Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1155 ggr
Mitchika
2015-06-02 02:12

OT - Rune Factory 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är fruktansvärt effektivt distraherad från omvärlden för tillfället. Jag har fått ett av världens absolut bästa spel…! Kär

Har du någonsin velat ha ett fantasyspel där du sköter om och ansvarar för en farm (helt i Harvest Moon-stil, för dom som känner till den spelserien) där du odlar en massa olika prylar beroende på säsong, fiskar, lagar tonvis med olika maträtter, delta i minitävlingar med flera olika teman (även tävla med grödor du odlat), pratar och lära känna folket i en hel stad och… skapar dina egna rustningar, vapen, verktyg, bemästrar magi, slåss mot monster och bossar ute i världen, går upp i nivåer inom i stort sett allt du gör (från att använda olika typer av vapen till att kasta prylar och springa runt), tämjer vilda monster, döper dom, tar hand om dom och blir bättre vän med dom, monstrena slåss vid din sida, du kan RIDA på dom större monstren och slåss med dom när du sitter på deras rygg, monstrena levlar och producerar även saker åt dig som du kan använda för att laga mat eller bygga vapen… och sist, men inte minst, du kan ge folk presenter, få presenter av folk som är dina vänner och du kan dejta och gå på dejter med sex olika killar i staden (om du spelar som tjej) eller sex olika tjejer i staden (om du spelar som kille) och även gifta dig med den där speciella utvalda när er relation gått tillräckligt långt! Puh, det där var en väldigt, väldigt lång mening, men… jag är så uppspelt! SkrattarYrar

Vad som gör det ännu bättre? Du kan ta med dig dina vänner från staden ut och slåss vid din sida mot monster och bossar! Du kan ta med din pojkvän/flickvän eller make/maka ut och slåss vid din sida! Just det, du kan även dejta flera killar/tjejer på samma gång tydligen! Jag har inte provat själv, men det ska visst gå! (Men du kan bara gifta dig med en av dom och när du gift dig så försvinner romanserna med dom andra) 

Allt det här går att göra i spelet Rune Factory 4 och… och jag skriker på mig själv för att jag inte kollat upp den serien tidigare. Det är som en kombination av Pokémon/Digimon, Harvest Moon och random fantasy RPG… plus någon form av dejting simulator, allt i ett spel! Kär

Åh, nämnde jag att du är prins/prinsessa också och ansvarar över besluten och utvecklingen runt en hel stad/ett mindre rike också? 

Allt detta i ett spel… det känns fortfarande som om jag drömmer! Det enda som fattas för mig och som skulle gjort det hela absolut PERFEKT i mina ögon vore givetvis om det gick att bara gay/bi i spelet. Man kan flörta med alla oavsett om man spelar som kille eller tjej, men är karaktären av samma kön som ens egen karaktär så leder det inte till någonting… 

Men jag löste det på ett annat sätt, tack vare UNDERBARA Akiraka som gav mig spelet i present. Det var ett begagnat exemplar och personen som ägde det före mig hade redan klarat ut spelet och jag kunde inte lista ut hur jag raderade den gamla datan. Så jag startade en ny sparfil och upptäckte en massa bonusprylar jag hade tillgång till tack vare att "jag" klarat ut spelet. Bland annat att ändra utseende och röst på min karaktär till valfri karaktär i spelet, inklusive den manliga huvudkaraktären! Skrattar

Så jag spelar som en tjej och spelet ser min karaktär som en tjej, men "hon" ser ut och låter som en kille i spelet! Alla dialoger som sägs (vilket inte är jättemånga, vissa saker och ljud sägs av karaktärerna men långt ifrån allt) är med killrösten, även på dejt med dom andra killarna. Det är bra nog för mig i alla fall! Skrattar

Vad jag vill säga är… jag älskar Rune Factory 4! Om allt ovan låter intressant eller om du gillar Harvest Moon, försök skaffa spelet eller åtminstone prova det! Det är underbart, jag har älskat varenda sekund av det och jag har nu ytterligare en spelserie som jag nu följer passionerat. 😍❤️😃

Bifogar en bild för att visa stilen på spelet. Det är min karaktär Lance på sin andra dejt med sin utvalda pojkvän Dylas. (Dom står och håller händer) Jag ska inte avslöja vad Dylas är exakt, men titta på dom där öronen och det långa håret! Hur kunde Lance stå emot honom!? KärSkrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Akiraka]
2015-06-02 18:10
#1

Japp Runefactory  4 Är jättekul.

Upp till toppen
Annons: