Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 1957 ggr
Linda3046
2014-02-10 17:51

Pokémon turnering i Stockholm

Det kommer hållas en turnering i pokémon XY den 23:e februari på Dragon's Lair i Stockholm.

Här är en länk till en FB evenemang där ni även kan läsa reglerna :) Det är dom officiella VGC reglerna.

https://www.facebook.com/events/531393446973317/?notif_t=group_mall_plan

Annons:
Draken
2014-02-10 18:59
#1

😃 Följer, men kommer nog inte delta. Måste spara turen och teamet tills våran turnering :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
2014-02-11 10:12
#2

Jag förstår inte vad ni menar med att spara turen🤔Om ni sparar på allt så sparar ni väll också missar gånger då motståndaren undviker eller?🤦‍♂️

Draken
2014-02-11 11:57
#3

Min tur är väldigt begränsad, och den lilla tur jag har vill jag spara till våran turnering. 😛

Jag är ingen proffsspelare, så jag förlitar mig endel på min tur också i matcherna 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
2014-02-11 13:39
#4

Ja jag kan inte spara någon tur för jag måste träna för fullt😛

Är lite osäker på om jag hinner bli färdig och jag har precis upptäckt att mina IVs är förfärliga.

-attack på Talonflame😭 Och jag hinner inte breeda fram en ny.

Linda3046
2014-02-12 18:47
#5

Okej, kan förstå att det kan vara knepigt för er som bor långt bort.Men bor ni i närheten, kom gärna om ni vill även om ni inte har några jätteseriösa team :)

Om intresser växer till sig under året kanske vi kan få ett officiellt VM nästa år, där man kan vinna en resa till världsmästerskapet! ^^

Tänk bara på att läsa igenom reglerna noggrant. Bland annat måste pokémonen vara breedade i XY, vilket är bra för då får inte dom som har pokebank ett övertag gentemot dom som inte har det genom t ex move tutors.

Mitchika
2014-02-12 22:31
#6

Hmm… hela mitt team är godkänt att använda i turneringen (alla är breedade i X och finns med på godkänd-listan) och jag bor i närheten. Men en sån turnering vet jag inte om jag vågar vara med i… 

Om jag vågade skulle jag gärna, men jag avskyr att vara i stan och en turnering på plats och inte över nätet låter så läskigt… 😞

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Linda3046
2014-02-13 18:02
#7

#6 Vad synd, men kan förstå känslan. Kämpar personligen med social fobi och tyckte det var väldigt läskigt när jag gick på min första turnering (tycker fortfarande det är rätt läskigt om jag ska vara ärlig), men samtidigt är det ett tillfälle att träffa andra med samma intresse :)

Mitchika
2014-02-13 18:15
#8

#7 Jag har också social fobi som jag jobbat med nu under många års tid. Det har blivit till det bättre, men det i kombination med autism, Tourette och andra diagnoser gör det väldigt jobbigt att åka på såna tillställningar. Men… jag ska tänka på saken. 

Om inte annat så för att försöka hjälpa till med att få till en officiell tävling till nästa år. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2014-02-23 02:35
#9

Jag skulle aldrig klara av en sån sak! Tur att nätet finns så man kan vara

hyfsat anonym!

Linda3046
2014-02-23 16:56
#10

Jag vann turneringen :) Tror inte det var någon från PiF på turneringen, men det kommer säkert bli fler turneringar. Då hoppas jag dom annonserar det lite tidigare så man får tid att förbereda sig. 

Själv tycker jag inte man ska vara rädd att komma, jag tror att alla som är där är ganska öppensinnade och kommer knappast döma er :) Själv är jag en sån som inte vågar vara så öppen om mitt pokémon-intresse för alla, så jag tycker det är skönt att vara på ett ställe där man vet att alla gillar det 🙂

[Marowak17]
2014-02-23 18:04
#11

Oh man får gratulera :D

[Blue_Lugia]
2014-02-23 21:22
#12

😃 Grattis! Vad kul! 👍🥳🥳

Jag håller med om vad du säger. Jag tycker dock även att Pokémon iFokus är en jättebra sajt att dela sitt intresse på, om man inte vågar träffa andra på en fysisk plats.

Linda3046
2014-02-23 22:21
#13

Tack så mycket :)

#12 Absolut! Men själv vill jag gärna locka folk, för det vore hur kul som helst om vi kunde få en officiell turnering :)

Annons:
Mitchika
2014-02-24 02:15
#14

#10 Wow, stort grattis till segern! 😃🥳👍

Jag funderade verkligen på att gå, men bortsett från det faktum att jag är en total fegis så har jag dessutom varit sjuk i en dryg vecka så det kändes inte bra att gå då.. 

Det känns lite bättre när man har en bra ursäkt i alla fall. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: