Annons:
Etikettspelutmaningar
Läst 1546 ggr
LajvKrattan
3/19/14, 8:51 AM

Förslag till Pokémon i fokus vårturnering 2014

(den gamla tråden ska tas bort) 

Nu när vinterturneringen är avslutad och en vinnare har utsetts är det dags att börja planera för nästa turnering: Vårturneringen! Den här gången tänkte vi också låta alla på forumet vara med och bestämma hur den ska spelas. Det som ska bestämmas är hur många Pokémon som ska spelas med, hur många Pokémon som är ute samtidigt och övriga restriktioner. 
     Hur många Pokémon som ska spelas med är ganska enkelt - vanligtvis spelar man med 3 Pokémon i singlar och 4 i dubblar. Antalet Pokémon i laget bör anpassas efter de andra reglerna. 
     Hur många Pokémon som ska vara ute samtidigt avgör hur snabbt spelet blir och vilka strategier man kan använda. I en singelturnering är det mycket lättare att göra set-ups, revenge kills och switch-ins medan man i dubblar kan använda smarta kombinationer som DisQuake. 
     Övriga restriktioner är nog det mest otydliga här. Det handlar om att vi ska begränsa vilka Pokémon som får användas. På så vis kan man skapa intressanta spelstilar. Några exempel är inga restriktioner alls vilket gör att legendarer kommer användas, bara lågutvecklade Pokémon på lvl 10 (också kallat Little Cup), eller alla Pokémon som inte anses vara för kraftfulla. 

Skriv gärna förslag i tråden!Glad

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
Draken
3/19/14, 10:29 AM
#1

Jag är inte så inne på restriktioner, därför svarade jag övrigt där, och tänkte förklara i tråden nu hur jag menar ;)

Som vi hade i vinterturneringen, så kan man väl tillåta vissa legendariska, de samma som godtogs i förra spelomgången ?

Om jag minns rätt, så var det väl hundarna och några till. Dock ej trion Thundurus, Tornadus och Landorus ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
3/19/14, 12:28 PM
#2

Jag valde VGC 2014 för att jag har hört att det ska vara allvarligt spel och inte ett ställe där man bara "leker" om du förstår vad jag menar.

LajvKrattan
3/19/14, 4:05 PM
#3

#1 Du har så klart rätt, alla legendariska Pokémon ska inte vara förbjudna. 

#2 Det är en vanlig uppfattning, ja.🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LajvKrattan
3/25/14, 7:43 AM
#4

Kom igen nu, det här är er chans att medverka!☝️

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
3/29/14, 10:54 PM
#5

Det verkar vara lite dött här inne just nu ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
3/29/14, 11:57 PM
#6

Nja aktiviteten på sajten rent allmänt, tycker jag har gått ner rätt rejält. Kanske vårvärmen som lockar? :)

Annons:
LajvKrattan
3/30/14, 12:04 AM
#7

Vad surt då, det går kanske inte att ha en turnering.😢

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Linda3046
3/30/14, 8:40 PM
#8

Jag röstade på single battles, 6vs6 och normalstarka pokémon :D

leagm
3/31/14, 7:49 PM
#9

Jag tror att en ny turnering skulle kunna dra till sig folk men efter en sån här grej tar man gärna en paus från en sajt Det gjorde jag men jag vill gärna ha en till turnering😃

molam
3/31/14, 7:57 PM
#10

6 Pokemon såklart, trippelstrider har jag aldrig gillat men det skulle kunna va en rolig utmaning! 😂 Men bara normalstarka pokemon

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LajvKrattan
4/4/14, 11:49 PM
#11

Så där! Om det inte kommer några nya förlag så föreslår jag att vi kör igång om några veckor. Vad säger ni?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

leagm
4/5/14, 12:04 AM
#12

Vad kommer det bli då?

Bara så jag kan förbereda mig på hur jag ska bygga🙂

LajvKrattan
4/5/14, 12:07 AM
#13

#12 Jag får prata med Mitchika innan vi kan bestämma det.😛

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Annons:
leagm
4/5/14, 12:38 AM
#14

Okej😃

Draken
4/5/14, 1:17 AM
#15

jag är med :D Håller på med ett team nu (de är bara på lv.1 än så länge) men jag har tro på det. Alla har 4-5 perfekta IV's och de kommer att bli maxade i supertraining, redan på lv. 1 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
4/5/14, 11:30 PM
#16

Men då kanske vi möts snart. Ska också försöka fixa mitt team.

Jag har faktiskt en skiss som jag ska fortsätta på☝️ och jag hoppas att den blir bra😃

Draken
4/6/14, 1:14 PM
#17

jag har ett färdigt tea, liggande i battlebox också. De har visserligen inte perfekta IV's men de har Iv's på 3-4 och en har IV's på 5. Kan mötas när som helst med det teamet :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
4/7/14, 9:02 AM
#18

Vi kanske kan ta en match ikväll☝️ om du kan såklart😃

Har kvar mitt team från turneringen så vi kan ha en match med de teamen😃

Draken
4/7/14, 5:33 PM
#19

Skall på medlemsmöte ute på bilklubben kl. 19, men bör vara hemma vid 21-21.30, funkar det för dig, eller blir det för sent ?

Jag kan försöka skicka till dig om du är online när jag slår igång spelet, eller du kan skicka till mig om du ser mig :) heter Wicky igen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
4/7/14, 8:25 PM
#20

Jag har STOR sovmorgon imorn (skolan börjar 09:50) så jag kan nog stanna uppe en halv timme/timme efter min vanliga "bed time" som är just 21:30😃

Äter nu men kan sätta på spelet sen🙂

Annons:
ShinyDedenne
4/7/14, 8:29 PM
#21

Lea det är tisdag i morron, då börjar vi 08.10 ☝️

leagm
4/7/14, 9:11 PM
#22

#21 O NOOO! glömde det😢 Kan du ta en match i morn kanske?

leagm
4/7/14, 9:17 PM
#23

Men du vi kan fortfarande ha en match innan 21:30☝️ om du kan. Den kan få dra över några minuter. Det gör inget😃

molam
4/7/14, 9:23 PM
#24

Mamma är fortfarande inte hemma hälsar henne att det blir imorn istället! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
4/7/14, 9:40 PM
#25

Okej hälsa tillbaka att det säkert blir en lika rolig och spenande match som våran😎

LajvKrattan
4/7/14, 11:09 PM
#26

Om ni vill testa era lag så rekommenderar jag Pokémon Showdown: http://pokemonshowdown.com/

I Pokémon Showdown kan ni stoppa in era egna lag och sedan pröva dem mot massa olika spelare över hela världen. Det är ett bra sätt att få koll på styrkor och svagheter. Dessutom kan man ändra sitt lag när man vill och testa nya Pokémon utan att behöva fånga och träna upp dem först. Sen går det mycket snabbare än strider på 3DS också.😛

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Blue_Lugia]
4/8/14, 1:15 PM
#27

Skulle vara kul om någon ville posta en tråd, eller bara skriva och förklara det här med EV och IV träning/breeding, jag har verkligen noll koll på det. Finns säkert en och annan mer än jag där ute som inte är fullt lika pålästa. Skriv dock gärna så att det är enkelt att förstå. :)

Annons:
ShinyDedenne
4/8/14, 1:21 PM
#28

Jag vill också gärna veta hur man IV och EV breedar/tränar🙂

LajvKrattan
4/8/14, 1:25 PM
#29

EV-träning är jätteenkelt. Gå in i Super Training och träna den stat ni vill få upp. Svårare än så är det inte.🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Draken
4/8/14, 4:46 PM
#30

har för mig att det skall finnas en tråd om IV'breeding också, men hittar den inte just nu 😊

Men jag kan avslöja att jag har IV'breedad ett tag nu, och en av mina pokemon som är tilltänkt en evt. turnering har 6 perfekta IV's 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

ShinyDedenne
4/8/14, 4:54 PM
#31

Hur IV breedar man då? ☝️

Draken
4/8/14, 6:25 PM
#32

Marowak har skrivit en jättebra tråd om detta, jag visste att det skulle finnas 👍

http://pokemon.ifokus.se/discussions/52e330afce12c457c20004ac-snabbguide-till-ev-traning-mm?participating-1

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: