Annons:
Etikettnyheter
Läst 4269 ggr
Mitchika
9/25/14, 10:23 PM

Omega Ruby & Alpha Sapphire Demo!

Vi i Sverige kommer tydligen få begränsad tillgång till demon för Omega Ruby och Alpha Sapphire! För att få en nedladdningskod till demon behöver man anmäla sig på svenska Nintendos hemsida på länken nedan: 

http://www.nintendo.se/arkivet/promotions/psdd

Antalet koder är begränsade och det är först till kvarn som gäller! 

Kom ihåg att ange en aktuell emailadress så att du kan ta emot koden! 

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
9/26/14, 6:15 AM
#1

Ooh! Ska passa på genast! :O

-Aida-
9/26/14, 8:11 AM
#2

Nu har jag registrerat.😃

[Blue_Lugia]
9/26/14, 11:17 AM
#3

Samma här

molam
9/26/14, 1:57 PM
#4

Registrerade imorse!

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

*~HamsterHamster~*
9/27/14, 11:24 AM
#5

jag med, hoppas jag inte var för sen =O

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
9/28/14, 12:49 PM
#6

Har registrerad nu jag också, hoppas att jag hann med :)

Hur funkar det nu om jag får en kod ? Spelar man  på datorn på en speciell hemsida eller är det pånågot annat sätt man gör ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
-Aida-
9/28/14, 2:26 PM
#7

#6 Koden du får använder du i e-shopen om jag fattat de rätt, då kan du ladda ner demot därifrån.

Linda3046
9/28/14, 6:40 PM
#8

Jag reggade mig den 26:e så förhoppningsvis hann jag med, hoppas dom har många koder för tydligen verkar det som att norge och dannmark också är med och "bråkar" om koderna.

leagm
9/28/14, 9:09 PM
#9

tror dels att jag är för sent ute men vill inte heller pröva. Vill spara på hypen till det riktiga spelet, då jäklar går det av😂

Linda3046
9/29/14, 4:51 PM
#10

#9 Men du vet att denna demo innehåller händelser som inte sker i själva spelet, va? Och att man kommer kunna få en mega evolution som man sen kan föra över till det riktiga spelet?

-Aida-
9/29/14, 7:22 PM
#11

Och alla items kan man lägga över med.😃

leagm
9/30/14, 8:45 AM
#12

Okej jag har skaffat det!!! Du övertala mig! Jag ger mig! Nuuuuu KÖÖÖR VIIII!!!

Linda3046
10/2/14, 9:24 PM
#13

Mega Rayquaza har blivit avslöjad. Kolla serebii :)

Annons:
Mitchika
10/2/14, 9:38 PM
#14

#13 Jag är så kluven till det hela… och då syftar jag på Mega Evolutions (fortfarande) och speciellt dom senaste med Primal Groudon och nu Mega Rayquaza… 🤦‍♂️

Ena halvan av mig skriker: "Dom förstör min barndom…!" 😮

Medan andra halvan av mig skriker: "Dom gör min barndom ännu mer awesome…!" 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
10/2/14, 9:48 PM
#15

Rayquaza blew my mind! Jag är totalt dö kär i hans design! Älskar de!

Linda3046
10/2/14, 10:06 PM
#16

#14 Jag gillar megas än så länge, men är lite rädd för att det ska gå överstyr i kommande generationer om de fortsätter med dom. Hur många megas kommer vi ha liksom?

#15 Jag med! Tycker megan är snyggare till och med, orginalet är nice fast har alltid tyckt att den ser lite derpig ut pga det framträdande tandköttet utan några direkta tänder :P Megan ser kanske lite överdesignad ut, men dom där "spröna" får den att se hur som någon sorts vindgud typ ^^ Dock hoppas jag nästan att shiny Megan inte är svart, för jag tror det skulle se lite tråkigt ut..

-Aida-
10/2/14, 10:55 PM
#17

#16 Jag tycker designen gjorde att rayquaza ser mycket starkare ut och han ser ut som en kinesisk drake med ringarna som hänger efter, riktigt cool design ide, jag är jätte nyfiken på hans shiny form, jag har rayquaza i enbart shiny, min syster fick den gröna.

Draken
10/3/14, 12:43 PM
#18

Nej :( Tycker inte om Rayquasas megautveckling :( Vill ha den som den var :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
10/3/14, 12:56 PM
#19

Jag gillar det nya utseendet. Dock tycker jag underkäken är lite irriterande….

Linda3046
10/3/14, 1:16 PM
#20

#19 Tror inte det är en underkäke utan något typ av horn :) Såg föresten att jag postat i fel tråd :P Detta var ju för demon, men det såg jag inte i forumlistan. 😂

Annons:
[Blue_Lugia]
10/3/14, 5:25 PM
#21

#19 Haha! Jag insåg när jag tittat närmare att det var något mer hornaktigt. Jag skrev om mega Rayquaza i ORAS tråden i natt så det står där. Alla gör vi.misstag. :)

[Blue_Lugia]
10/8/14, 8:11 PM
#22

Serebii rapporterar att koderna för Sverige, Danmark och Finland är slut medan Norge har några kvar. Vi som registrerat oss borde få koden runt den 16:e. Då kan vi ju hoppas att vi inte reggat oss försent i alla fall.

Linda3046
10/8/14, 9:20 PM
#23

Ja, man får ju hoppas att det här betyder att alla som hann registrera sig är garanterade sina koder :) Ser jättemycket fram emot att spela demos ^^

Draken
10/9/14, 7:29 AM
#24

Hoppas, hoppas :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/9/14, 7:37 AM
#25

Vad trött jag blir på att vänta! Nästa vecka ska demot släppas, då får jag också veta om jag får en anställning samtidigt på samma dag typ, nästa månad släpps tre spel jag vill spela alla samtidigt, väntan är olidlig!
Är mest super taggad inför pokemon!🥳

Draken
10/9/14, 8:37 AM
#26

Jag tycker också väntan är olidlig. Har börjat tröttna lite p X och Y, så jag funderar på att köra en Nuzlocke på Black eller white 2 😞

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
10/9/14, 11:25 AM
#27

Jag håller på och tränar pokemon team på x och y. Inget seriöst så att dom ska bli näst intill oslagbara, för sånt är lite för avancerat för mig. Men mest som en kul, grej . Lite roligt att följa sina pokemon från små pluttar till "starka" bestar. xD

Annons:
Draken
10/9/14, 12:50 PM
#28

Jag har tröttnat lite på det också ;) Jag gillar att IV'breeda dem, men jag har tröttnat på att gå igenom spelet. Nu kan jag få för mig att jag vill byta ut en i teamet, så breedar jag den jag vill ha och tar med den istället. även fast jag har tagit 5 gym och de andra är på mellan 40 och 60 i level. Molam håller på att bli tokig på mig 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
10/9/14, 1:07 PM
#29

Heja alla pokemon spelande mammor xD, min mamma hatar pokemon ….

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
10/9/14, 6:24 PM
#30

Jag har spelat om pokemon Y 3 gånger och pokemon X 2 gånger, jag håller på med Y men är inte så engagerad när man vet vart man ska gå och vilka man ska prata med så rusar man bara genom spelet, mina pokemon lvla löjligt snabbt utan någon boost. ><

#29 Mina föräldrar har aldrig förstått sig på pokemon, dom kalla de för påkemooon, en före detta kompis mamma sa däremot att pokemon va djävulen påhitt och förbjöd detta i hennes hus.🤓

Mitchika
10/9/14, 6:31 PM
#31

#30 Ironiskt nog så gjordes det en låt om just det här ämnet som släpptes ihop med den andra Pokémonfilmen, om jag inte minns fel. Jag letade rätt på en lyricsvideo, kvalitén är inte den bästa men läs texten. 😃

Det gäller givetvis inte alla föräldrar, även om det gällde mina, men… hit it, Dream Street!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
10/9/14, 8:16 PM
#32

#31 grym låt. 😃Känner igen mig i låten faktiskt, de va några gånger jag spela så mycket att dom förbjöd mig att spela och efter pappa kom hem från japan med pokemon puzzle challenge så blev jag beroende av spelet så de satt jag och nördade 24/7, de gick inte att sluta förrän de va helt slut på batterier, enda spelet jag varit beroende av.😂
Jag kan heller inte börja spela igen för då är jag super fast.

molam
10/9/14, 10:44 PM
#33

#31 Jag känner igen mig så mycket min Mamma hatar pokémon  Hon vet inte hur jag ens kan spela dom där spelen😉 Visst tror väl alla på det va? 😃

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
10/9/14, 11:14 PM
#34

#33 Självklart gör vi de.😉

Annons:
[Blue_Lugia]
10/10/14, 1:50 AM
#35

#33 Lider med dig…;)

*~HamsterHamster~*
10/10/14, 5:20 AM
#36

#33 jag lider också med dig,😕…😃

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
10/10/14, 7:50 AM
#37

AA det är födjävligt att ha en sån mamma 😭

xDD😂

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
10/11/14, 9:45 AM
#38

Jag hatar väl inte pokemon, jag spelar ju spelen. Eller är det andra pokemonspel ni syftar på nu 🤐

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

*~HamsterHamster~*
10/11/14, 10:34 AM
#39

#38 det där lät allvarligt😕

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

*~HamsterHamster~*
10/11/14, 3:16 PM
#40

tänk att få chansen att spela demot redan idag ;___;

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

leagm
10/12/14, 10:59 PM
#41

Måste bara fråga, om man registrerat sig, är det då säkert att man får demot?

Hade bara fått veta att det kom ut den 17 oktober men läste nu på deras sida att koden skickas en 16 till den angivna adressen så jag antar att jag får demot då. Eller?🤦‍♂️

Annons:
*~HamsterHamster~*
10/12/14, 11:11 PM
#42

Det är inte säkert, men alla vi borde vara av dem som hann innan coderna var slut

vi ska egntligen få coden den sjuttonde

jag fick en cod från austria så jag hoppas på att jag kan börja den femtonde på onsdag alltså ^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

leagm
10/13/14, 10:14 PM
#43

Jasså dj har redan fått en :O Jag tycker själv att jag kom in gaska sent så jag vet inte om jag kommer få en kåd eller inte :,(

-Aida-
10/13/14, 10:36 PM
#44

#43 Om du kunde skriva i din email i fältet på hemsidan, då stod det att du kommer få din kod till demot, när koderna va slut, stod de att det inte gick att registrera sig, så jag är helt säker på att du också kommer få en kod.🙂
Kolla i din skräpkorg också ifall den hamnar där, jag har inte fått min kod ännu.

Draken
10/14/14, 8:09 AM
#45

Då kommer även jag få en kod, för jag kunde registrera mig :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/14/14, 10:05 AM
#46

#45 Jo men precis. ^^
Har inte fått min än och jag exploderar snart.😭

Mitchika
10/14/14, 10:38 AM
#47

#46 Skrev dom inte att dom skulle skicka ut koderna tidigast den 16:e oktober? Jag kanske minns fel, men jag har för mig att det var så det stod. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

-Aida-
10/14/14, 1:22 PM
#48

#47 har för mig att det var runt 16e oktober också.

Annons:
molam
10/14/14, 2:32 PM
#49

Å det är bara 14e nu x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
10/14/14, 9:00 PM
#50

Ja det var den 16 men som jag förstår har hamsterhamster redan fått sin kåd från Österrike så man vet alldrig :P

KOLLA ERA INNKORGAR VARJE DAG, VARJE TIMME, VARJE MINUUUT!!!!!😮

-Aida-
10/14/14, 9:09 PM
#51

#50 Jag kollar hela tiden ifall jag fått den, inte för att jag kan använda den förrän de är dags men man längtar ju så innerligt att man inte kan låta bli.😂

*~HamsterHamster~*
10/14/14, 9:27 PM
#52

jag hypar så mycket

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
10/14/14, 10:58 PM
#53

Jag skulle bli jättetacksam om någon kunde berätta för mig hur jag skall spela demot, om-/ när jag får koden ? Har inte riktigt förstått 😊

Spelar jag på datorn, eller skall jag på något vis ladda ner koden till spelkonsollen ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/14/14, 11:40 PM
#54

#53 Vet inte till 100 hur de funkar, men du kommer få en kod på din epost du registrerade med på Nintendos hemsida, den koden knappar du in på mystery gift --> serial code, därifrån får du rätt att ladda ner demot , du spelar det på din konsoll och inte på datorn, de kommer lagras som vanligt på ditt minneskort i konsollen, de står alltid hur mycket plats du har och hur mycket som kommer tas upp, så saknar du utrymme så kan du alltid ta bort ett program på dset och ladda ner demot.

[Blue_Lugia]
10/15/14, 12:13 AM
#55

Nu blir jag nervös! Pokemon Art Academy tar upp nästan allt utrymme på min 3ds och jag är inte villig att ta bort alla bilder jag målat….:( En demo kan väl inte ta upp så mycket, eller?

Annons:
*~HamsterHamster~*
10/15/14, 12:20 AM
#56

den tar faktiskt upp väldigt mycket plats. jag säger hur många när den är färdigt nerladdad om någon säger vart jag hittar det^^

Omg, jag kan spela den nu. Tack till min lilla skatt i österrike xD

Edit: min kompis sa ca. 1900 block behövs

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
10/15/14, 7:05 AM
#57

#56 Aj då! :/ Hm då blir det nog ingen demo för min del. Känner mig inte jättesugen på att ta bort ett helt spel för en demo, utan då får jag vackert vänta tills det riktiga spelet släpps. Inser att jag kanske skulle köpt Art Academy som disk istället för att ladda ner det…

*~HamsterHamster~*
10/15/14, 7:57 AM
#58

#57 det är faktiskt inte så farligt, jag ska inte spoila nu försöker jag. Det är bara ett pokemon som man får föra över och tre item set och dessa items är inte hela livet ;) så det är ingen fara det är bara det pokemon som är speciellt^^

Jag har redan spelat igenom demot och jag måste säga att musiken är väldigt bra, jag kan också säga att det bestrå utav 10 genomgångar utan att spoila någon^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Draken
10/15/14, 9:01 AM
#59

Jag tror inte jag har så mycket på minneskortet, och skulle det behövas mer plats, så tar jag bort något annat ;)

#58 Vill inte veta något alls, vill vänta tills jag eventuellt får koden själv ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
10/15/14, 9:07 AM
#60

Inget annat vill vi veta, får vi inte koden då väntar vi till spelen släpps

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
10/15/14, 11:55 AM
#61

#53 Du kommer få en kod som du ska skriva in i e-shop så får du demot :)

#55 Du kan bara byta SD-kort. Min kompis skulle skaffa SSB4 på sitt 3Ds men han hade inte plats så han bytte SD-kort, skrev vilka spel han hade på det och laddade ner spelet på det nya :D Annars måste du bara radera något vilket är ganska jobbigt :(

[Blue_Lugia]
10/15/14, 1:04 PM
#62

Jag rensade bort massa foton så det öppnade upp för mer utrymme.

Annons:
leagm
10/15/14, 2:58 PM
#63

#62 Smart gjort!☝️ Det kanske man ska testa 😃

*~HamsterHamster~*
10/15/14, 4:47 PM
#64

Jag skulle inte berättat mer^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
10/16/14, 8:27 AM
#65

JAg möttes av en UNDERBAR Titel på ett MAil när jag loggade in på hotmailen!!

Pokémon Special Demo Version Download‏

Från!!

BERGSALA (Nintendo) (info@bergsala.se)


~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
10/16/14, 8:42 AM
#66

Jag med fick också underbart mail! Ut med hunden och sen blir de spela demo weeeei!

Draken
10/16/14, 8:58 AM
#67

Samma här. Demot laddas nu ner till mitt spel medans jag kollar min mail och gör lite annan nytta, sen blir det spela av  👍

Fast lite fuskigt är det dock. Molam har fått sin nerladdat och sitter nu och spelar för fullt. men jag har sagt åt henne att jag vill ingenting veta eller ingenting se på hennes, jag vill komma underfund om allt när jag kan köra mitt 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/17/14, 9:11 PM
#68

Hur långt har ni spelat in i demot?
Inga spoiler än! Jag har bara gjort två uppdrag i demot ännu. 😂Mest nyfiken på hur långt ni kommit.🙂

Linda3046
10/17/14, 9:18 PM
#69

Jag har också gjort 2 updrag, det är ju meningen att man ska få någon reward om man spelar varje dag så jag ser ingen mening i att göra alla uppdrag på en dag :P

Annons:
*~HamsterHamster~*
10/17/14, 9:24 PM
#70

man klarar alla på nån timme, så jag har gjort alla och fortsätter, och hoppas att jag får något för det xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

-Aida-
10/17/14, 10:22 PM
#71

#70 Vad snabb du var då.😂
Jag tyckte demot var super trist, har bara haft lust att spela ett uppdrag på morgonen medans jag äter frukost.😛Vet inte om jag pallar spela alla uppdrag, vi får se om de blir nå roligare.

Draken
10/17/14, 10:55 PM
#72

Jag har spelat några stycken uppdrag, men inte alla. Jag har bara fått en reward, men hoppas på att jag kan få någon mer, annars blir det väldigt tråkigt 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
10/18/14, 12:01 AM
#73

Jag har gjort tio uppdrag sen la jag ner x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

*~HamsterHamster~*
10/18/14, 12:02 AM
#74

det finns bara tio

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

molam
10/18/14, 12:45 AM
#75

Ahh

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

leagm
10/21/14, 9:26 PM
#76

Man kan fortsätta köra men  man får inte belöningar. Dock kommer det lite nya "ansikten" hela tiden, inte på nya platser utan de byts ut. T.ex. om man på väg mot rymdstationen går ner, mot det gamla paret i Emerald, så står där alltid två personer och pratar men de byts hela tiden ut vilket jag tyckte var väldigt kul🙂 Att läsa vad de sa och liksom få en känsla av spelet var fantastiskt, särskilt för mig som är den största beundraren av gen 3 då mitt första äventyr i pokemon världen började😃

Annons:
-Aida-
10/21/14, 10:06 PM
#77

Är det bara jag som tycker demot var sjukt tråkigt?😂
Jag spelar på morgonen vid frukost, vill se vad som händer i uppdragen, men de är aldrig något roligt som händer.🤔

Draken
10/21/14, 10:40 PM
#78

Nej det är inte bara du Aida ;) Jag tyckerv också att det var jättetråkigt om jag skall vara ärlig.

jag hade hoppats på att få se lite mer av regionen än Mossdeep city ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/21/14, 11:29 PM
#79

#78 De gjorde jag med, jag trodde man fick besöka typ två städer eller så.

Draken
10/22/14, 12:35 AM
#80

Jo, det var lite tråkigt faktiskt :( Vi får nog tåla oss till spelen släpps, och det börjar närma sig nu :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
10/22/14, 8:42 AM
#81

Japp nu är det ju faktiskt bara 37 dagar kvar.😃

[Blue_Lugia]
10/22/14, 11:08 AM
#82

Jag har som mål att hålla mig till jul. Kommer jag lyckas? ;)

Draken
10/22/14, 3:18 PM
#83

#81 👍

#82 Jag tippar på ……Nepp ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
10/22/14, 6:43 PM
#84

   #83 Haha nja, kanske, kanske inte! 😉Men det har blivit lite för mycket spelande för mig på sista tiden, så nog kan det kännas skönt med en paus. Jag spelar nänligen Pokémon i perioder, tröttnar ur, och kör igen sen, så kanske blir det en lååång paus, kanske kommer motivationen tillbaka när jag fått mitt spel.

-Aida-
10/22/14, 7:22 PM
#85

#84 Så gör jag också.😂Blir de trist så tröttnar jag och slutar, har pauser i upp mot ett halvår typ.

Draken
10/23/14, 7:43 AM
#86

Jag tröttnar jag också ibland. Det kan dröja veckor eller månader innan jag spelar igen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: