Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1102 ggr
Hallonsmurfen
2014-05-04 20:00

OT - Eurovision song contest

Finns det någon här inne som är förtjust i Eurovision song contest? Jag älskar Eurovision, och tycker därför självklart att vi ska ha en tråd om det! 😃

Jag är den enda i familjen som brukar orka hålla mig vaken genom alla bidrag. 😛 I år har jag faktiskt kollat igenom alla bidragen innan tävlingen börjar. Jag har helt klart hittat en favorit!

Jag älskar det här bidraget (se video under). Jag tycker att låten är bra, jag tycker att Conchita Wurst är så grymt cool, och jag älskar att hen står för vad hen tycker och inte tvekar en sekund från att vara sig själv. 😍

I denna tråden kan vi skriva ner alla våra tankar om detta evenemang! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
UrchinFamiljen
2014-05-04 20:03
#1

Jag kollar på det, tycker det är roligt! Jag och mina kompisar har vadslagning om vem som kommer vinna, en kul grej vi gör. Jag hejar på Armenien detta år. Tycker den är riktigt bra! :)

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

kolpa
2014-05-04 20:08
#2

Är inte inne på den här sidan, men såg att tråden dök upp!

Älskar ESC!

Heja Österrike, Armenien, Norge och Albanien! (och såklart Sverige)

Hallonsmurfen
2014-05-04 20:27
#3

Jag har lagt till de låtar jag tyckte var bäst på min lista på Spotify, så jag kommer lätt ihåg vilka det är. 😃

Österrike, Azerbajdzjan, Storbritannien, Ungern, Israel, Italien, Slovenien, Ukraina och Moldavien.

Många säger att de tycker Armenien är bra, och I det här programmet "Inför eurovision" så trodde de att Armenien skulle vinna hela tjottaballongen. Jag tycker bara den är tråkig… 🤐

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2014-05-05 00:11
#4

JAg mamma och nästan alla mina åtta syskon ska kolla på detta xD Stor grej i vår familj, blir som en liten myskväll med lite ost och kex eller Chips och godis! HAr inte lyssnat på låtarna tycker att det här med att man inte vet vad det är för låtar som är med är en viktig del! ^^ Sveriges låt vet jag självklart vilken det är då jag tittade på uttagningarna xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2014-05-05 06:06
#5

#4 Jag tänkte också så innan, men nu när jag har lyssnat på alla låtar så tycker jag ändå det känns bra. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2014-05-05 08:25
#6

Kan bara hålla med Molam. På Lördag sitter vi bänkade framför TV'n :D Men jag vill inte höra låtarna innan, tror inte ens jag har hört det svenska bidraget, det är lite av spänningen tyker jag, att inte veta vilken låt som kommer ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
kolpa
2014-05-05 16:14
#7

#6 Inte hört Sanna Nielsen??? (FÖRVÅNAD)

Jag är tvärt om, måste höra låtarna minst 3 gånger innan finalen för då blir låtarna bra :)

Hallonsmurfen
2014-05-05 20:25
#8

Sverige är en av dem bästa tycker jag! Sanna är så otroligt duktig och låten är klockren! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-05-06 23:15
#9

Puh, var lite orolig att Sanna inte skulle gå vidare där ett tag. När Ryssland gick vidare så skrek jag till, inte bara att låten är hemsk. Tråkig, fake och den skär i mina öron. Dessutom så tycker jag inte om Ryssland i allmänhet. Jaja, jag är i alla fall glad att de flesta av mina favoriter gick vidare. Lite synd att Moldavien inte gjorde det bara. :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

kolpa
2014-05-07 11:28
#10

SYND ATT INTE ALBANIEN :(

Gerbilles
2014-05-07 17:09
#11

Jag älskar Eurovision! Eller älskar är kanske lite att ta i, men tycker det är kul! Brukar titta varje år tillsammans med min mamma (och lillebror men han somnar alltid i mitten av programmet haha). Har ingen favoritlåt, men har heller inte hört alla bidragen än. 😛

Eurovision är också en bra anledning till att köpa galet mycket chips och godis, mehehe 🐖

-

#9 Åhh, ja! Dom sjöng ju typ "Show the world some love" eller liknande, det enda jag kunde tänka på var: "och det ska komma från dom?" 🤔

Hallonsmurfen
2014-05-07 18:29
#12

#11 Ja, herregud… Har ni hört denna? 😟 (Rysslands bidrag förra året.)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2014-05-07 19:58
#13

#12 Den där kommer jag ihåg lite svagt, men jao.. 🤐

Annons:
Hallonsmurfen
2014-05-08 23:16
#14

Blev väldigt besviken över att Israel inte gick vidare. Men otroligt lättad över att Österrike gjorde det! Den känslan när det finns två platser kvar och varken Israel eller Österrike har gått vidare än, och så går Finland vidare! Jaja, jag är mer glad över att Österrike gick vidare än vad jag är bitter över att Israel inte gjorde det. I finalen tror jag det kommer stå mellan Österrike, Armenien, Ungern och Sverige (tror!)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Draken
2014-05-10 10:43
#15

Jag har inte tittat på uttagningarna eller delfinalerna, vill inte det …men vet någon om Norge gick vidare (har inte hört deras bidrag heller, men är från Norge själv, så det vore kul att veta ;) )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hallonsmurfen
2014-05-10 10:50
#16

#15 Jag har för mig att de gick vidare, men jag är inte säkert. Island och Finland gick i alla fall vidare, så om Norge gjorde det har vi hela Norden i finalen! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
2014-05-10 11:18
#17

#15 Norge gick vidare! 👍

Nu i finalen, efter att ha sett alla bidrag, hejar jag främst på Österrike och Sverige! 🎈

Draken
2014-05-10 12:10
#18

Ja men vad bra :) Skall bli spännande att se vad de har gjort för något i år. De (Norge) har haft några urusla bidrag, så man nästan har skämts för att vara Norsk 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

ShinyDedenne
2014-05-10 17:49
#19

Snart är det finalt tajjm! xD

molam
2014-05-10 17:53
#20

Snart Snart!! ^^ Hoppas bara besöket har gått innan -.-

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Draken
2014-05-10 20:20
#21

40 minuter kvar nu :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-05-10 20:34
#22

Whoop Whoop

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Hallonsmurfen
2014-05-11 00:37
#23

Jag är så sjukt glad att Conchita vann!

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2014-05-11 01:36
#24

Enligt mig och hela min familj samt brorsans kompisar var det fel bidrag som vann  x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

kolpa
2014-05-11 01:49
#25

HELT RÄTT BIDRAG!!💋❤️😍

*~HamsterHamster~*
2014-05-11 01:53
#26

H*n heter Conchita korv, vilket fint namn, men jag tycker om att h*n vann :D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
2014-05-11 02:18
#27

Jag gillade Danmarks och…. Frankrikes! xD Dom Sjung om mustash! xD Har är förkärlek till ansiktshår… eller lite stubb iaf x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Hallonsmurfen
2014-05-11 09:08
#28

Jag har spammat med bilder av Conchita på Instagram och varit inne på hennes instagram och kollat hashtagar och sånt. Överallt är det folk som frågar "är det en kille eller en tjej?". Vissa har t.o.m börjat tjafsa över det. Jag förstår inte varför, vad spelar det ens för roll om det är en kille eller en tjej? När hon är Conchita är hon hon. När han är Tom är han han. Jag tycker egentligen inte det ska spela någon roll. Varför ska man lägga så stor vikt på kön?

Medarbetare på Pokémon iFokus

*~HamsterHamster~*
2014-05-11 09:36
#29

#28 inte jag heller :) fast biologiskt sett är det ju kille och ingen tjej men hon var superbra! Jag tror att det var en sorts protest mot homofobi och att det är förbjudet i visa länder att visa hur man är, fast troligen har Rysslan eller andra länder inte ens märkt det…

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-05-11 09:53
#30

Gillade inte låten som vann och jag har hört mycket bättre framträdande av Sanna. Norge skall vi inte tala om (skäms att jag är Norsk).

Nej, mina favoriter var helt klart Danmark. Malta och Montenegro :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: