Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1132 ggr
-Aida-
8/11/14, 4:13 PM

Breeding

Jag tycker de är helt omöjligt att få ner 6 IVs på en unge, de är alltid ett stat som inte får ett maxat IV, jag har läst och följt guider men de funkar bara inte, är de ovanligt att de blir 6 IVs på ungarna? Jag hade destiny knot på båda föräldrarna, fick outstanding stats på ungen men SP.def saknades så jag satte power item på pappan som hade IVs i bland annat SP.def för att dra ner just de statet och mamman hade destiny knot och hoppades få ner allihop på nästa ungar men de saknas alltid ett stat ändå, jag fattar inte.

Annons:
Linda3046
8/11/14, 5:15 PM
#1

Destiny knot på båda föräldrarana är ingen bra idé, du bör ha everstone på ena för att kunna passa natur.

Det är svårt att få 6 IVs eftersom du bara passar ner 5 IVs, så den sista IVsen som är random måste vara 31 så chansen att den ska vara det är 1 på 32. Sen om du inte har föräldrar som har 6 IVs så är ju chansen ännu lägre eftersom dom kan passa ner icke-perfekta stats.

-Aida-
8/11/14, 5:49 PM
#2

Jaha på de viset, jag bytte ut ena destiny knot för att passa ner nature från pappan, mamman däremot håller kvar i knoten.

molam
8/11/14, 8:31 PM
#3

Vi får Ganska "Lätt" Ungar med sex IV's Men då håller våran Ditto som har 6 IV's i DK så om vi kläcker 15 ägg brukar vi alltid få minst en med 6 IV's ^^ Fast det är ju bökigt om man inte har en Perfekt moder eller Fader.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Linda3046
8/11/14, 9:21 PM
#4

Jag får alltid 6 IVs när jag inte behöver det :/ Har försökt kläcka en naive 6 IV Bagon ett tag nu och har nog kläckt 2,5 boxar men ingen med 6 IVs än :P

-Aida-
8/11/14, 9:34 PM
#5

De va bagon jag höll på med, har en å en halv box med bagons som blev fel eller 5 IVs, när jag gjorde som du sa Linda då fik jag min 6IV bagon på 6e ägget, grymt glad ja blev. :D

Draken
8/12/14, 9:59 AM
#6

Drakarna verkar vara omöjliga att få 6 IV's på. Jag har försökt med både Bagon, Deino och Goomy, men jag får bara 5 IV's på dem trots att jag använder Ditto som har 6 perfekta och håller i DK :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
*~HamsterHamster~*
8/12/14, 10:09 AM
#7

Antar att ni vill spela mixed, eller varför vill ni ha 6 IV's?

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
8/12/14, 10:25 AM
#8

#7 Jag har aldrig breedat en pokemon med 6 IVs förut, jag använde bagon som experiment för de, jag följde en guide som berätta hur man fick 6 IVs men de gick ju inte med de, lyckades få den iallafall då blev jag glad. 😂

*~HamsterHamster~*
8/12/14, 10:26 AM
#9

få vad? #efterbliven ;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
8/12/14, 10:53 AM
#10

#9 En pokemon med 6 IVs :D

molam
8/12/14, 11:57 AM
#11

#7 Pokemon med 6 IV's är starkare än dom med 5 IV's Märker bara på min råttrumpa jag har nu är Galet Stark bara för dom där 6 iV'sen Plus ST då

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

*~HamsterHamster~*
8/12/14, 12:59 PM
#12

#11 Det gör ingen skillnad om en special attacker har 6 perfekta iv's. den behöver inte ha någon iv på attack.

Om du inte ska spela mixed dvs. både attack och special attack på kanske Lucario behöver du inga 6 iv's på ditt pokemon. Vissa pokemon behöver bara 4 IV's om de kanske har speed som är kass.

Special attackers, och physiska attackers behöver bara  +31 på en av dessa värden. Det gör då ingen skillnad alls om en pokemon som attackerar på Special har 31+ på fysiska attackvärdet. Dvs. jag skulle ändå bara satt special attacks på min volcarona eftersom attack värdet är kass. Flare blitz skulle troligen inte ens varit så stark som flamethrower på volcarona. Så om man inte ska spela mixed är det nästan lite onödigt att breeda på 6 IV's :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
8/12/14, 2:32 PM
#13

Jo men nu är jag en som till mestadels spela mixed, men på mina normala nu tex har jag 5 på dom flesta då Deras Spatk Rent utsagt suger så det har jag ens inte brytt mig om ;) Men råttrumpan däremot har jag heller inga Speacial Attacker på men Ville ha Spd, Atk, Def, Spdef, och HP men jhur jag än försökte så Var det omöjligt att få en rått rumpa utan Spatk xD Därför har rått rumpan 5 IV's, JAg brukar nöja mig med 5 IV's OM det är rätt IV's x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
*~HamsterHamster~*
8/12/14, 2:57 PM
#14

#13 haha klart det ska va rätt IV's :D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
8/12/14, 3:20 PM
#15

Men är det En IV som Verkligen vill vara med (Som på min Råttrumpa) så Då SKA jag ha sex IV's om det är Fel IV som vill va med xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: