Annons:
Etikettpokemonspel-till-nintendo-ds-3ds
Läst 781 ggr
Draken
2014-05-24 11:10

Mitt första riktigt IV-breedade team.

Jag har hållt på nu i ett par veckor med att IV-breeda ett team, jag skall ha minst 5, men helst 6 IV på hela teamet. Vissa skall vara bestämda kön med bestämda abilitys.

Teamet har jag satt ihop, nu återstår bara att Breeda fram det så jag får det som jag vill.

Teamet skall bestå av:

* Froakie

*Fennekin

*Lillipup

*Skrelp

*Inkay

*Noibat

Jag kände bara att jag ville skriva av mig litegrann, för jag har varit frustrerad och spelen har nästan åkt ut igenom fönstret för jag inte lyckas få det som jag vill.

Jag har fått rätt kön, men då har abilityn varit fel, och har jag fått rätt ability, så har könet varit fel 😭 Könet spelar väl iofs. ingen större roll, men på vissa pokemon så vill jag absolut ha en hona, och på vissa vill jag absolut ha en hane

Vet inte om någon är intresserad, men om ni är det, så kan jag skriva eftersom hur det går med breedingen, och om jag får ihop mitt team, som jag vill ha det 😉 Det kommer dock att ta tid

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
2014-05-24 11:38
#1

Jag har verkligen inte lika stort tålamod som dig att IV breeda pokemon men när man väl lyckas då känns det sjukt bra. :)

*~HamsterHamster~*
2014-05-24 11:58
#2

Tålamod och Tålamod i X och Y har det blivit väldigt lätt att IV breeda :)

Hur har du tänkt med teamet? Skriv ability har du tänkt på Nature? Jag ska snart börja breeda igen xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
2014-05-24 17:54
#3

MEn mamma Jag har redan 2 Eevee Med HP, ATK, DEF, SPATK, SPDEF och SPEED hur ska du klara det teamet d¨;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-05-24 23:21
#4

#1 Jo, det känns jättebra om-/ när man lyckas få till det som man vill :D

#2 Jag skall receta mitt Y och börja om från början. Och det skulle vara kul att gå igenom med ett team där alla har 5-6 (helst 6) perfekta IV's. Och jag hoppas så klart på att det skall bli en turnering igen snart, och då skall jag använda det teamet 😃

Nature har jag inte funderat så mycket på, men ability har jag bestämt på vissa.

*Fennekin : Magician

*Froakie : Protean

*Inkay: Contrary

Jag har fixat en Lillipup med 6 perfekta IV´s, hon har nature Mild och Ability Pickup. Lillipup var lätt att få till perfekt, men jag sliter med Froakie just nu, jag har fått flera stycken med Protean, men har än så länge endast fått 5 perfekta IV's, så jag försöker lite till med den ;)

#3 Du vet om att jag kanske inte vill möta dig i spelet, jag har haft svårt med dina icke IV-breedade Eevesar, så jag lär inte ha en chans mot 6 stycken Eevelutions som har 6 perfekta IV's 🤦‍♂️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2014-05-24 23:25
#5

Du får lägga upp en ny Strategi lilla mamma xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-05-24 23:37
#6

I'm working on it …believe me …I'm working on it 😈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2014-05-25 00:02
#7

xD YOu wont be able To Beat My IV-Breeded Eeveeteam!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Blue_Lugia]
2014-05-25 10:06
#8

Vill gärna höra hur det går för dig. 🙂

Draken
2014-05-25 11:41
#9

Det går bra hittils.

Lyckades till slut få en Froakie med 5 perfekta IV's, och Protean. Han har Atk, Def,Sp.atk, sp.def och speed. Skall försöka få en med HP också, om jag inte får det, så blir det denna jag går med.

Nu har Braixen legat på dagis och en av hennes ungar har lämnat 5 perfekta och hidden ability, men bara hanar. Så nu ligger hennes andra unge med 5 perfekta på dagis med ditto, så får vi se om han kan få en flicka med hidden ability OCH 5-6 perfekta IV´s :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-05-29 10:27
#10

Nu är mitt team klart, och det blev endel ändringar i teambuildingen, bytte ut ett par stycken för att få så många types som vanligt och att inte flera skulle ha samma type :)

Mitt färdiga team ser ut så här i varje fall:

*Skrelp - 6 perfekta IV. Poison point.  Adamant

*Treecko: 5 perfekta IV. Owergrow. Naughty ( Eggmove leafstorm)

*Starly : 6 perfekta IV.  Reckless. Hardy (eggmove Double-Edge)

*Froakie: 5 perfekta IV. Protean. Serious

*Pancham: 5 perfekta IV. Mold Breaker. Jolly

*Fennekin : 5 perfekta IV. Magician. Joilly

De som har 5 perfekta IV saknar HP, annars så har de resten. Alla är nu maxade i supertraining :D Vi har kommit en liten bit på väg, och teamet är starkt, de slår ner det mesta i sin väg :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-05-29 10:31
#11

Teamet har nu kommit till Camphrier town, de tog Violas gym utan att blinka, och alla tränarna på vägen upp var heller inga problem. Sycamores pokemon  blev nerslagen i ett eller två slag.

Teamet är nu på lv. 16 och flera av dem har utvecklats, vi skall nu bege oss till Parfume Palace och hitta Furfro som är på rymmen, sedan skall vi ta oss an tränarna i höggräset där uppe, och se om vi kan hitta lite fler pokemon, dels att spara i datorn och dels att skicka iväg i wonder trade :D Vem vet, vi kanske springer på någon shiny också 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2014-05-29 14:13
#12

Hur ska du klara dig mot detta då

Eevee - 6 IV's (Ska bli Umbreon xD)
Eevee - 6 IV's (Ska bli Espeon xD)
Jolteon - 6 IV's
Flareon - 6 IV's
Vaporeon - 6 IV's
Sylveon - 6 IV's ;)

Nu blev mitt gamla Eevee Team Kvar när jag började om ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2014-05-29 21:10
#13

Jag trodde jag skulle klara ditt team, men tji fick jag 🤦‍♂️ Några fick jag väl ner, men du( eller rättare ditt team) var starkare, men vi skall mötas igen när alla är fullt utvecklade 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2014-06-02 09:46
#14

Blev ytterligare ändring i teamet igår 😊 Chezza (Pancham) byttes ut mot en Helioptile kille med 5 perfekta IV´s (Han har allt utom HP).

Det kommer att ta tid innan mitt team är riktigt färdigbyggd känns det som, det kan även bli fler ändringar under resans gång, det vet jag inte nu ;)

Men just nu är jag nöjd i varje fall. Vi har komit till Ambrette Town och vi har varit i Glittering cave, har bara ett smärre problem nu, jag kommer förmodligen att ha olydiga pokemon i Cyllage-gymet. vi har inte lämnat Ambrette ännu, och teamet skall upp till Lv. 26 🤦‍♂️

Dessutom skall jag gå tillbaka och kolla mina växter i BerryField vid Camphrier town, tänkte även besöka Battle Chatau igen, och då lär ju teamet gå upp ytterligare.

Eller jag kanske skall vänta med att gå tillbaka, och ta gymet först, och sedan gå tillbaka 🤔 jag får ju strengt när jag tagit gymet, och då kan jag faktiskt gå en genväg tillbaka, genom grottan ☝️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: