Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1082 ggr
Hallonsmurfen
2014-08-13 12:46

OT - Transformice

Jag måste bara tipsa om ett jätteroligt spel!

Det går ut på att man är en mus som jagar ost, i princip. Jag orkar inte riktigt förklara, men allt finns att läsa på hemsidan. Det kan verka svårt i början, men när man kommer in i det är det hur kul som helst.

Om ni vill får ni gärna gå med via den här länken, så får jag en ost varje gång ni har samlat tio. 😇 :

http://www.transformice.com/?id=59622939

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
leagm
2014-08-13 17:20
#1

Jag har spelat det här spelet förut. Det är jätte kul när man lärt sig😃

molam
2014-08-13 17:23
#2

Fattar inte hur man hoppar på väggar så gav opp >-< Alla ställen jag på sist behövde jag kunna hoppa på väggar x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2014-08-13 19:20
#3

#2 Jo, Wall jumping är en rätt viktig sak att kunna i spelet. Om grunden (det du springer på) är choklad, eller om den är lutad kan man springa och hoppa på den vanligt för att komma fram. Är den dock spikrakt upp behöver man wall jumpa. Det är rätt svårt att förklara, man måste komma i landningen, så att man springer på väggen. Sen hoppar man åt andra hållet och direkt tillbaka igen för att komma i landningen så man kan fortsätta. Som sagt, svårt att förklara. Här är en video som gjorde att jag lärde mig. 😃: https://www.youtube.com/watch?v=cSoBQD0xGOg

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
2014-08-13 19:29
#4

Ett tips är att börja i Vanilla rummen, det är bara banor gjorda av folket bakom Tfm, och är därför lite lättare. Man byter rum genom att skriva /room vilketrumdunuvillvarai. Rummet skapas automatiskt när man skriver det, så man kan vara helt själv om man vill. Vill man till ett Vanilla rum skriver man /room vanillaSiffra, t.e.x /room vanilla1.

Ett annat tips, om man lätt tappar bort sig är att skriva /watch sittnamn. Då blir ens egen mus rosa och alla andra möss lite transparenta.

Ni får gärna lägga till mig som vän, jag heter Aprikosmus! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

molam
2014-08-13 19:37
#5

Jag Rage Quittade!! =D xDD Men ska testa igen, kan man vara Ensam i ett rum och Testa saker på nått sätt?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2014-08-13 21:51
#6

#5 Ja, antingen så skriver du bara /room grugeiougeoghopergerg (alltså något helt random) eller om man trycker på practice så kommer man till /room Sittnamn Practice eller något. Men på alla banor där det finns en shaman blir man automatiskt det, så det är svårt att träna som vanlig mus. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
leagm
2014-08-15 13:52
#7

Bra att du lär oss sånt😃 Va lite noobig som shaman men har lärt mig lite grund grejer nu. Hat du något bra tip?

molam
2014-08-15 14:15
#8

Jag och Schaman var INTE en bra Blandning xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hallonsmurfen
2014-08-15 15:22
#9

#7 & #8 Jag har alltid varit en hemsk shaman, fram tills häromdan. Då tipsade en kompis till mig mig om att uppdatera mina skills. Hade självklart ingen aning om hur man gjorde, men det fick jag reda på. Man går in på Menu, och klickar på Skills. Och där får man uppdatera. Jag valde att jag ville uppdatera den i mitten först. Jag vet inte riktigt hur man får poäng, men det hade jag i alla fall när jag gjorde det. Men då klickar man på fyrkanten man vill uppgradera (om man håller muspekaren ovanpå så står det vad den gör). Man börjar nerifrån och låser upp nästa rad när man uppgraderar där nere. Lite svårt att förklara, men enkelt när man väl gör det. Jag har som sagt gjort raden i mitten hittills, vilket gör bland annat så att man kan teleportera sig och flyga. Superkul att vara ensam i ett rum och flyga runt. Om man vill vara shamen som är bra på att hjälpa folk är dock den till vänster bäst. Den gör bla annat å att man kan teleportera andra möss till sig, ge dem sin ost osv. Ni kan läsa runt och se vad som verkar intressant för er. Jag försöker lista ut hur man får poäng så att jag kan uppgradera den till vänster också, haha. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

leagm
2014-08-15 16:09
#10

Hittade det randomly idag. När man har levlat upp så kommer det fram en liten ruta längst ner i vänsterhörnet. Där står det ( om man gått up en level) 1. Jag som var i level 15 och hade gått upp 14 levlar hade 14 saker jag kunde välja.

Som sagt man får påäng av att levla upp😃

leagm
2014-08-15 16:17
#11

ehm… jag gjored den där watch grejen me jag vill inte ha den

hur frå jag bort den?

Hallonsmurfen
2014-08-16 09:31
#12

#11 Jag är inte säker på det då jag alltid spelar med den. Den försvinner ju dock när du reloggar. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

Upp till toppen
Annons: