Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2414 ggr
[Blue_Lugia]
1/23/15, 5:50 PM

Ny familjemedlem!

Skriver om inlägget då halva texten försvann i klotterplanket…. 2015-01-23 17:41#83 av: Blue_Lugia Känner mig så rastlös! Kommer ev. skaffa en ögonfransgecko om några veckor. Inget är helt 100,än, men säljaren verkar vara med på det! Jag fastnade helt för dessa små sötisar för ett tag sen och nu är jag helt fast! Säkert kommer en del av mina vänner och bekanta uppfatta detta som kontroversiellt och ifrågasätta detta, för dom helt otänkbara beslut. Jag har såklart tänkt över detta ett bra tag, dels kan dom leva upp emot 15-20 år om dom får vara friska och sköts rätt, men å andra sidan har jag haft min hund i snart 6 år och det går bara bättre! En hund borde ju vara en aning krävande. Som sagt känner jag mina nära rätt kanske det kommer lite svidande kritik till en början, men det gjorde det även innan vovven kom in i mitt liv. Jag är vuxen och bestämmer själv vad jag tillför i mitt liv, så folk får säga vad dom vill. Går allt som det är tänkt kommer geckon, tillsammans med hunden, vara vardagskärleken för mig. För det är ju så, att när det känns som om mänskligheten sviker, så är det kanske djuren som är ens Sanna vänner!

Annons:
Mitchika
1/23/15, 6:39 PM
#1

Åh, grattis till beslutet om att skaffa en gecko, om det låter vettigt! 😃

Jag hoppas det går igenom som du planerat. Jag är själv en geckoägare, fast en leopardgecko och inte ögonfransgecko. Jag förstår dock varför du fastnade för dom, det är underbara djur. 😍

Min leopardgecko var en omplacering som jag fick skaffa för mina föräldrar när jag var 12 år gammal och hon lever fortfarande, snart 14 år senare. Dock så är hon bra mycket äldre. Vi har inte exakta åldern, det enda vi vet säkert (gamla ägaren är en gammal klasskamrat till mig) är att hon har passerat 20 år. 🙂

Så ja, reptiler kan bli gamla om man tar hand om dom, men det verkar du redan ha koll på. 😃

Ha dock i åtanke att reptiler och amfibier inte är några keldjur. Ju mindre du hanterar dom, desto bättre mår dom och desto friskare håller dom ofta sig. Stress gör dom lätt sjuka och hantering innebär ofta stress för dom. 🙂

Vad är det för kontroversiellt med att skaffa en underbar liten ödla? Jag har haft amfibier och reptiler i större delen av mitt liv och det är helt magiska varelser! 😍

Det låter som du har tänkt igenom det och läst på om geckon, så jag tror det kommer gå jättebra för dig! Känner du att det är vad du vill och du har kunskapen, pengarna och engagemanget som djuret kräver så kör på! Som du säger så väljer du helt hur du vill att din egen familj med fyrbenta vänner ska se ut. Andra får givetvis ha sina åsikter, men det är inget du behöver ta åt dig av. Stort lycka till med din framtida familjemedlem! Skrattar🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
1/23/15, 7:32 PM
#2

Jo jag vet mycket väl att det mest är ett djur att "titta på" och kanske är det just det folk reagerar på. En hund eller katt blir ju mer personligt och dom kan man klappa på och leka med, men jag menar , säg det till akvarieägarna också! En av mina vänninor har en majsorm, så det är förmodligen den ända som kanske får lite förståelse för det hela. Det här med att ha, eller inte ha reptiler i sitt hem är en diskussion för sig, ungefär som man gillar vargen eller inte.

-Aida-
1/23/15, 7:35 PM
#3

Nära brukar kunna komma med kritik eller ord som sårar, bara för att dom inte kan tänka sig ha en ödla, så betyder de ju inte att du ska låta bli, de är ju du som ska ha den.😃 Tror dom flesta har fått uppleva motgångar när man väl hittat något man vill göra eller ha, när jag skaffade min hund fick jag höra att jag var dum i huvudet och sånt, eller när jag hittade en utbildning som jag tänker söka till fick jag höra att de va ju världens dummaste ide "fattar du väl att du inte kan göra"
Jag förstår inte varför andra ska lägga sig i så mycket när de inte ens är dom som ska göra de.

Draken
1/24/15, 11:01 AM
#4

Varför skall alla människor lägga sig i vilka val man gör, det är väl ens eget val, om man vill ha en hund, en ödla en orm eller ett akvarium ?

Jag tycker reptiler är jättetrevliga varelser, så jag tycker du skall köra på det om du har vad som krävs (ekonomi, tid, plats etc) för att ta väl hand om en reptil, du verkar ha full koll på vad du ger dig in på i varje fall :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Blue_Lugia]
1/24/15, 1:53 PM
#5

Börjar tveka på om det blir något, säljaren skulle höra av sig igår (flera dagar sen vi kom överens) och "hen" svarar inte på sms heller. Visst det kan ha hänt saker, men om man ångrar sig är det ju bra om manmeddelar det också. Avvaktar ett tag till, vill inte tjata.

Draken
1/24/15, 2:36 PM
#6

Hoppas du får besked om  hur det blir snart :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
[Blue_Lugia]
2/5/15, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Efter mycket om och men fick jag till slut hem honom i alla fall! Min iPad kamera är så himla grumlig, vet inte hur man ställer om…. Det här är i alla fall den tydligaste bilden jag kunnat ta hittills. :)

-Aida-
2/5/15, 9:47 AM
#8

Vad söt han är! Vad heter han? Häftig kroppsform med. :D

[Blue_Lugia]
2/5/15, 11:35 AM
#9

Han heter Pascal. :)

-Aida-
2/5/15, 5:02 PM
#10

Haha! ett ytterst passande namn tycker jag.😃

[Blue_Lugia]
2/5/15, 10:16 PM
#11

Jo alla som sett "Trassel" vet nog vad jag menar. ;)

[Blue_Lugia]
2/13/15, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Klänger på glaset ;)

-Aida-
2/13/15, 4:40 PM
#13

#12 Häftigt! 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: