Annons:
Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 750 ggr
-Aida-
2014-10-20 17:34

Hidden Ability Breeding

Hur funkar de egentligen med Hidden ability Breeding, jag läste att HA från en kill pokemon kan bara föras ner till ungen genom ditto men jag satte ihop killen med HA och mamman av samma art med HA, läst att andra kläckt hur många ägg som helst utan att ungen har HA men jag kläckte 6 ägg och en av dom fick HA, men går det snabbare att föra ner abilityn om man använder ditto?

Annons:
Draken
2014-10-20 20:29
#1

Jag har alltid använt Ditto (mycket beroende på att jag har en med 6 perfekta IV's) Och av 5 ägg som jag kläcker åt gången, så brukar minst 3 få HA. Så jag tror nog att det går snabbare att få ungen med HA om man använder Ditto.

Fast man tycker ju att om bägge föräldrarna har HA, så borde ju det nedärvas till ungarna, men tydligen är det inte så ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

-Aida-
2014-10-20 20:35
#2

Jag fick ganska mycket HA efter 12 ägg, tyvärr har jag ingen Ditto med 6 ivs eller ens i närheten, försökte med GTSen, men folk bara skriver att den har bra ivs fast den är helt värdelös, så dom litar jag inte på alls.
Majoriteten av mina ägg är ju normala abilityn, ungefär var 6e ägg blir HA för mig, upplevde att ditto gav mer HA än två lika föräldrar. <<

Draken
2014-10-20 20:39
#3

jo, jag får mestadelen HA om jag breedar med Ditto. Hur är det, kan man breeda fram Ditto själv ?  jag menar, om man bredar Ditto mot Ditto ?

Isf. skulle jag kunna försöka breeda fram en med 6 IV's till dig :) Den som har perfekta, håller i Destiny knot, så det brukar gå ganska snabbt att breeda fram med bra IV's :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2014-10-20 20:40
#4

Ellerv också kan vi göra som så, att jag breedar fram den du vill ha till dig, bara du talar om vilken du vill ha och vilken ability så ?

Vill tyvärr inte byta bort min Ditto ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: