Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1142 ggr
PkmnLumiaå
2014-03-07 23:13

Underskattade pokemon!

Vilka är de mest underskattade pokemon enligt er?

Personligen tycker jag att Torkoal är väldigt underskattad. Han har väldigt bra bulk och abilityn white smoke. Han har en ganska bra movepool också. Jag använder honom som Physical Wall

Här är mitt moveset:

Yawn

Stealth Rock

Lava Plume

Clear Smog

Med det här movesetet får han bra setup potential med Yawn och Stealth Rock. Lava Plume är också ett STAB move på honom så den passar perfekt.

EV spread och Nature:

HP 252

DEF 252

SPD 4

Relaxed Nature

Tipsa gärna om era favoriter med movesets och EV spread!

Annons:
[Marowak17]
2014-03-07 23:25
#1

Aah nu talar vi nöje här:) Jag testade Torkoal för några veckor sedan, och körde då Careful med assualt vest. Den fick suverän bulk på båda sidor med den spread jag använde men jag kommer inte ihåg exakt hur den såg ut. 252 HP och 124 + i SDEF åtminstone. Men jag saknade verkligen protect och Yawn. Att bara ha attacker passade inte riktigt, men det var kul att testa :)

Grumpig är min underskattade pokemon. Ability: Thick Fat, Relaxed nature, 120 HP, 252 DEF, 136 SDEF. Leftovers.

- Psyshock

- Power gem

- Taunt

- Protect/trick room

Power gem gör 90 % på Charizard Y utan någon investering i Sp.atk. Det enda som knockat den på ett slag var en CB Bisharp och en MegaHeracross. Fungerar utmärkt som Support :)

Draken
2014-03-08 01:26
#2

Jag är fortfarande inte så mycket insatt i IV's EV's, men en pokemon som jag verkligen underskattade var Flabebe. har gått med den ett par gånger, men kommer inte ihåg varken Nature eller ability, men den lilla blomman imponerade på mig. Den var oerhört stark och hon stog emot väldigt mycket från andra, det var inte mycket som bet på den :)

Jag skall IV'breeda och Maxa en Flabebe i super training, så skall den få ingå i ett senare team. Om jag lyckas bra med en, så kan den nog bli ganska oslagbar 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

luckydragonriderkin
2014-03-08 08:09
#3

jag tycker att furret är ganska underskattad… jag har en ev tränad lvl 100 furret med 6 IVs (shiny) som äger! han har väldigt bra def och överlever det mesta. moveset: return brick break giga inpact och nån mer :/ (kom gärna med förslag om jag borde ändra något ;) ) vet inte nature och sånt

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

leagm
2014-03-08 14:26
#4

Du kanske inte ska ha giga impact men annars låter det bra😃

PkmnLumiaå
2014-03-08 19:16
#5

Grumpig låter väldigt bra, måste testa :D Någon som annan som gillar Dunsparce? 😞

[Blue_Lugia]
2014-03-08 22:58
#6

#3 Tycker Furret är så söt! ^^

Annons:
leagm
2014-03-08 22:59
#7

Jag älskar Dunsparce😍

PkmnLumiaå
2014-03-09 00:12
#8

Yay 👍

En till pokemon jag funderar på är Florges c:

leagm
2014-03-09 00:55
#9

Florgeses S.def är typ den bästa i spelet. Använder man en sån ska man inte ha S.def sänkande naturer.

[Blue_Lugia]
2014-03-23 15:08
#10

Numel…

Upp till toppen
Annons: