Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1872 ggr
Mitchika
2015-06-09 03:53

Tävling Juni 2015 - Psychic

Psychic types fick en hel del röster i förra omröstningen inför aprils tema, så jag tycker vi kör igång med en tävling med Psychic-tema den här månaden. 😃

Det blev ingen tävling i maj på grund av att jag låg döende i pollenallergi (jag överdramatiserar, men maj kan vara riktigt jobbig för mig), men nu kommer jag förhoppningsvis lägga upp en varje månad. Sommaren är inte min bästa årstid då jag vantrivs i värme, men om jag inte grejar det ska jag försöka be en Medarbetare ta itu med det så att tävlingarna inte blir lidande för mycket. 🙂

Tävlingen har två kategorier, Fanart och Fakemon. Fanart innebär att du ritar en bild av en eller flera riktiga Pokémon av månadens utvalda typ och försöker framhäva elementet (som den här månaden är Psychic) så bra du kan i bilden. Fakemon innebär att du skapar en helt egen, påhittad Pokémon (så kallad Fakemon) av månadens utvalda typ. Det är fritt fram att delta i en eller båda kategorierna, men du får bara lämna in ett bidrag per kategori. 

  • Månadens tema är Psychic-types, vilket innebär att alla Pokémon på ditt Fanart-bidrag måste vara antingen ren Psychic-type eller en dual-type med Psychic som en av typerna. Ditt Fakemon-bidrag måste också vara antingen ren Psychic-type eller dual-type med Psychic som en av typerna. 
  • Endast två bidrag per medlem, ett med riktig/riktiga Pokémon och ett med en egenskapad Fakemon. 
  • Du måste själv ha ritat bilderna du bidrar till tävlingen. Vi ser inte milt på folk som stjäl andras bilder! (Det leder till skrivförbud på obestämd tid samt förbud att delta i framtida tävlingar) 
  • Du måste även ha skapat och ritat din Fakemon själv (inspiration från riktiga Pokémon och/eller andras bilder är givetvis okej). 

Tävlingen pågår fram till den 30:e juni… 
…så ni har gott om tid på er att rita och posta era bidrag! 

Datumet kan förlängas med några dagar om en eller flera medlemmar har ett bidrag på gång och behöver extra tid för att få det klart. Glad

Därefter skapas en omröstningstråd för att rösta fram vinnaren! Har ni några frågor så är det bara att ställa dom i tråden. Lycka till allihopa! Stjärnor

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-06-11 13:33
#1

Var har Hallonsmurfen tagit vägen? Hon var väl också med och höll i tävlingarna förut?

Mitchika
2015-06-11 13:52
#2

#1 Hallonsmurfen är fortfarande här och hänger till och från och gjorde verkligen ett superjobb med tävlingarna på sajten. 🙂

Ibland kommer andra saker i vägen utanför sajten och tillvaron förändras. Då kliver jag in och tar över! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Blue_Lugia]
2015-06-11 14:53
#3

Sånt är fullt förståeligt såklart. :)

LottaV
2015-06-11 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är mitt bidrag.

Ett gott skratt förlänger livet

molam
2015-06-11 21:35
#5

Ska se om jag kan kasta in ett bidrag med ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

LottaV
2015-06-11 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här har vi min Fakemon han är Psychic-typ.

Han är slepping-Fakemon.

Han sover alltid i en ljud isolerande bubbla.

Han är också vatten- typ och älskar att simma där av att han ser ut som en groda.

De lever i träsk.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Cham
2015-06-30 15:59
#7

Åhh hur kan jag ha missat den här tävlingen! Vill jätte gärna vara med 😍
Hinner dock inte rita något idag.. går det bra att förlänga tävlingen någon enstaka dag?

Mitchika
2015-06-30 18:46
#8

Absolut, det går att ordna! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cham
2015-07-01 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är mitt bidrag 🙂

Starmie psychic/water som "laddar" upp sin psykiska kraft (försökte jag få det att se ut som iallafall)
Och sen den legendariska pokemonen Lugia psychic/flying som jag försökte göra så den såg lite mystisk ut där i bakgrunden.

Hoppas inte bilden ser för mycket vatten tema relaterad ut. Försökte göra den mer psychic relaterad då jag tycker psychic är mystiskt och havet är mystiskt mer vart lite svårt haha blev inte riktigt som jag ville 🤔

[Blue_Lugia]
2015-07-02 01:49
#10

#9 Din bild är helt awesome + att jag dör av att Lugia är med!!! 3

Mitchika
2015-07-02 05:46
#11

#9 Wow..! 😮

Supersnygg bild och jag ser var du var ute efter med den. 🙂

Finns det någon annan som har ett bidrag på g eller är det dags att stänga och starta omröstningen?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cham
2015-07-02 08:25
#12

#10
#11

Tack så jätte mycket! 😍

molam
2015-07-02 15:25
#13

HÖll på med ett fakemon Bidrag xD har hållit på i nån vecka kanske men kan inte komma på vad hen ska ha för kropp xD min fantasi är borta, så nog lika bra att ta omröstningen direkt mitchika x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
LottaV
2015-07-22 14:52
#14

Är det inte dax snart för omröstning?🤔

Ett gott skratt förlänger livet

Hallonsmurfen
2015-07-27 09:25
#15

Förlåt att jag har varit så oaktiv. 😞 Men nu fixar jag en omröstning här eftersom jag läste att stackars Mitchika är sjuk och allt!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: