Annons:
Etiketttävlingar
Läst 4432 ggr
Hallonsmurfen
2014-10-20 15:27

Tävling Oktober/November - Dark & Ghost!

Förlåt för förseningen, jag tänkte fixa tävlingen i början av månaden men när jag skulle publicera försvann allt och sen dess har jag glömt bort det.

Nu är det dock dags för Oktobers tävling. Nu när dagarna blir kortare, nätterna längre, och allting är allmänt mörkt, vad passar då bättre än Dark?

Som vanligt så ska man framhäva elementet, vilket är Dark. Man får självklart om man vill ha i tanke att det är höst och även Halloween, men det är elementet Dark man ska fokusera på.

Man får bidra med en bild av riktiga pokémon och en av pokémon från sin fantasi. Alla pokémon på bilden måste tillhöra elementet Dark.

Hoppas ni hinner! Lycka till.

ÄNDRING:

Vi kommer slå ihop Oktober och November, samt köra både Dark och Ghost! Detta innebär att fyra bidrag kan skickas in per person. Ett Dark äkta bidrag, ett Dark fakemon bidrag, ett Ghost äkta bidrag samt ett Ghost fakemon bidrag!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Annons:
Galaxy86
2014-10-20 15:59
#1

räknas spökpokemon som dark? typ gengar?

Pokemon hundar och konst

Hallonsmurfen
2014-10-20 16:41
#2

#1 Det har jag inte tänkt på. Gengar t.e.x är ju inte av elementet Dark alls, utan bara Poison och Ghost. Men Ghost och Dark är ändå lika och de passar båda bra s¨å jag ska höra med Mitchika och sen återkommer jag. 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

leagm
2014-10-21 21:29
#3

JAAA!!! ÄNTLIGEN DARK!😂

Dark är nog min favvo typ. Har alltid älskar den mörka delen av pokemon världen, tycker allt är så mystiskt och hemlighetsfullt där😈

Kommer nog rita min Favvo pokemon också! 😂

Hallonsmurfen
2014-10-22 16:12
#4

Tävlingen är nu uppdaterad, vi har gjort lite ändringar!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
leagm
2014-10-24 18:32
#7

Blue Lugia har du ritat på art academy?

Jag vet inte men får man inte instruktioner på hur och vad man ska rita? Är inte det typ att fuska? Inte för att peka ut dig men man ska väl rita med eget initiativ och inspiration och inte efter vad en dator säger 🤓 även fast de är ganska snygga 😞

Hallonsmurfen, är det "tillåtet"? Tycker bara att det känns som att man inte har en chans mot en dator😐

*~HamsterHamster~*
2014-10-24 19:59
#8

jag tycker också att rita på dator är väldigt annorlunda, dataprogramm har inte så mycket med tecknandet och målandet att göra, jag gillar det också men jag gör det helst med pennor xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Blue_Lugia]
2014-10-24 21:53
#9

Nja Umbreon huvudet är dock eget därför den ser lite osymetrisk ut. :-\

leagm
2014-10-24 21:59
#10

#9 Det håller jag med om och jag såg det men jag syftar mer på din Pumkaboo som du antingen lagt ner mycket tid på eller bara följt programmet.

#8  Jag kan tycka att det är både och när man ritar på dator, det kan bli lite "fulare" svängningar men man kan få till skuggor lättare. Om man är som jag och inte är den bästa på att rita och inte heller har några specifika pennor så kan jag tycka det är lite tråkigt när en person kommer med en skitsnygg bild, ritad på datorn, och med skuggor 😍 Alltså skuggor är typ mitt liv. Det ger ett djup i bilden, formar den och berättar hur den ska se ut.

Men som sagt tycker jag att Hallonsmurfen och Michika ska bestämma det, det är nog lite komplicerat för bara oss tre att bestämma det 🙂

[Blue_Lugia]
2014-10-24 22:57
#11

Tror vi gör såhär. Jag avstår tävlingen och ber därför ansvariga ta bort bilderna. För egentligen, ja det är ju lite fusk att bidra med en bild man ritat av, det var bara så att jag blev rätt nöjd med den, dom andra jag ritat blev värdelösa trots instruktioner. Har ju aldrig haft den där målartalangen precis vilket märks på Umbreon bilden *host*…

leagm
2014-10-25 00:05
#12

Jag tycker du kan behålla bilderna och göra så här:

Du kan göra en ny tekning men den här gången ta inspiration från en annan källa art academy, gå in på pokemon X eller Y och se hur pokémonarna ser ut, gå på google och hitta en bild du gillar och gör något liknande. Se också sitt en stund med din tekning, inte bara en kvart utan sitt i någon timme (om du gör en stor tekning t.ex. mitt grass bidrag satt jag med i kanske 2/3 timmar innan  jag blev färdig😛) så när du har en grund som du är nöjd med så slipar du den. Så istället för att lämna in Umbreon som den är nu så lägg lite extra tid på, gör den så som du vill ha den, fixa färgnyanser, och kanske till och med lägga på lite skuggor😎

Men som sagt vad jag tycker: Behåll båda och gör en ny som du kan arbeta lite med, och även fast du tycker att de blir skit och ser saker som är fel så betyder inte det att alla ser det, och om de ser det så är det inte hela världen, det är ju ingen konstskoleexamen liskom 🙂

[Blue_Lugia]
2014-10-25 01:05
#13

Nej det är ju sant. Men jag är i princip världens lataste och otåligaste när det gäller målning, det ska tilläggas att det tog runt 1 1/2 timme för den undre bilden trots att dom ser så simpla ut. Nja göra en ny? Usch blir trött a att tänka på det…;) Nja jag tycker att dom får ryka.

Annons:
Sehvrin
2014-10-26 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är mitt bidrag för dark äkta: Umbreon.

Hur funkar det med pokémon som har kombinerade element? Måste det efterfrågade elementet vara primärt eller går det bra med sekundärt också?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

molam
2014-10-27 11:45
#15

BAra den också är Dark så är de ok ^^ för dark tävlingen

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
2014-10-29 15:39
#16

Zorua  ha fått mycket godis ;

Pokemon hundar och konst

Mitchika
2014-10-29 23:44
#17

Jag har inte förbjudit Pokémon Art Academy i tävlingarna för att jag anser att det bara är ännu ett program att rita och skapa bilder i. Precis som att vissa använder Paint, GIMP eller Photoshop. 🙂

Vi har inget sätt att kontrollera om andra sitter och ritar av/kalkerar bilder för sina bidrag, oavsett om man ritar för hand eller om man ritar på datorn. Jag lärde mig personligen rita bra tack vare att jag först satt och kalkerade bilder när jag var yngre. Så på ett sätt känns det fel att förbjuda det, då det faktiskt var det som hjälpte mig att utveckla mitt eget ritande. 

Tävlingarna ska ju också vara på skoj och roliga att delta i. Inga priser vinns förutom äran att synas överst på förstasidan ett tag med sin bild, deltagarna får ha roligt och förhoppningsvis utvecklas med sitt ritande och vi får en massa roliga, fina bilder till sajten. 

Dock så brukar det sällan vara populärt att sitta och rita av andras teckningar och bilder till punkt och pricka och sedan posta resultatet som sitt eget. Det gränsar till bildstöld och det är inte tillåtet på sajten. 

För övrigt så är det oftast inte den absolut "snyggaste" bilden som brukar vinna dessa tävlingar, utan det är bilderna som tilltalar mest på olika sätt. Vissa bilder och Pokémon/Fakemon har en otrolig charm över sig, andra är ritade på ett unikt sätt som fängslar, vissa har en stil som framhäver Pokémon på nya sätt och därmed gör dom extra tilltalande. Så bara för att en bild är mest lik standardutseendet på en Pokémon från dom officiella bilderna/animen så betyder inte det att den bilden per automatik kommer vinna. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2014-11-04 12:40
#18

Liten fråga om man gör en pokemon i Sims kan man ha den som tävlings bidrag då eller måste det vara ritade pokemon?

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2014-11-04 13:02
#19

#18 Nej, det kan du inte. Det måste vara något som du har ritat själv, antingen för hand eller i något program. 

Har vi någon gång i framtiden en tävling för att skapa Pokémon på olika sätt så kan du använda något sådant som bidrag. Men det här är en rittävling, så det är ritade bilder som gäller. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2014-11-04 15:02
#20

Okej jag bara undrade

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
leagm
2014-11-29 00:14
#21

Nu har jag ritat ganska länge på 2 saker😂

Den första är inte färdig och eftersom att den tog så lång tid gjorde jag en lite lättare som är till Ghost typen (man får väl ha 2?) och så håller jag på med mitt Dark bidrag också 🙂

Ska försöka bli färdig imorn men har ganska mycket kvar 😛

leagm
2014-11-29 00:16
#22

Här är bilden. Dock hittade jag ingen lila färg penna så det får bli senare. Kan säga att det är en Gengar :D

leagm
2014-11-29 00:16
#23
leagm
2014-11-29 00:17
#24

Ok jag vet inte vad som hände så jag får göra detta på datorn istället 😞

leagm
2014-11-29 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Den är tyvärr på tvären och jag vet inte hur jag ska vända den så det får vara så här😞

Hallonsmurfen
2014-11-29 09:10
#26

Imorgon är sista dagen att skicka in till denna tävlingen, så om ni planerar att vara med så får ni skynda! 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

leagm
2014-11-29 23:41
#27

Stänger du 00:00 eller när stänger du?

Annons:
Hallonsmurfen
2014-11-30 18:09
#28

#27 Jag stänger nog strax, för till 00:00 orkar jag inte vara uppe haha

Medarbetare på Pokémon iFokus

leagm
2014-11-30 19:18
#29

Kan du säga när? Klockan åtta? måste planera för det är tajt nu😮

Hallonsmurfen
2014-11-30 19:52
#30

Jag stänger tävlingen imorgon istället så ni har hela kvällen på er också! 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

leagm
2014-11-30 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Här är min fakemon ghost!

leagm
2014-11-30 19:56
#32

Gud va bra då hinner jag med allt!!!😂

leagm
2014-12-01 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

AAAH! Glömde totalt bort bilden som jag skulle skicka in men nu är den här!

leagm
2014-12-01 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Nu har jag även vänt på Gengar så jag kan skicka in den igen😃

Annons:
Hallonsmurfen
2014-12-02 15:54
#35

Sådär, nu stänger jag tråden.

Medarbetare på Pokémon iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: