Annons:
Etikettoff-topic
Läst 902 ggr
[Blue_Lugia]
2014-10-04 12:50

Sälja Nintendo ds?

Jag börjar överväga att sälja mitt ds, då jag ju bara spelar på 3ds numera. Frågan är bara om det är någon som vill ha en numera. Känns onödigt att slänga den då den är hyfsat ny fortfarande, och inte jättemycket spelad på. Hur har ni gjort/skulle ha gjort?

Annons:
molam
2014-10-04 12:56
#1

Vi har kvar våra trots att vi bara spelar på 3DS och 2DS :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

-Aida-
2014-10-04 13:01
#2

Min överlevde inte, ett par dunsar i golvet och trappan så den är ju inte hel så att säga.😂 Hade jag ett DS som va hyfsat ny, bra skick osv, hade jag gått till Game och sålt den till dom.

Linda3046
2014-10-04 16:26
#3

På tradera kan du troligtvis så mellan 200-400kr för den.

[Blue_Lugia]
2014-10-04 19:48
#4

Får se hur jag gör då. Närmaste Game ligger i Västerås härifrån, så det får bli om jag har ett ärende dit. Tradera ja, kanske om det finns någon som nappar på annonsen. Mitt ds ligger mest och skräpar, synd på en fullt spelbar konsoll kan jag tycka så…

Linda3046
2014-10-04 23:53
#5

Kan påpeka att Tradera är iaf gratis om man inte säljer något. Vet att vissa missuppfattat och tror att man får betala en osåltavgift men det är bara om man har väääldigt många osålda annonser under en månad. Man betalar bara om man säljer och då är det 9% av vad varan går för.

Om du inte har sålt förut så finns det nog en risk att du får lägre bud eftersom vissa inte vågar buda lika högt hos någon som inte har omdömen, men 200kr kan du nog få minst. Ofta får man sämre betalt att sälja på Game, men möjligt att det kan löna sig här.

[Blue_Lugia]
2014-10-05 01:06
#6

#5 Jag har rätt god erfarenhet av tradera, men då främst som köpare. Det ända jag sålt är ett par hästspel för ett par år sen vilket i och för sig funkade bra. Det som får mig att tveka är ju det att dom flesta kör på nyare konsoller och inte är intresserad av ds. Vad jag får för det är egentligen inte det viktigaste, skulle nästan kunna skänka bort den… Jaja, som sagt, vi får se. :)

Annons:
Linda3046
2014-10-05 09:05
#7

Aha, men om du har lite omdömen, även om det är som köpare så är det nog lugnt. Här kan du se lite vad dom gått för på sistone: http://gamla.tradera.com/basenheter-c3_301006?search=nintendo+ds+&Advanced=true&ended=1

Finns absolut intresse. Själv köpte jag ett då mitt gamla gick sönder och behövde ett DS för att RNG:a lättare :P

Upp till toppen
Annons: