Annons:
Etikettövrigt
Läst 1891 ggr
Candy Blue
4/27/15, 5:07 PM

Shiny pokémon? Hjälp :)

Jag har precis hört talas om detta med Shiny pokémons och jag förstår att man kan avla fram dem på daycares :)
Men skulle någon kunna förklara lite mer utförligt och kanske ge lite tips på vart man kan hitta dem och kanske vart de olika pokémon daycares ligger ? :)
Tacksam för svar :)

Annons:
-Aida-
4/27/15, 5:11 PM
#1

För att avla fram en shiny ska du ha en pokemon från ditt spel och en utländsk som du bytt från någon i ett annat land, kan vara genom GTS eller wondertrade till exempel.
Du sätter ihop din med den utländska och kläcker fram ägg och hoppas på en shiny, detta kallas Masuda metoden efter killen som programmerade in denna funktion i spelet.

Candy Blue
4/27/15, 5:13 PM
#2

#1
Okej :) Tack så jättemycket för svar :) Har faktiskt aldrig varit online på mitt 3ds men jag vet  hur man fixar de men vart hittar man GTS eller wondertrades ? :)

Mitchika
4/27/15, 5:14 PM
#3

Vilket/vilka spel är det du spelar? Det har viss betydelse, då Daycares ligger på olika ställen i olika spel och vissa spel har föremål/metoder som ökar oddsen för en shiny Pokémon. 🙂

Överlag så är shinys oerhört sällsynta och svåra att hitta, men med mycket tur/mycket tålamod så lär man hitta åtminstone en tillslut. 🙂

När det gäller att avla fram shinys så finns det Masudametoden som ska öka oddsen för att avkomman blir shiny. Men oddsen är fortfarande väldigt låga. (Såg att #1 redan hunnit svara och berätta om det! 😃)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Candy Blue
4/27/15, 5:16 PM
#4

#3

Jag spelar Pokémon X :)

Oh okej, det visste jag faktiskt inte om :)

Jo, detta har jag förstått men de verkar så himla kul så jag måste ju bara testa x)

Ja jag förstod detta :) haha ja :D

Mitchika
4/27/15, 5:34 PM
#5

#4 I Pokémon X så ligger Day Care på Route 7, mellan Camphrier Town och Connecting Cave. Det är lätt, snabbt och smidigt att bara flyga till Camphrier Town och sen cykla till Route 7. 😃

Det är klart man måste testa, shiny Pokémon är oftast riktigt fina och åtminstone jag känner mig alltid så glad och tillfredsställd när jag får en. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Candy Blue
4/27/15, 6:04 PM
#6

#5

Okej :) då skall jag försöka ta mig dit ikväll, annars imorgon :)  har inte hittat FLY än men de kommer väl snart hoppas jag, :)
Men då måste jag ha 2 pokémon av samma ras eller går det att ha 2 olika, jag har inte fattat de för jag har hittat massa olika texter ang, detta ?
Åh så najs :D

Annons:
Mitchika
4/27/15, 7:31 PM
#7

#6 Dom måste inte vara av samma ras/art, men dom måste tillhöra samma Egg group för att kunna få ägg ihop. Ungen blir av samma ras/art som sin mamma (såvida inte ena föräldern är en Ditto, då blir ungen samma ras/art som sin andra förälder), men kan ärva attacker och natur från sin pappa beroende på vilka Pokémon du använder. 🙂

Här är en länk till en bra sida på Serebii som visar dom olika Egg Groups och vilken Pokémon som hör till vilken: 

http://www.serebii.net/pokedex-xy/egg/bug.shtml

(Klicka på listan ovanför alla Pokémon så kan du välja bland dom olika Egg Groups som finns och se vilka Pokémon som hör till den) 

Lite extra info om Egg Groups från Bulbapedia: 

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Egg_Group

Vissa Pokémon tillhör flera Egg Groups och har då ett större urval av Pokémon den kan breeda med. Ditto är en Pokémon som kan breeda med precis vilken Pokémon som helst (förutom legendarer), så Ditto är så gott som alltid användbar i olika Breeding projects. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Candy Blue
4/28/15, 7:39 AM
#8

Oh :O  herregud va häftigt :D Tack tack tack :D :D

Candy Blue
4/29/15, 7:53 PM
#9

Och när jag nu lämnat in 2 pokémons, hur lång tid tar det innan det blir ägg? :O :)

Candy Blue
4/29/15, 8:42 PM
#10

#1 #7 ? :)

Mitchika
4/29/15, 8:53 PM
#11

#9/10 Jag är lite distraherad av annat för stunden, men här finns en bra informationssida om hur lång tid det tar för en att få ägg och hur man ska göra! Bulbapedia är toppen för information. 😃

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_breeding#Breeding_rate

Har du frågor efter det så är det bara att ställa dom, jag eller någon annan kommer försöka svara när vi kan. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Candy Blue
4/29/15, 9:01 PM
#12

#11 Haha ingen fara :) Tack för att du tog dig tid :D
Najs :D tack :D
Tack så jättemycket :D
Blev många tack här haha men jag är superglad för hjälpen och tipsen :)

Candy Blue
4/29/15, 9:04 PM
#13

WOHO :D fått mitt första ägg, nu ska jag bara vänta på att de kläcks höhö :D

Annons:
Candy Blue
4/29/15, 10:37 PM
#14

#11 Hur lång tid kan det ta ungefär? :)

Mitchika
4/29/15, 10:59 PM
#15

#14 Det varierar beroende på vilken Pokémon som finns i ägget! Att cykla fram och tillbaka på vägen utanför Daycare tycker jag är ett smidigt sätt att kläcka dom. 🙂

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pok%C3%A9mon_breeding#Hatching_Eggs

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Candy Blue
4/30/15, 11:05 AM
#16

#15 Okej :D då vet jag det tills nästa gång vilket sker ganska snart :)

 haha men nu har jag fått mig en lite Pichu :D woop woop :D

 men jag googlade och försökte leta upp wondertrade och GTS, och då hittade jag att man kan göra det i sin meny men hur hittar man folk, jag har igång nätet men jag fick liksom inte upp någon :/

Förlåt om jag ställer typ 1000 frågor, men frågar man inte får man inte lära sig någonting heller!  :)

molam
4/30/15, 3:29 PM
#17

Nästa gång blir det en Shiny Ponyta ovh Troligast en Shiny Skiddo i mitt party, om du frågar mig finns det ingen vackrare Shiny än dom två! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mitchika
5/1/15, 5:28 PM
#18

#16 Det är bara att fråga på, jag försöker svara så gott jag kan när jag hinner! 🙂

Du har kopplat upp dig mot trådlöst Internet på din 3DS? Har du kopplat upp dig mot det när du väl är inne i spelet också?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Candy Blue
5/1/15, 5:51 PM
#19

#17
Åh Ponyta är underbar :D hoppas på att hitta en snart :)

#18 Tack :D
Ja de har jag,  och de står att wi-fi:t är på när jag är inne i spelet så jag fattar liksom inte  O.o xD haha

Mitchika
5/1/15, 5:55 PM
#20

#19 Jösses, det var för länge sen jag spelade… 

Det var Wonder Trade du ville göra, eller hur? Hjälper den här guiden något? 🙂

http://www.wikihow.com/Wonder-Trade-Pokemon-in-Pokemon-X-and-Y

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
isabella93
5/3/15, 12:56 PM
#21

Tänk på att även om du använder Masuda-metoden så är oddsen för att få en shiny fortfarande väldigt höga, 1/1365. Om du har otur kan du behöva kläcka ett par tusen ägg innan du får en shiny, så det tar tid.

Candy Blue
5/4/15, 5:40 PM
#22

#20 ja de var det men mitt 3ds har problem med nätanslutningen så gav upp de :( iaf för tillfället :O
#21 Ja :) jag har insett detta xD

parsee
5/4/15, 8:08 PM
#23

Jag använde Masuda metoden för att få min shiny ponyta! Första gången jag tog mig tiden att prova men lyckades få en ponyta från Japan med bra EVs dessutom! Tog sisådär 5-600 ägg skulle jag tro men min shiny fick nästintill perfekta EVs och Flash Fire så det var de värt! :D För att det ska gå lite fortare att kläcka äggen så ha en Pokémon med abilityn flame body (i mitt fall Volcarona)i partyt så tar det halva tiden tror jag ;) Och det finns en väg runt ön Battle resort så man i princip bara behöver hålla in knappen så cyklar man på hela tiden, utan att behöva titta på spelet så mycket ;) Jag är lat så jag gjorde det samtidigt som jag tittade på tv typ :P Lycka till!

molam
5/4/15, 9:52 PM
#24

Man kan även använda Hatcing power för att sänka kläckningstiden ytterligare ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: