Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1684 ggr
GoldDust
2013-12-27 14:45

Hur byter man pokemons?

Hejsan! Jag har aldrig förstått hur man byter pokemon på långa avstånd, typ om jag skulle byta med min kompis som bor långt borta ifrån mig. Jag har bara kunnat byta om min kompis suttit bredvid mig, men vad jag förstått kan hon vara hemma hos sig och jag hos mig, och det skulle på något vis fungera då också? :) Hur gör man?

Annons:
leagm
2013-12-27 14:49
#1

Du kopplar upp dig till dit internet hemma hos dig.

Kompisen ska göra samma sak.

Sen ska du fråga henne eller tvärt om om ni ska byta och sen gör ni det.

Om ni är vänner i spelet så är det lättare att hitta varan.

GoldDust
2013-12-27 14:51
#2

Men hur kopplar man upp sig mot internett då?

-Aida-
2013-12-27 16:55
#3

Du går in i dset's inställningar och söker efter en access point, om den hittar så letar du efter ditt eget trådlösa nätverk i listan, om ni har lösenord så ska du skriva in de med. Skulle ditt ds säga att det inte går, då är det eran kryptering på erat internet som dset inte kan använda, vissa har det problemet , det kan man ändra genom att gå in i routern, de är lite avancerat dock, nackdelen med att byta kryptering är att så som datorer som går på trådlöst kanske inte fungerar på internetet om man inte byter tillbaka.

DaniPoo
2013-12-27 22:58
#4

#3 Bra svar -Aida_

GoldDust, Om du har en 3DS så behöver du inte tänka på Krypterings format eftersom 3DS klarar både WPA-PSK och WEP. Men har du en vanlig DS eller DS-Lite så måste Routern vara inställd på WEP.

Om det låter svårt så kanske du har en Pappa eller en pojkvän som kan, dem brukar vara bra på sånt ^^

Upp till toppen
Annons: