Annons:
Etikettövrigt
Läst 1449 ggr
[Marowak17]
2014-02-10 00:49

Vad tycker ni?

God kväll på er alla!

Jag sitter här i nattmörkret och kläcker mina Herracross ägg och surar över att min bror för några timmar sedan vann över mig med sin Choice Scarf Moxie Herracross(vem har Earthquake på Herracross :@ !!!)

Hur som helst så kom jag på en sak rörande turneringen och undrar lite vad ni tycker och tänker.

Av de legendariska som är tillåtna i turneringen så finns det en speciell trio bland dem som var otroligt populära under förra och förrförra årets VGC matcher, och de var inte populära och överanvända utan anledning.

Den trio jag pratar om är Tornadus, Thundurus och Landorus.

Jag fördömer mig själv för att jag inte från en början föreslog att de skulle vara bannade från tävlingen.

Anledningen till att jag personligen önskar att de ska förbjudas är att Tornadus och Thundurus har tillgång till abilityn Prankster. Som ger +1 priority till alla status moves. På en sådan stark pokemon, som dessutom kan göra ordentligt med skada också, är det livsfarligt. Och för någon oerfaren eller som inte har mött de förut, är det väldigt svårt att komma vinnande ur ett möte med dem.

Landorus Therian form anser jag borde förbjudas på grund av att den kan göra sådan otrolig skada med dess höga attack stat i kombination med Sand force. Det finns i princip ingen normal pokemon som klarar sådant tryck.

Önskar ni videobevis på hur jobbiga de är att handskas med så kan jag försöka fixa fram det.

Men det jag undrar över och det hela inlägget handlar om, är: Vill ni att de ska förbjudas eller fortsätta vara tillåtna i vår turnering? Ni kan väl skriva era svar i denna tråd och när det börjar närma sig så kan vi se vad majoriteten tycker och ta ett beslut därefter.

Jag inser att det kan finnas någon som nu har tänkt använda dessa i tävlingen och redan har tränat dem osv, och då ber jag denne eller dessa att låta mig veta det, så stänger jag ner denna tråd. Jag vill absolut inte förstöra för någon som har kämpat hårt med sitt team.

Så vill ni eller vill ni inte förbjuda den trion i vår turnering?

Mitchika, om jag har gått över mina befogenheter och borde talat med dig först så får du stänga tråden och knäppa mig på näsan :) Jag ber isf om ursäkt!

Annons:
molam
2014-02-10 01:14
#1

Jag har mött den trion förr (min bror går alltid med trollstarka pokémon bl.a. den trion) och jag är lite…. eller inte lite, MYCKET rädd för din trion så för min del får de tre gärna vara bannade ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Marowak17]
2014-02-10 02:05
#2

Great! Då har jag en röst på min sida i alla fall :D

molam
2014-02-10 07:50
#3

Haha Jajjemen x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
2014-02-10 13:35
#4

Jag skulle gärna vilja att de inte fick va med för som du säger är alla tre väldigt bra.

Jag tycker inte heller att det är roligt när någon nästan bara använder legendariska. Det är ok med en och kanske två men det blir liksom inget kul med tre legendariska.

Men det är vad jag tycker.

LajvKrattan
2014-02-10 14:39
#5

Vem har earthquake på heracross? Den som värdesätter ett överraskningsmoment mer än STAB eller coverage. Uppenbarligen fungerade det.😃
     Hur som helst håller jag med. Jag tvivlar dock på att någon kommer att använda dem, här på Pokémon iFokus är det inte så många som bara väljer Pokémon för att de är starka.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
2014-02-10 16:19
#6

Du har inte gått över några befogenheter då du har lika mycket ansvar över turneringen som jag har. För övrigt så håller jag med dig. 🙂

Det är en otroligt mäktig trio om man använder dom på rätt sätt, så jag tycker att dom kan stå utanför den här turneringen. Eventuellt så kan vi hålla en turnering med bara legendarer tillåtna längre fram där dom kan vara med, men det får bli ett framtida projekt i såna fall. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Draken
2014-02-10 17:26
#7

För min del får ni också gärna ta bort just den trion från turneringen. Men det kanske är för sent att ändra i reglerna nu ?

Jag gillar INTE den trion.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Marowak17]
2014-02-12 03:27
#8

Leagm: Okej, då har vi en till röst!

LajvKrattan: Jo det funkade alldeles för bra x) Men då räknar jag din röst på min sida :)

Mitchika: Bra :D tack! Mja det kan vara bra att hålla en Ubers-turnering!

Cklidtok: Lysande, en till :) Nej bara om någon har dem i sitt team!

Draken
2014-02-12 09:11
#9

Ja men då så. Ändra reglerna, och uteslut den trion isf. 👍

En Uber-turnering längre fram tål att funderas på ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: