Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 1091 ggr
-Aida-
10/18/14, 10:49 PM

Hackare

När X och Y skulle släppas hade skaparna av spelen svårt med hackare som spred information som inte hade tillåtelse att släppas än, de kanske är lite självklart att dom kommer ge sig på ORAS också.
Vad tycker ni om hackare som sprider otillåten information? Bra , dåligt eller kanske både och?

Annons:
[Blue_Lugia]
10/18/14, 11:57 PM
#1

Jag vill veta så lite som möjligt innan spelen släpps, annars blir det ju inte kul!

*~HamsterHamster~*
10/19/14, 12:18 AM
#2

Jag bryr mig rätt så lite, om man inte vill veta mer behöver man inte kika på informationen som släpps, men vissa vill veta mycket och för dessa är det väl "bra"^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Linda3046
10/19/14, 9:16 AM
#3

Tycker det är både bra och dåligt med hackare. Ta till exempel sprites och sånt, det tycker jag är jättebra att hackare kan få fram. Sen finns det viss information som kan vara bra också, som till exempel att vissa pokémon är shiny-låsta så att folk inte behöver spendera timmar på att försöka få en shiny som är omöjlig. Har för mig att förr i i tiden så fick man mycket information om EVs och IVs genom att hacka.

RNG:a hade också blivit svårt om man inte undersökt spelen, men det är ju något som vissa tycker är bra och andra dåligt.  Dock fanns det en kille på smogon som "RNG:ade" på Emerald utan något som helst hjälpmedel, hade bara lärt sig att en viss timing gav honom IVs 31/31/31/30/30/31 om han hade rätt föräldrar.

När det gäller att avslöja nya moves och speciellt event pokémon så vet jag faktiskt inte om jag tycker det är bra eller dåligt. Tycker inte det är så jättehemskt när de blir spoilade men klart att det hade varit kul om event pokémonen när den presenterades var helt okänd. Om Nintendo verkligen ville, skulle dom ju kunna låta bli att ha event pokémonen i datan och sen patcha spelet när event-pokémonen släpps.

[Blue_Lugia]
10/19/14, 12:16 PM
#4

Att pokemon spoilas är inget problem. Men att delar av handlingen läcker ut tycker jag är dåligt och något jag försöker undvika så långt det går!

Draken
10/19/14, 8:59 PM
#5

Jag vet inte vad jag tycker om det. Egentligen så är jag rätt så nyfiken på spelen, men å andra sidan, om man har fått reda på det mesta av handlingen innan spelen släpps, så blir det ju inte så roligt.

Det är svårt att ta ställning tycker jag ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

leagm
10/21/14, 9:22 PM
#6

Jag tycker det är bra så som nintendo lägger upp det, det skapar en förväntning hos spelaren, det förstör inte spel upplevelsen. Det är typ som en filmtrailer: Man visar bitar av filmen som gör att tittaren blir spänd och vill se filmen, men du avslöjar inte hur filmen slutar för då förstör du upplevelsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: