professor Sycamore! 

Eithan och gänget tog sig igenom Route 4, till Lumiose City och mötte professor Sycamore för första gången. Efter att ha spöat professorn i strid fick Eithan välja en av dom tre Pokémon han nyss besegrade. Valet var lite halvklurigt för mig, men efter lite push från Namiko (som även valde smeknamnet) valde Eithan en Bulbasaur och döpte den till Poison Ivy. 😃

Det är en kille och vår första reserv utifall att det tragiska skulle inträffa och en Pokémon inte skulle överleva.. Vi håller tummarna för att Poison Ivy aldrig behöver kliva ut i aktiv tjänst, för allas skull. 

Äventyret fortsätter vidare… så snart som Eithan fått sig en liten makeover i Lumiose City! 😃

Bonsai, lvl 16 Hjärta Akatori, lvl 16

Steve, lvl 16 Hjärta Alice, lvl 16

Pommac, lvl 14 Hjärta Sprite, lvl 14

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/21/16, 6:44 PM
#46

Glenda, en Skiddo, fångades på Route 5! 

Ytterligare en reserv, den här gången en tjej, mötte Eithan och gänget direkt på Route 5. Det är toppen med en reserv utifall att något skulle hända med Steve eller Alice, vilket det inte får  göra för dom är mitt favoritpar! 

Steve gjorde fångstprocessen kort och enkel. Hon har nämligen fått lära sig False Swipe och används som Pokémonfångare av Eithan. Alice är så stolt över sin partner och den viktiga uppgiften hon har fått. 😃

Dags för lite mer stridande, mot tränare den här gången och fortsätta resan mot nästa gym och fler Pokémon! 

Bonsai, lvl 16 Hjärta Akatori, lvl 16

Steve, lvl 16 Hjärta Alice, lvl 16

Pommac, lvl 15 Hjärta Sprite, lvl 15

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/23/16, 4:35 PM
#47

Det går superbra för teamet hittills! Akatori har utvecklats från Fletchling till en Fletchinder och är lika söt och underbar som alltid. 😃

Eithans resa har  stoppats flera gånger nu, först av ett strömavbrott i Lumiose City och nu av en stor Snorlax som blockerar bron på Route 7. Det enda han kan göra nu är att ta gänget och leta reda på den försvunna Pokéflute. Jag kan spela melodin på ocarina perfekt, men det registrerar inte spelet naturligtvis så vi får göra på det långa, jobbiga viset.. 😕

Visserligen ger det en chans för mer träning och nya reserver om det värsta skulle hända, men Eithan är ivrig att resa vidare och det är jag också! 

Bonsai, lvl 18 Hjärta Akatori, lvl 18

Steve, lvl 18 Hjärta Alice, lvl 16

Pommac, lvl 16 Hjärta Sprite, lvl 16

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
1/23/16, 5:14 PM
#48

Phoebe, en Espurr, fångades på Route 6! 

Reserverna växer och jag känner mig lugnare. Den här utmaningen lär inte bli några problem att övervinna… hoppas jag. 😃

Jag låter kaxigare än vad jag är, Eithan fick enorma problem med ett gift par och deras två Furfrous.. Snarare fick Pommac och Sprite problem. Hade Eithan inte haft massa Potions och Super Potions med sig hade dom inte överlevt striden. Den vetskapen gjorde dock duon ännu stoltare över segern. Skrattar

Förhoppningsvis får dom mindre problem så fort dom utvecklas. Sprite har bara tre nivåer kvar, sen är det dags för evolutionsexplosion. 

Bonsai, lvl 18 Hjärta Akatori, lvl 18

Steve, lvl 18 Hjärta Alice, lvl 18

Pommac, lvl 18 Hjärta Sprite, lvl 17

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: