Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 952 ggr
Draken
2014-03-01 09:45

EggMoves

Har börjat avancera i min Breeding nu och undrar, hur får man ut Eggmoves på sina kläckta pokemon, vilken item skall hållas i, vilket kön på de olika från samma egg group för att få ut Eggmoves ?

Jag vet te.x att för att få Riolu med Blaze kick, skall man använda Blaziken hane som kan BlazeKick med en Lucario hona.

För att få Volt tackle på pichu skall en (eller om det var bägge) föräldrarna hålla i light boll. Har även för mig att man kan använda Cherrim med en Pikachu som håller i LightBall för att få fram Pichu med Volt tackle (men kommer inte ihåg vilken som skulle vara hane och hona av de två)

Jag är ju i full gång med att breeda fram mitt nästa team nu tre är klara på IV'sidan, så de tänker jag inte breeda ut ifrån, men jag håller själv på med de tre övriga i teamet, hittils har jag lyckats fått fram åtminstone en utav dem med 3 perfekta IV's men jag har även börjat fundera på EggMoves och hur jag kan få fram det på dem.

De tre jag håller på med nu är:

*Hawlucha

*Zubat ( Har svårigheter att få fram bra IV's på denna, så det lär ta tid. Min förhoppning står till Ditto som jag förhoppningsvis får ikväll . Skulle ha fått igår, men då var det jag som strulade till alltihopa 😕)

*Axew

Vilka Egg-Moves kan dessa tre ha, och hur får jag fram dem ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2014-03-01 09:50
#1

Det är förresten 4 jag håller på med, glömde ju Helioptile ju ;) Vill ju gärna ha fram EggMoves på den också :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LajvKrattan
2014-03-01 10:13
#2

Det finns två typer av egg moves: Sådana en Pokémon ändå skulle lära sig om den levlades upp och sådana som den får från en annan Pokémonart. 
     Om en axew har en pappa som kan fyra moves axew skulle lära sig om hen levlades upp kommer axew födas med de fyra movesen. 
     Just för axew finns det däremot två moves som föräldrarna inte skuille kunna lära sig: Counter och Reversal. De två movesen kan axew lära sig genom att en Axew/Fraxure/Haxorus-hona får ett ägg tillsammans med en hane av en annan art. Hanen måste vara i samma äggrupp som honan och måste kunna lära sig det önskade movet. 
     Det är en del att hålla koll på, men som tur är finns det hjälpmedel. På Bulbapedia finns information om Egg Moves för varje Pokémon och vilka föräldrar som behövs. Bulbapedia är den första sidan som kommer upp om du googlar en viss Pokémons namn. När du väl är inne på Bulbapedia går du ner till "Learnset - by Level up". 

Lycka till!👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
2014-03-01 12:45
#3

Jag har varit in på både Bulbapediaoch Cerebii, men jag hittar inte riktigt på de sidorna, men jag skall kolla igen :)

Blev lycklig i varje fall, när Axew kläcktes med slash och Dragon Claw 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: