Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1692 ggr
Draken
2014-01-31 07:27

Ett bra sammansatt team.

Hej.

Jag skall nu breeda fram och träna mitt andra team (på nya profilen) Men jag har lite svårt att komma på vem jag skall gå med.

Jag har redan breedad fram en Tyrunt, men vet inte om jag skall gå med den den här gången. Tror inte det, jag har redan en Tyrantrum på den andra profilen, som jag går med.

Litleo och Helioptile är redan bestämt, men sen då ?? Kom gärna med förslag på ett bra sammansatt team.

Kom gärna med förslag, så jag får lite feedback, vil ha ett väl sammansatt team den här gången :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
LajvKrattan
2014-01-31 07:51
#1

http://www.marriland.com/tools/team-builder#1264|873|787|0|0|0|

Fyll i dina Pokémon här så visar programmet defensiva styrkor och svagheter.🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
2014-01-31 08:08
#2

perfekt :D Tack :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2014-01-31 08:54
#3

Jag hoppar över pokemontips delen då du verkar ha fått info du är nöjd med redan(om du inte önskar mer hjälp), men tänk på att alla ska fungera tillsammans i en strid. Dvs har du en pokemon med Earthquake så är det lämpligt att ha en flyg-typ eller en med levitate som partner, då EQ träffar allt.

Har du surf på någon så använd någon som kan helas/boostas av din surf då den också träffar allt. Helioptile med dry skin ability ÅTERFÅR hp när du använder surf då den också träffas, mycket smart.

Har du ingen automatisk väderstartare(som Tyranitar) men har någon med moves som Thunder eller Blizzard, se då till att ha någon som kan starta regn eller hagel, då båda får perfekt träffsäkerhet i respektive väder.

 Tänk även på att sandstorm DUBBLAR rock-types special defense. Kan vara lämpligt för din Tyrantrum som har ganska dålig sdef.

Sedan märker jag att de tre du nämnde ovan, alla delar en svaghet mot fighting typer… har du chopple berry kan du ge det till någon av dem för att minska skadan dem tar av en fighting attack(en gång)

Önskar du mer tips eller är du uttråkad på mina långa pokemon texter? :)

LajvKrattan
2014-01-31 18:34
#4

Vi borde också prata om de olika roller som finns i ett team.☝️

Rollerna (om än förenklade) är: 

Anfallare 
Anfallarna är dina mest offensiva Pokémon. De är till för att göra så mycket skada som möjligt. Se till att välja en typ som är stark offensivt, som dragon. Den enda typen som tål dragon-attacker är steel. Det gör att du kan använda dragon väldigt ofta. Ghost och Psychic är också bra anfallare. 
     Det finns som bekant både attack och special attack. Det är bra att ha en anfallare med hög attack och en med hög special attack så att du alltid kan anfalla med den sorten som passar bäst.🤔
     Anfallare har ofta boosting moves, attacker som höjer dina stats. En swords dance kan dubbla din anfallares attack och därmed dess skada. Det är enormt värdefullt om man lyckas använda ett sånt move!

Försvarare
Försvararna är dina defensiva Pokémon. De behöver ha hög defense och/eller special defence. Försvararna ska vara av en typ som är starkt defensiv, som normal eller steel. Blissey och skarmory är bra exempel. Försvararna kan du byta in när motståndaren skickar in en stark anfallare. Försvararen kan motstå attackerna och "binda" motståndarens Pokémon genom att använda attacker som ger Sleep, Paralyze, Bind, etc. på motståndaren. Sedan kan du byta in en anfallare och göra slut på deras lidande.😈
     I dubbelstrider kan försvarare använda follow me. Då kan motståndaren bara anfalla din försvarare medan din anfallare använder ett boosting move och blir superstark.

Hjälpare/Irriterare
Hjälpare kan bidra på många sätt. 
     Wish passers använder movet wish som ger hp efter en runda. Det här movet kan kombineras med baton pass. Baton pass byter ut den pokemon som använde det mot en annan i laget och för samtidigt över alla boosts som den första Pokémonen hade, inklusive wish. Med den kombon kan man hela sina lagkamrater! 
     Irriterare är väldigt roliga att använda. Irriterare lär sig irriterande mover som thunder wave, toxic, spikes och stealth rock. De lägger antingen ut farliga saker som spikes på motståndarens plan eller så använder de moves som ger motståndaren status condition. Klefki är en jättebra Pokémon för det här eftersom den har prankster och därför anfaller först om den använder ett status-move.🤓

Lycka till!🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
2014-02-01 09:55
#5

#3

NEJ, jag är absolut INTE uttråkat av dina långa pokemontexter. Jag har aldrig tänkt så mycket på vilka jag går med tidigare, utan jag har tagit sånna som jag verkligen gillar, men jag har försökt att ha ett team som inte har samma svagheter.

Nu vet jag att både Litleo och Helioptile är svag mot Fighting-attacker, men jag brukar klara det någorlunda bra iaf.

Deino är också svag mot Fighting, men jag vet inte hur det är med Bagon, har inte hunnit sätta mig in i hans svagheter och styrkor än, har heller aldrig gått med honom, det är därför jag är sugen på att försöka :)

Men det kanske då är lämpligare att gå med Bagon, om den inte är lika svag som Deino mot Fight ?

Vill ju gärna gå med en Dark (tänkte använda Deino där) men jag kan lika så väl gå med en annan darkpokemon, har funderat lite på pochyena, men där har jag också (vad jag vet) svagheten mot Fightingmoves 😕

Vet ni av en Dark, som inte är svag mot fighting ??

#4 Mina team har i huvudsak bestått av anfallare, med några få inslag av försvarare, jag har alltid gjort så, vet faktiskt inte varför. Det är sällan jag har moves på pokemonen, som ger stats-problem, vet inte varför, men jag har alltid haft attacker som tar liv, kanske dumt, men jag har kört så i alla år 😉

Men kom gärna med pokemontips också, det skadar inte 😃 Jag kör i samma hjulspår med mina favoriter, vågar inte riktigt prova de jag inte har klört så mycekt med. Och är det så att jag nångång tar en "udda" pokemon, så har det alltid slutat med att jag har bytt in dem mot någon annan som jag känner till 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LajvKrattan
2014-02-01 10:26
#6

#5 Salamence är stark mot fighting-attacker.

Flying, Poison, Bug, Psychic och Fairy är de typer som är starka mot fighting-attacker. De pokémon som är en blandning av dark och någon av dem är honchcrow, mandibuzz, malamar, yveltal, skuntank, och drapion. Spiritomb är ghost/dark och därför immun mot fighting-attacker.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Draken
2014-02-01 10:53
#7

malamar har jag i teamet på Y, tänkte inte ha samma team på X. Men då kanske jag skall satsa på Bagon isf. Han är en liten svagskit från början, men det får jag tydligen tillbaka sedan när han utvecklas 😃

Jag skall breeda en Zubat som skall vara i teamet på X, så där har jag en som inte är svag mot Fight-attacker i varje fall 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2014-02-01 11:49
#8

Prankster Sabeleye är perfekt mot fighting typer :) Den har dessutom fake out och får priority på alla status moves :) Jag kan sätta mig lite senare och bygga ett team med dem du nämnt och fylla i luckorna sedan. Så får du säga vad du tycker :)

Draken
2014-02-01 19:53
#9

Det får du gärna göra, om du har tid och ork 😃

*Zubat

*Litleo

*Helioptile

*Bagon (?)

Bagon är osäkert, då jag är sugen på att gå med både Zebstrika (första steget, kommer inte ihåg namnet just nu) och Deerling. Måste ha en vatten.

Men kom jättegärna med andra förslag om det är osäkert med de jag har valt. Skulle F.ö vilja ha en fighting (Typ hawlucha)

Som du märker, så är jag mycket osäker på vilket team jag skall välja den här gången 😊

Sableye är jag inte förrtjust i, men Ghost går jag gärna med annars :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2014-02-02 00:30
#10

Nu har jag jobbat lite på ditt team, men jag har inte gett dem några eggmoves eftersom du antagligen redan har de som du nämnt klara, annars måste du ju göra om dem!

Crobat @ Sitrus berry

Jolly/adamant

252 atk/ 252 spd/4 HP

- Cross poison

- Acrobaics(när du använt sitrus berry)

- Haze

- U-turn/protect

Heliosk  @ Life orb (måste ha dry skin ability)

Modest/timid

252 spd / 252 spatk /4 HP

-Volt switch

-Grass knot

-Thunderbolt

-Protect

Pyroar @ Focus sash (måste användas med Ninetails)

Timid

252 spatk / 252 spd / 4 HP

- Flamehtower

- Solarbeam

- Hyper voice

- Protect

Ninetails @ Assualt vest

Bold

124 HP / 132 def / 252 spd

- Fire blast

- Solarbeam

- Psychoshock

- Overheat

Valfri pokemon med surf, utan fighting svaghet. Denna kombineras endast med Heliosk för att hålla den vid liv med surf.

Sista valet är antingen Venusaur eller Exeggutor

Båda kan ha Clorphyll , men Exeggutor kan även ha harvest. Båda är bra

Kombinera denna med Ninetails

Och gör dem defensiva. Leftovers alltid, utom när du kör med harvest. Då ska du ha sitrus berry.

Moves som fungerar bra för båda.

Leech seed

Sleep powder/hypnosis

Leaf storm

Sludge bomb

Protect

Giga drain

EQ (var försiktig)

Light screen/ Reflect :)

Hur låter det?

[Marowak17]
2014-02-02 00:33
#11

Glömde bagon… Salamance är toppen, du kan byta ut någon, och du kommer inte att ångra det :D

Vill du ha Salamance tips i samma form som ovan?

Draken
2014-02-02 10:41
#12

Bagon vill jag nog gå med så du kan gärna lämna tips på honom också :)

är inte förtjust i varken Bulbasaur eller eccegqute, men tänkte Deerling som gräs. Min Vulpix har drought som ability, och då tänkte jag kombinationen Vulpix/Ninetales och Deerling/Sawsbuck med solarbeam.

Byter nog isf. ut Pyroar mot Bagon, har ju faktiskt redan en eld, Vulpix/Ninetales.

Min Helioptile har Dryskin, men skall breeda lite mer, hoppas på en Shiny där. Jag masudobreedar den 😉

Är fruktansvärt osäker på vilken vatten jag skall använda, vill ha en som man kan ha Ice-beam på. Jag måste klura lite på det.

Får jag tag på en Zebstrika (eller första steget, som jag inte kommer ihåg namnet på just nu) så kommer jag att breeda på den för att få bra stats. Och då byter jag ut Helioptile 😉

Som du märker så är jag jätteosäker på hur mitt team skall se ut när det är klart, jag känner mig bara förvirrad just nu 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-02-02 15:24
#13

Nu har jag bestämt hur mitt team skall se ut. jag har funderat fram och tillbaka och försökt valt efter era (de jag har mött) svagheter.

Jag skall breeda fram alla själv, och jag har börjat breeda nu.

Teamet kommer bestå av:

*Bagon

*Blitzle

*Zubat

*Cubcho

*Oshawott

*Litleo

Jag brukar ju endast ha attacker som tar liv på mina pokemon, men jag har isett att jag kanske bör ha några defensiva attacker på dem också, så Marowak: Om du utgår från detta teamet (men bara om du har tid, ork och lust), vad skulle du rekomendera för items och attacker ?? Skall även kolla länken som lajvkrattan skickade, men de brukar inte alltid stämma överens med hur det ser ut har jag erfarenhet av 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2014-02-02 15:34
#14

Mamma jag lånar din tråd bara lite lite för att å lite tips av Marowak 😊

TÄnkte fråga om lite tips till mitt nya team Marowak om det är ok! ^^

Aerodactyl/Taillow Ability: ?
Nincada Ability: ?
Sneasel Ability: ?
Meowth Ability: ?
Staryu Ability: ? (Kommer få ha och behålla Recover hela vägen)
Vulpix Ability: Drought

Jag älskar Speed i pokemon så har försökt inrikta mig på ett Speed Party

Men utöver det kanske jag kan få en liten info som mamma har fått här ovan om du orkar ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-02-02 16:08
#15

Låna så mycket du vill du 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-02-02 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har nu mitt team klart, och jag har varit inne på Pokemon Team Builder, men jag fattar nada av alla siffror och nuffror 😭 kan någon försöka förklara för mig vad det betyder.

Jag knäppte kort med mobilen, så jag hoppas ni ser vad det står 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LajvKrattan
2014-02-02 20:44
#17

#16 Du har ett väldigt bra team. De röda siffrorna är svagheter och de gröna är styrkor. Dina enda svagheter är dragon, psychic och rock. Grattis!🥳

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

leagm
2014-02-02 20:45
#18

Jag använder också den sidan😃

Det röda betyder allt det som du är svag mot och det gröna är vad du är stark mot.

Måste bara säga att den sidan är lite sjabbig. Hos mig stod det att jag inte var supereffektiv mot rock fast jag hade en vatten pokémon.

Så mitt tips till dig är att skriva in alla sista utvecklingarna på dina vänner och sen läsa igenom noga och se vad det står.

LajvKrattan
2014-02-02 20:47
#19

#18 Sidan visar bara hur du ligger till när du försvarar, inte när du anfaller. Det är en brist.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
2014-02-02 23:28
#20

#17

Det tycker jag låter jättebra, kanske man har en chans i turneringen med det här teamet istället för det andra isf. Får väl hoppas att jag hinner få dem redo innan turneringen 😃

#18 Men det är ju rödmarkerad på de flesta typer, det stämmer inte med att mina enda svagheter är Psysich, Rock och Dragon 🤦‍♂️

Jag fattar inte riktigt hur ni läser av raderna 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Marowak17]
2014-02-03 02:02
#21

Cilkidtok, önskar du ändå hjälp om du är klar nu? :)

Molam, jag PMar dig angående ditt team!

molam
2014-02-03 08:21
#22

Okay!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-02-03 08:56
#23

#21

Egentligen inte, men lite tips. Har just nu bara offensiva attacker på dem, och funderade på om man skall/bör ha några defensiva attacker också, och isf. vilka 😉

Och så fattade jag inte hur man läser av siffrorna i Teambuildern.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2014-02-03 10:03
#24

Ciklidtok, ledsen att jag inte hann hjälpa dig innan du var klar :(

Men det finns defensiva moves som är viktiga i dubbelstider:

1: Det första och viktigaste, Protect. Jag kan inte understryka hur viktigt detta är. Behöver du övertalas så får jag försöka :) Ge det åtminstone till dem som kan träffas av dina egna surfs / Earthquake. Du har råd att förlora coverage moves då du har en partner.

2: Taunt. använd denna för att stoppa din motståndare för att boosta sig till en nivå som är omöjlig att besegra.

3: Haze, om din motståndare redan har boostat sig för mycket, försök att överleva länge nog att använda Haze. Den tar bort alla boosts.

Exempel på andra viktiga: Defog tar bort Screens, safeguars, stealth rock, mist, spikes, toxic spikes.

Safeguard: Skyddar dig mot status som paralyze och sleep.

Alla har sin egen stil, offensiv, defensiv, status. Men alla, behöver kunna attackera OCH skydda sig :)

[Marowak17]
2014-02-03 10:10
#25

JUST DET, glömde.

Använd serebii eller Bulbapedia när du kolla styrkor och svagheter.

Den enklaste är att googla tex Marowak bulbapedia,så får du den info du behöver. Finns en enklare karta där.

luckydragonriderkin
2014-02-03 17:12
#26

OOO bra tråd! mitt team består av: Mega charizard X Haxorus Raikou Raichu greeninja Zoroark några synpunkter? :)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

leagm
2014-02-03 18:34
#27

Jag vill inte gå ut med mitt team till alla spelare men om du kan dömma mitt team så kan jag skicka det på PM😃

Annons:
Draken
2014-02-03 19:50
#28

Ingen fara marowak, det var väl jag som hade lite brottomt 😉 Jag vet inte ens om jag kommer att använda juist ddt här teamet i turneringen, jag skall träna upp det, men jag kommer förmoodligen att träna upp ett till. Kan också hända att jag använder pokemon från olika team, eftersom jag har ju ett liggande på mitt Y också. Det är min Maddog-profil jag kommer att delta i turneringen med, och man vet aldrig hur teamet kommer att se ut, har ett par stjärnor i maddogteamet som jag nog skulle vilja använda i en turnerimg 😉

Jag kan nog ha Protect på vissa av mina pokemon, man skall inte banga för att prova något nytt. Vem vet, det kanske kommer att bli himla bra i slutänden, eftersom mina team har varit uteslutande offensiva, i alla år jag har spelat 😉 Kanske dags för en förändring nu 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-02-04 09:54
#29

Mitt team fungerar inte riktigt som jag hade tänkt mig, så jag skall breeda ett annat helt eller delvis. Det är för mycket lika svagheter på dem, och skall jag klara turneringen så måste jag lägga om både teamet och strategierna jag hade tänkt mig.

Men jag tänkte, om man får, hålla teamet hemligt tills turneringen. Men däremot kommer jag att ha papper med marowaks ideer och förslag framför mig, både när jag breedar och när jag tränar 🙂

Tur att man har några veckor på sig att iordningställa teamet innan turneringen 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2014-02-04 11:47
#30

Ciklidtok, du verkar vara lite splittrad i ditt teambyggande. Kan jag hjälpa dig? Och vad menar du med hemligt? Alla team skall skickas till Mitchika den 14:e senast :)

Luckydragon och Lea, PMa mig era team så ska jag hjälpa er med det ni önskar :)

leagm
2014-02-04 12:56
#31

Ok kommer någon gång i dag😃

Draken
2014-02-04 16:30
#32

#30 Jag är väldigt splittrad. Det blir inte som jag vill 😭 Jag är skitdålig på supertraining, hur man gör och vad jag skall träna 😞 Jag lyckas inte balansera teamets stats som jag vill ha dem 😭 Och jag är väldigt splittrad på vilka pokemon jag skall gå med. Jag har breedad ett nytt team nu, eller håller på, har två ägg kvar att kläcka.

Jag vill jättegärna ha hjälp, men du har varit så snäll och redan hjälpt mig massa, så jag tycker nästan jag blir tjatig 😢

Men om du orkar ge tjatiga mig ännu mera råd, så kan jag PM'a vilket team jag håller på med nu 🙂

Med hemligt team, menar jag att jag ionte skriver ut här vilket team jag går med, och om jag möts i en match med någon, att endast Nicknamet på pokemonen skrivs ut 😉

Jag skall självklart skicka ett PM till Mitchika, med pokemonen i teamet, när jag väl har bestämt mig hur teamet ser ut 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2014-02-04 20:51
#33

Ciklidtok: Vi skulle kunna göra såhär, skicka över dina pokemon till mig så kan jag super träna dem åt dig :) Men först får du köpa de vitaminer som behövs för jag har typ 700 pokedollars kvar :p

Vi kan ta en om dagen! Behöver du hjälpa att välja vilka du ska ha? Eller har du ett slutgiltigt team nu? Om inte så ger jag gärna feedback. Jag tycker att du ha något bra på gång i alla fall!

Självklart får du ha det hemligt :) Ingen utom Mitchika vet vilket team jag skall använda, så det får du absolut!

Draken
2014-02-04 22:15
#34

Jag vill gärna försöka supertraina dem själv, sonen (15 åringen) har kommit på ett ungefär kommit underfund om hur man gör, och han älskar att supertraina, så han håller på och micklar med mitt team.

Men tusen tack för erbjudandet. 😃

Jag har teamet klart, men har inte lagt på dem attackerna än. Försöker få tag på den ena teammedlemmen shiny dessutom. Den finns på GTS'en, men jag har inte lyckats få tag på den åpokemonen de vill ha i utbyte. Men jag jobbar på saken. Dröjer det för länge, så går jag med den jag redan har breedad, och om jag får tag på den som är shiny, så byter jag bara ut den "vanliga"

Jag skickar ett PM till dig med teamet, så kanske jag kan få lite feedback på vad jag skall tänka på, med attacker och items som de håler i 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Marowak17]
2014-02-05 04:23
#35

Okej :D

Absolut, jag jobbar på det i skrivande stund!

Upp till toppen
Annons: