Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 1566 ggr
Draken
2014-03-05 12:21

Pokerus

Nu måste jag fråga.

Vad gör Pokerus egentligen? Jag har hela tiden trott att pokemonen går upp snabbare i level så länge de har pokerus, men nu fick jag höra att det är IV-/ EV som ökar snabbare när de har pokerus.

Vilket är det som stämmer, om något utav påståenden är det riktiga ;)

Jag har infekterat min Froakie med pokerus, och den kommer ju att infektera de andra i teamet. Och är det så att pokerusen höyer IV-/ EV, då skall man ju se till att de har pokerus så länge som möjligt ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
isabella93
2014-03-05 12:49
#1

De får dubbla EV när de har Pokérus, och effekten finns kvar även när det är botat och inte längre smittsamt.

Draken
2014-03-05 16:15
#2

Okej.

En följdfråga, IV har jag ju lärt mig (någorlunda) vad det innebär, men jag är inte riktigt insatt i vad EV är för något, vad är det bra för ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

LajvKrattan
2014-03-05 16:39
#3

#2 EV's är Effort Values, poäng som en Pokémon får när den strider mot andra Pokémon eller genomgår Super training. EV's höjer stats på samma sätt som Protein, Calcium, Zink o.s.v. Om du t.ex. har en Umbreon som du vill göra starkt defensiv kan du ge den EV's i Defense och Special defense. Då höjs Defense och Special defense rejält och så kan Umbreon ta emot många fler attacker.🙂
     Du kan se en Pokémons EV's genom att gå in i Super Training och klicka på den Pokémon du vill undersöka. I ett litet diagram till höger visas hur Pokémonens EV's är fördelade och hur många som finns kvar.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
2014-03-05 21:07
#4

Jag har supertrainat det här teamet, så de är maxade allihopa 😃 Men de blir väl,iaf starkare eftersom de levlar upp får jag väl hoppas 🤓

Nu maxade jag dem redan på lv. 1, men det blir väl förhoppningsvis inga problem längre fram 🤔

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mitchika
2014-03-05 22:04
#5

#4 Jag Super Trainar alltid mina Pokémon i nivå ett, för att kunna placera ut deras EVs på bästa sättet. Axel, Seimei och hela mitt team blev Super Trainade i nivå ett tills deras EVs var maxade innan jag levlade upp dom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LajvKrattan
2014-03-05 22:04
#6

#4 Att maxa redan på lv. 1 är en jättebra idé eftersom de då inte får oönskade EV's från strider. När du levlar upp dem så stiger deras stats ytterligare. Om du ska ha dem till turneringar hjälper det däremot inte att levla upp dem över lv. 50 eftersom alla stats sänks till lv. 50.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Draken
2014-03-05 23:11
#7

#5 Ja men vad bra :D Då kan de alltså bara bli bättre under resan gång :D

#6 Mitt turneringsteam var faktiskt uppemot lv. 70 när jag gick mina matcher, de var också supertränade, men inte alla på lv. 1. Den här gången gjorde jag tvärt om, jag maxade alla på lv. 1 för att kolla om det blir någon skillnad ;) Dessa är även IV-breedade, så de bör vara bättre. Men mitt trumfkort är dock Ninja 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2014-06-09 18:24
#8

Någon som vet varför pokerusen försvinner för oss? Det blir inte pokerus symbolen när pokerus har försvunnit, utan det bara försvinner sen kan vi smitta dom med Pokerus igen, Varför?

Ja vi sparar efter vi smittat med pokerus Självlart så det är inte att vi bara stängt av spelet :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: