Annons:
Etikettpokemonspel-till-gameboy-gbc-gba
Läst 1133 ggr
Draken
2014-05-18 11:34

Platinum, en resa genom Shinnoh

Har startat upp mitt Platinum, vilket jag inte har spelat på över 2 år. Är inne i en riktigt Nostalgiperiod nu, och jag tänkte köra genom gamla spelen till remake på Ruby och Sapphire släpps 👍

Jag började min resa med en liten Chimchar pojke som fick namnet Blaze. Jag har varit hos min mamma och talat om att jag skall ut på en resa för att hjälpa proffessorn med att fylla Pokedexen, och nu har jag återvänt till Sandgem-Town, och skall gå vidare däreifrån och vidare upp mot Jubilife city.

Med mig har jag:

*Leya (Starly) lv. 2

*Blaze (Chimchar) lv.7

Måste också meddela att jag inte kölr Nuzlocke-Challenge, utan jag går igenom spelet som vanligt. Jag fångar mina pokemon efter vägen, jag tränar dem och ger dem vitaminer. Jag kör alltså på "det gamla goda sättet" innan det fanns supertraining, IV-breeding etc ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2014-05-18 11:40
#1

Lycka till mor, vi möts väl efter vägen va?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-05-18 11:49
#2

Det gör vi absolut. Lycka till själv :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
2014-05-18 13:01
#3

Lycka till, och följer här också. ^^

Draken
2014-05-18 16:32
#4

Nu har vi passerat Oreburg city och vi har tagit gymet där. En ny medlem i våran familj är en liten Shinx-flicka, som fick heta Chira.

När vi skulle ta gymet så fångade vi en Machop, en kille som fick namnet Champ. Han hjälpte till att fixa gymet, han tog ner Cranidos i två slag. Cranidos är den som mitt team inte klarade av att få ner, hans Headbutt var för stark för mina små.

Men nu är det fixat och vi är på väg upp mot Floaroma-town, vi har mött Team galakic precis utanför Jubilife, men de var ingen match för mina och lucas vänner. Vi sdkall nu bege oss upp emot Floaroma och möta en av Galakticledarna för första gången där 👍

Med mig nu har jag:

*Leya (Staravia) lv.14

*Chira (Shinx) lv.12

*Blaze (Chimchar) lv. 12

När vi kommer upp till Floaroma, skall vi försöka fånga och blir kompis med en Buizel, som vi vill att skall ingå i teamet 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
2014-05-18 17:06
#5

följer :) lycka till, det dröjer ju en viss tid att spela igenom hela platinum :D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
2014-05-19 07:11
#6

Jo, det lär dröja ett tag. Mycket som skall gås igenom och utforskas.

Känns lite som att spela ett nytt spel, eftersom det är så länge sedan jag spelade, så har man glömt massa, men man kommer ju underfund om det mesta under resans gång 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: